برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟
برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

بسیاری از افرادی که مهاجرت کرده‌اند، تمایل دارند که دوستان و خانواده خود را نیز به نوعی نزدیک خود بیاورند. معمولا در چنین شرایطی، افرادی که مهاجرت کرده اند به دنبال روش هایی هستند که برای اقوام یا دوستان خود دعوتنامه بفرستند. اما مسئله اینجاست که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ فرستادن دعوتنامه، محدودیت ها و شرایط خاصی دارد که عدم اطلاع از آنها ممکن است خطر ریجکتی متقاضیان را افزایش دهد. در ادامه این مطلب، شرایط و نکات مربوط به دعوتنامه را بررسی می کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب ما در مجموعه گردشگری و مهاجرتی AFS تماس بگیرید.

دعوت نامه چیست؟

قبل از این که در این مورد صحبت کنیم که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ بد نیست بدانید که دعوتنامه دقیقا چیست. دعوتنامه، نامه‌ای است که فرد متقاضی از یکی از خویشاوندان یا دوستان خود که در کشور مقصد است، دریافت می‌کند؛ به عبارتی تاثیری که دعوتنامه بر روی ویزا شما می‌گذارد این است که شانس و احتمال قبولی ویزای شما را چندین برابر می‌کند.

افرادی که از طریق دعوتنامه وارد خاک کشور مقصد می شوند، می توانند از امکانات مختلفی، مثل شهروندان آن کشور استفاده کنند.

دعوت نامه خویشاوندی چیست؟

در ادامه پاسخ دادن به این سوال که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد، بد نیست در مورد دعوت نامه خویشاوندی هم اطلاعاتی داشته باشید. این نوع دعوت‌نامه توسط اقوام و خویشاوندان متقاضی ارسال می‌شود و زمانی کاربرد دارد که فرد بخواهد به دیدار آشنایان خود در کشور مقصد برود.

این نوع دعوتنامه هم تضمینی برای صدور ویزا توریستی نیست؛ اما شانس آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. تمامی افرادی که دارای اقامت قانونی کشور مقصد هستند، می‌توانند برای متقاضی دعوتنامه ارسال کنند؛ اما باید شرایط و نکات مربوطه را رعایت کنند تا به اندازه کافی تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال بهتر است که شخص دعوت‌کننده از اقوام درجه یک شما بوده و از توانایی مالی بالایی برخوردار باشد.

دعوت نامه خویشاوندی شامل چه کسانی میشود؟

علاوه بر اینکه باید بدانید برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد، باید به این نکته هم توجه داشته باشید که دعوتنامه خویشاوندی شامل چه کسای میشود. اگر شرایط و قوانین به درستی رعایت نشوند، تاثیرگذاری این نامه کاهش پیدا کرده و حتی احتمال ریجکت شدن متقاضی هم وجود دارد. جالب است بدانید که همسر و پدر و مادر، فامیل درجه یک محسوب شده و دعوتنامه از طرف آنها تاثیرگذاری بالایی دارد.

این درحالی است که برخلاف تصور عموم، خواهر و برادر جزو اقوام درجه یک محسوب نمی‌شوند. خاله، دایی، عمو و عمه و فرزندان آنها هم در مراتب بعدی قرار می‌گیرند. در موارد خاصی ممکن است دوستان متقاضی هم بتوانند دعوتنامه ارسال کنند که در این صورت تاثیرگذاری کاهش پیدا خواهد کرد.

چه کسانی می توانند برای شما دعوت نامه ارسال کنند؟

در کنار این مسئله که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد، این موضوع هم مهم است که اساسا چه کسانی می توانند برای شما دعوتنامه ارسال کنند.  دعوت نامه از سمت هر فردی که به شما نزدیک است و می‌تواند شما را ضمانت کند، قابل ارسال است. این افراد از خانواده (پدر، مادر، فرزندان، برادر، خواهر) تا دوست و شریک تجاری شما را شامل می‌شود.

چه کسانی می توانند دعوت نامه ارسال کنند؟
چه کسانی می توانند برای شما دعوت نامه ارسال کنند؟

نکته‌ای که باید خاطر نشان کرد این است که افرادی که شهروند دائم کشور مورد نظر هستند، اجازه ارسال دعوتنامه را دارند. فرض این که پناهندگان یا مهاجران غیرقانونی هم امکان ارسال دعوتنامه دارند را نیز از ذهن خود بیرون کنید. شغل و گردش مالی بالا، اعتبار دعوتنامه را بالا می‌برد و همچنین تاثیر مثبتی روی نظر افسران کنسولگری خواهد داشت.

مهاجرت از طریق دعوت نامه و انواع آن

برخی از افراد این تصور را دارند که تنها با دعوتنامه امکان دریافت ویزا را خواهند داشت اما اینطور نیست! شما بدون دعوتنامه هم امکان دریافت ویزا را خواهید داشت به شرط آن که تمکن مالی و بیمه درمانی خود را آماده کرده باشید.

مهاجرت از طریق دعوت نامه
مهاجرت با دعوت نامه

صرف نظر از اینکه برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ بد نیست بدانید که دعوت نامه هم بر اساس نیاز و هدف مسافرین، متفاوت بوده و انواع آن عبارتند از: تحصیلی، کاری، فامیلی، توریستی، درمانی و اسپانسری. در ادامه هریک از این دعوتنامه ها و شرایط دریافت آنها را مفصل تر بررسی می کنیم.

دعوت نامه تحصیلی

بعد از دانستن این که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد، باید بدانید که یکی از انواع دعوتنامه، تحصیلی است. وقتی از یکی از دانشگاه های کشور مورد نظرتان پذیرش می گیرید، دانشگاه یا اساتید آن می توانند برای شما دعوتنامه تحصیلی ارسال کنند. داخل دعوتنامه باید به صورت دقیق نحوه تمکن مالی شما، رشته تحصیلی، مدت تحصیل و… نوشته شود.

دعوت نامه توریستی

دعوتنامه توریستی از سمت خانواده، دوستان یا خویشاوندان صادر می‌شود. با داشتن این دعوتنامه می‌توانید در کشور هدف به تفریح و سفر بپردازید؛ البته به شرط آن که دچار ضعف مالی نباشید. دقت کنید که کشورهای مختلف، شرایط مختلفی برای دعوتنامه های توریستی و فرد واجد شرایط (چه دعوت کننده و چه دعوت شونده) دارند. بنابراین پیش از اقدام، مطمئن شوید که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

دعوت نامه فامیلی یا خویشاوندی

با نگارش دعوت نامه فامیلی برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ اگر فامیل یا خویشاوندان، قصد دیدن شما را در کشور هدف دارند، نگارش دعوتنامه خویشاوندی به شما کمک می کند. فراموش نکنید که برای اثبات خویشاوندی باید مدارکی را ضمیمه دعوتنامه کنید.

دعوت نامه درمانی

در برخی مواقع ممکن است به خدمات بهداشتی و درمانی دیگر کشورها نیاز داشته باشید. در چنین موقعیتی باید از سمت بیمارستان و پزشکان دعوتنامه درمانی دریافت کنید. مدت زمان اقامت، هزینه‌های درمان و اقامت شما باید به صورت کامل مشخص شده باشد. واجدین شرایط برای دریافت این مدل نیز متفاوت هستند و باید دقیقا بدانید که در حوزه درمان، برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

دعوت نامه کاری

برای این که در کشور مورد نظرتان به کار مشغول شوید، نیاز است که از سمت کارفرمای خارجی دعوتنامه داشته باشید؛ البته در برخی از کشورها بدون داشتن دعوتنامه کاری یا جاب آفر هم می‌توان مشغول به کار شد؛ با این حال دعوتنامه کاری هم جزو موارد پرطرفدار است؛ به این شرط که دقیقا بدانید برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد و نکات مربوط به آن را رعایت کنید.

دعوت نامه اسپانسر

با وجود تمکن مالی پایین برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

زمانی که می خواهید یکی از اقوام یا دوستان خود را که به کشور دیگری مهاجرت کرده است ببینید، اما توان مالی کافی برای انجام این کار ندارید، باید از دعوتنامه اسپانسر استفاده کنید. در این موقعیت، دوست یا خویشاوند شما در نقش اسپانسر ظاهر می‌شود و باید هزینه‌های شما را پرداخت کند. داخل دعوتنامه باید به صورت دقیق درباره هزینه‌ها و رابطه‌ای که میان اسپانسر و فرد متقاضی وجود دارد شرح داده شود.

شرایط فرستادن دعوتنامه مهاجرتی

شرایط ارسال دعوتنامه مهاجرتی
فرستادن دعوتنامه مهاجرتی

بعد از این که متوجه شدید برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ باید بدانید که شرایط فرستادن دعوتنامه دارای یک طرح کلی نیست و از هر دعوتنامه‌ای به دعوتنامه‌ای دیگر متفاوت است. اما به طور کلی افرادی که قصد فرستادن دعوتنامه را دارند باید دارای 4 شرط زیر باشند:

  1. سن بالای 18 سال
  2. دارای اقامت دائم یا شهروندی کشور مقصد
  3. عدم ورود به کشورها از طریق پناهندگی
  4. پرداخت همه مالیات‌ها و عوارض‌

شرایط ارسال دعوت نامه تحصیلی

دعوتنامه تحصیلی باید از سمت یک دانشگاه یا موسسه آموزشی باشد. داخل این دعوت نامه باید به صورت کامل مدت اقامت، محل قامت، نحوه تامین مالی، رشته تحصیلی، مدارک پذیرش تحصیلی، هویتی و… شرح داده شده باشد.

شرایط فرستادن دعوت نامه توریستی

دعوتنامه توریستی هم از سمت دوست، یا خانواده ارسال می‎شود. فردی که دعوتنامه را ارسال می‌کند باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد و داخل دعوت نامه دلیل این دعوت را ذکر کند. حتما پیش از اقدام برای این نوع، مطمئن شوید که دقیقا برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

شرایط ارسال دعوت نامه فامیلی

در دعوت نامه فامیلی باید مدارک هویتی کاملی ضمیمه دعوتنامه شود تا نسبت فامیلی شما اثبات شود. فردی که دعوت نامه را ارسال می‌کند علاوه بر این که باید از تمکن مالی خوبی برای پذیرایی از مهمان‌ها برخوردار باشد باید محل سکونت افراد را نیز تعیین کرده باشد.

چگونگی ارسال دعوت نامه درمانی

دعوت نامه درمانی از سمت پزشک یا کادر درمان برای فرد ارسال می‌شود. داخل این دعوت نامه باید به صورت دقیق درباره چگونگی نحوه پرداخت هزینه‌های درمان و اقامت، زمان ورود به کشور و… صحبت شود.

شرایط فرستادن دعوت نامه کاری

به صورت کاری، برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ برای کسانی که جویای شغل هستند و مهارت‌های لازم برای کار در آن حوزه را دارند. در این نوع دعوت نامه نیاز است که شما نامه پذیرش از سمت کارفرما را دریافت کرده باشید و فرد ارسال کننده دعوتنامه (کارفرما) نباید هیچگونه بدهی به دولت داشته باشد.

شرایط ارسال دعوت نامه اسپانسر

در دعوتنامه اسپانسر برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ برای افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند! اسپانسر باید هزینه‌های مربوط به فرد تقاضا کننده را متقبل شود؛ همچنین در دعوتنامه باید درباره مدت زمان اقامت و نحوه پرداخت هزینه‌های مربوط به فرد تقاضا کننده صحبت شود.

مراحل ارسال دعوت نامه مهاجرتی

پس از آشنایی با این مسئله که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ باید مراحل ارسال آن را نیز بشناسید. نحوه ارسال دعوتنامه مهاجرتی بسته به نوع دعوتنامه تغییر پیدا می‌کند اما به طور کلی این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب نوع دعوت نامه
  • آگاهی از شرایط فرد گیرنده دعوتنامه
  • آماده سازی مدارک لازم
  • نگارش دعوت نامه
  • فرستادن دعوتنامه نگارش شده برای سفارت کشور مربوطه

نکته: در صورتی که در طی مراحل نگارش دعوت نامه دچار مشکل شدید، می‌توانید از مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS کمک بگیرید.

نحوه نگارش متن دعوت نامه مهاجرتی

نگارش متن دعوت نامه مهاجرتی
نحوه نگارش دعوت نامه مهاجرتی

جدا از این که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ برای نگارش دعوت نامه باید اطلاعات صحیحی را به همراه مدارک و اسناد دقیق در اختیار داشته باشید. این مدارک باید همراه دعوتنامه به سفارت ارسال شوند. متن دعوتنامه باید به صورت کاملا رسمی و اداری نوشته شود و از هرگونه حشو و اضافه گویی پرهیز گردد. در دعوت نامه باید اطلاعاتی راجع به ارسال کننده نامه، گیرنده دعوتنامه، هدف از سفر، مدت زمان اقامت، زمان ورود و خروج از کشور، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، امضای رسمی شخص و… نوشته شود.

پناهندگی با دعوتنامه

هشدار بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که پناهندگی با دعوتنامه یک کار غیرقانونی است. این کار هم خود متقاضی را به دردسر می‌اندازد و هم برای فردی دعوتنامه را اراسال کرده، عواقب جدی به دنبال دارد. متاسفانه برخی از افرادی که از طرف دوستان و آشنایان خود دعوتنامه دریافت می‎کنند، پس از سفر به کشور مورد نظرشان در این کشور درخواست پناهندگی می‎دهند. با این کار، فرد ارسال کننده دعوتنامه هم با مشکل مواجه شده و حتی ممکن است اقامت او در معرض خطر قرار بگیرد. بنابراین اکیدا توصیه می‎کنیم پس از این که متوجه شدید برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد، به هیچ عنوان برای پناهندگی اقدام نکنید؛ مجددا یادآور می‎شویم که این کار غیر قانونی است و برای اخذ اقامت یک کشور، تنها از مسیرهای قانونی اقدام کنید.

هزینه مهاجرت از طریق دعوتنامه

تا اینجا بررسی کردیم که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد. اما آیا می‎دانید که هزینه مهاجرت از طریق دعوتنامه چقدر است؟ هزینه این نوع مهاجرت، با توجه به نوع دعوتنامه و کشور مقصد، متفاوت است. در این شرایط باید هزینه ارسال دعوتنامه را نیز به هزینه اولیه مهاجرت اضافه کرده و هردو را مدنظر داشته باشید.

حتی نوع دعوتنامه هم ممکن است روی هزینه نهایی تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال وقتی دعوتنامه تحصیلی دریافت می‎کنید، باید شهریه دانشگاه و بعضا هزینه‎های اقامت را نیز پرداخت کنید که البته در مقایسه با روش‌هایی مثل اقامت تمکن مالی و … معمولا پایین‌تر است. لازم به ذکر است که فرد ارسال کننده دعوت نامه برای ارسال هر دعوت نامه باید مقداری مالیات را نیز به دولت پرداخت کند؛ این مبلغ در هر کشور، متفاوت است. با این حال دعوتنامه معتبر می‎تواند شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش دهد.

آیا دعوتنامه دریافت ویزا را تضمین می‏کند؟

خیر! درواقع هیچ عاملی وجود ندارد که بتوان آن را تضمین‎کننده صدور ویزا به شمار آورد. دعوتنامه هم درست همین شرایط را دارد و نمی‌توان گفت که وجود آن، قطعا ویزا شدن شما را تضمین می‎کند. اما اگر درخواست ویزای شما همراه با یک دعوتنامه از کشور مقصد باشد، شانس بیشتری برای پذیرش درخواست شما وجود دارد. بنابراین اگر شرایط ارسال دعوتنامه را دارید، پیشنهاد می‌دهیم از این شرایط استفاده کرده و به این ترتیب، شانس خود را بالا ببرید.

البته پیش از اقدام برای انجام دادن این کار، مطمئن شوید که برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد. شما می‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با همکاران ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید. کارشناسان ما ضمن ارائه مشاوره تخصصی رایگان، شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین مسیر را طی کرده و بهترین نتیجه را بگیرید.

مدارک لازم جهت ارسال دعوت نامه مهاجرتی

اول از همه باید نوع دعوتنامه خود را مشخص کنید؛ چرا که مدارک مربوط به هرکدام تفاوت‌هایی دارند. برخی از مهم‌ترین مدارکی که باید همراه با دعوت نامه به سفارت ارسال کنید، شامل موارد زیر می شوند:

  • مدارک هویتی فرد ارسال کننده دعوت نامه
  • مدارک هویتی فرد گیرنده دعوت نامه
  • ارسال مدارکی مبنی بر اثبات خویشاوندی
  • مدارکی مربوط به نحوه پرداخت هزینه‌ها و تمکن مالی
  • تاریخ صدور دعوتنامه
  • نامه ورود و خروج از کشور
  • و…

کلام پایانی درباره برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

امیدواریم در این مقاله جواب سوال “برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟” را دریافت کرده باشید. بخش اصلی اطلاعاتی که درباره نگارش، نحوه ارسال، انواع دعوتنامه و… نیاز داشته باشید را برای شما به صورت کامل شرح دادیم.

حال بسته به نیاز و هدفی که از سفر دارید باید نوع دعوت نامه را مشخص کنید و طبق همان به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام نمایید. در برخی موارد افراد برای نگارش دعوت نامه نیاز به راهنمایی و کمک دارند که در این صورت، کارشناسان مجموعه گردشگری و مهاجرتی AFS در کنار شما هستند.

سوالات متداول درباره برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟

  1. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟
    برای افراد درجه یک (پدر، مادر، برادر، خواهر، فرزندان و…) حتی دوست یا شریک تجاری! (بسته به شرایط)
  2. آیا برای صدور ویزا وجود دعوت نامه الزامی است؟
    خیر! دعوتنامه تنها اعتبار ویزا و سرعت دریافت ویزا را برای شما بیشتر خواهد کرد.
5/5 - (3 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *