ویزا تحصیلی هند

ویزا تحصیلی هند

کشور هند به غیر از فرهنگ‌های خیره کننده، زیبایی طبیعی و تاریخ متنوع، چیزهای بیشتری برای ارائه به دانش آموزان و دانشجویان دارد. هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان، در زمینه‌های مختلف، توسعه سریعی داشته است که آموزش یکی از آن‌هاست. هند در حال حاضر یکی از کشورهای پیشگام در حوزه IT و داروسازی است. ارتباط خوب بین دانشگاه و صنعت این کشور رو به رشد را به کشوری مهم و تاثیر گذار در جهان تبدیل کرده است. دانشجویان بین المللی امکان انتخاب رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلفی را دارند. اخذ ویزا تحصیلی هند و تحصیل در دانشگاه‌هایی با رتبه برتر در این کشور، فرصت‌های شغلی استثنائی را برای افراد فراهم می‌کند.

آگاهی از مراحل و شرایط تحصیل در هند، به شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به هند کمک فراوانی می کند. در همین راستا، مجموعه مهاجرتی AFS با در اختیار داشتن تیم مشاوره حرفه‌ای شما را از آخرین و به روزترین اطلاعات، مطلع می‌کنند.

مراحل اخذ ویزا تحصیلی هند

تا زمانی که تمام مدارک مورد نیاز را که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم به ترتیب داشته باشید، روند درخواست ویزای دانشجویی هند ساده و کارآمد است. شما فقط باید این مراحل را دنبال کنید:

  1. مشاوره برای تحصیل در هند
  2. انتخاب رشته و نوع دانشگاه
  3. اپلای تحصیلی برای دانشگاه‌های هند
  4. دریافت پذیرش از دانشگاه‌های هند
  5. اخذ ویزا تحصیلی هند
موارد الزامی جهت اخذ ویزای توریستی ایتالیا

مشاوره برای تحصیل در هند

آگاهی از مراحل مختلف اخذ و شرایط مختلف اخذ ویزای تحصیلی هند، به شما کمک می کند تا با زمانبندی مناسب شانس خود را برای اخذ تحصیل در هند افزایش دهید. در نظر داشته باشید که شما  در صورت در اختیار داشتن دانش زبان کافی نیز می توانید نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید. اما آگاهی از نکات ریز اما تاثیرگذار و تجربه کارشناسان فنی ما به شما کمک میکند تا این مسیر را در زمانی کوتاه‌تر و با شانس موفقیت بالاتری طی کنید. مجموعه مهاجرتی AFS با ارائه مشاوره تخصصی و دقیق، شما را در انتخاب بهترین‌ها کمک می‌کند. 

شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا

انتخاب رشته و نوع دانشگاه

  • دانشگاه‌های کشور هند به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. هر کدام از این دانشگاه‌ها بسته به رتبه و اعتباری که دارند، شرایط متفاوتی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. 

    هر کدام از شما با توجه به رشته، علایق و برنامه ریزی تحصیلی که برای آینده خود دارید باید شروع به تحقیق و بررسی درباره رشته و دانشگاه‌های موجود در هند کنید. برای مثال برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌های هند آزمون ورودی دارند که باید در آن‌ شرکت کنید.

    اگر دانشگاه شما دارای آزمون ورودی است، بلافاصله ثبت نام کنید. آزمون‌های مختلف زیادی وجود دارد، بنابراین باید در هنگام درخواست دریابید که به کدام آزمون‌های خاص نیاز دارید. اینها به طور کلی به دو نوع تقسیم می شوند:

    • آزمون‌های استعداد: SAT، GMAT، GRE
    • آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی: آیلتس، تافل، PTE

    زمانی که رشته و دانشگاه خود را انتخاب کردید زمان مکاتبه و اپلای تحصیلی با دانشگاه‌های مد نظرتان آغاز می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا توریستی ایتالیا
مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا

چند نکته تکمیلی درباره دانشگاه های هند

سیستم آموزش عالی هند، جامع است و از حدود 1000 دانشگاه و 40000 کالج تشکیل شده است. موسسات پیشرفته هند مجهز به امکانات مدرن هستند و یادگیری تعاملی و جامعی را ارائه می‌دهند. همه این موارد هند را به انتخابی ایده آل برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند تبدیل کرده است. 

وجود بیش از 160 موسسه و بیش از 2600 دوره مختلف در رشته هایی مانند علوم، مدیریت، بازرگانی، حقوق، مهندسی، علوم انسانی، هنر، دانشگاه‌های هند را منحصر به فرد کرده است. دوره‌های داروسازی و تخصصی مانند مطالعات بودایی، یوگا و غیره از جمله‌ دوره‌های متنوع دیگری است که در صورت علاقه می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. علاوه بر این، آن‌ها در سطوح مختلف تحصیلی، از جمله کارشناسی، فوق لیسانس، دکتری M.Phil / PhD و مبتنی بر مدرک در دسترس هستند.

اپلای تحصیلی برای دانشگاه های هند

در این مرحله باید برای دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید، یک سری مدارک ارسال کنید. دانشگاه با بررسی این مدارک تصمیم می‌گیرد که به شما نامه پذیرش ارائه دهد یا خیر. ارسال اطلاعات دقیق و قابل استناد در تمامی مراحل اخذ ویزا از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت کنید که معیار دانشگاه برای سنجش درخواست شما اطلاعاتی است که خود شما در اختیار دانشگاه قرار می دهید. 

 

 برای برخی از دانشجویان رشته‌های مهندسی، برنامه ریزی و معماری طرح‌های پژوهشی مختلفی در نظر گرفته شده است. یکی از این طرح‌ها، برنامه DASA است که موجب پذیرش مستقیم دانشجویان خارجی می‌شود.

مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا
_

مشاوره رایگان مهاجرتی

نکات مهم اپلای تحصیلی هند

  • سعی کنید تا لیستی از دانشگاه های مورد نظر خود را براساس معیارهای مختلف، مانند سلایق شخصی، شانس اخذ ویزا و غیره تهیه کنید و متناسب با بودجه بندی خود برای پرداخت اپلیکیشن فی، نسبت به اپلای تحصیلی اقدام کنید.  
  • روند پذیرش برای هر دانشگاه را به صورت کامل و دقیق بررسی کنید.
  • معمولا دانشگاه ها یک یا دو ماه قبل از آغاز سال تحصیلی را به عنوان ددلاین اپلای تحصیلی مشخص می کنند. با توجه به تعداد دانشگاه های مورد اپلای و ددلاین مورد نظر َآنها، برای اقدام در زمان مناسب اقدام کنید. 
  • در اسنادی که برای دانشگاه می‌فرستید، صادق باشد.
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

ارائه انگیزه نامه و تاثیر آن در پذیرش تحصیلی

قبل از دریافت پذیرش تحصیلی باید برای تهیه و نگارش انگیزه نامه اقدام کنید. در نگارش انگیزه نامه( LOM یا SOP) باید به برخی نکات توجه داشته باشید؛ تعداد کلمات کافی، پاسخ به تمامی سوالات احتمالی دانشگاه در مورد انگیزه شما برای تحصیل در این کشور و دانشگاه و سابقه ای مختصر اما جامع از تحصیل و فعالیتهای خود.  نکته بسیار مهم در رابطه با انگیزه نامه این است که این نامه باید به صورت کاملا شخصی برای شما نوشته شود و هرگونه کپی برداری آن از منابع دیگر می تواند تاثیر به شدت منفی بر درخواست شما داشته باشد. 

در انگیزه نامه خود باید به موارد زیر اشاره کنید:

  • علت انتخاب این رشته تحصیلی 
  • دلایل انتخاب این دانشگاه
  • صحبت درباره سابقه و رزومه تحصیلی که تا به الان کسب کرده‌اید. 
  • دلایلی که نشان دهد شما بعد از تحصیل به کشور خود بازمی‌گردید.

برای ارائه یک انگیزه نامه اصولی بهتر است که با افراد با تجربه مشورت کنید. شرکت مهاجرتی AFS در نگارش یک انگیزه نامه دقیق و قانونی به شما کمک می‌کند.

پرداخت هزینه اپلیکیشن و ارائه مدارک مالی

در فرایند اپلای تحصیلی، و تقریبا در اکثریت دانشگاه ها مدارک به صورت آنلاین در سایت و یا سامانه مورد نظر دانشگاه بارگذاری می شود. در مرحله بعد مسئولین دانشگاه، مدارک و درخواست شما را مورد بررسی قرار می دهند. دانشجو می‌بایست برای انجام این بررسی ها توسط دانشگاه، مبلغ مورد نظر دانشگاه را که به عنوان اپلیکیشن فی شناخته می شود را پرداخت کنید. دقت کنید که در صورت عدم پرداخت اپلیکیشن فی  اپلای شما بررسی نمی شود. بعد از این که پذیرش اولیه برای شما صادر شد نیاز است که شهریه ترم اول و در برخی از موارد ترم دوم را نیز پرداخت کنید تا نامه پذیرش رسمی شما از سمت دانشگاه صادر شود.

زمان بندی و ددلاین دانشگاه های هند

از آنجایی تهیه مدارک، نوشتن انگیزه نامه، یادگیری زبان، شرکت در آزمون‌های ورودی و… زمان‌بر است بهتر است که حداقل از 6 ماه قبل از اپلای تحصیلی تحقیقات خود را شروع کرده باشید.

  • در صورتی که دانشگاه شما از نوع خصوصی باشد، زمان شروع کلاس‌ها بسته به نوع مدیریت، متفاوت است. 
    • در کشور هند، ثبت نام کلاس‌ها از فوریه (بهمن ماه) آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.
    • شروع سال تحصیلی از نیمه دوم سپتامبر یا اوایل اکتبر است.
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

دریافت پذیرش از دانشگاه های هند

بعد از این که مکاتبه با دانشگاه انجام شد در یک بازه زمانی 1 ماهه باید منتظر اخذ نامه پذیرش از دانشگاه باشید. نتیجه‌ای که برای شما ارسال می‌شود، شامل اطلاعات ضروری مانند موسسه اختصاص داده شده، رشته، صلاحیت، سطح برنامه، تخصص، معافیت از هزینه و وضعیت اقدام موسسه است. همچنین اطلاعاتی در مورد کمک‌های مالی (Fee Waiver) اعطا شده به شما ارائه می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که تخصیص‌های ذکر شده در نتیجه کاملاً بر اساس شایستگی (و اولویت انتخاب) شما بوده است.

سپس به شما اطلاع داده می‌شود که آیا موسسه مربوطه شما را پذیرفته است یا خیر! 

اخذ ویزا تحصیلی هند

دریافت ویزا تحصیلی هند از طریق رزرو وقت سفارت و شرکت در مصاحبه انجام می‌شود. انجام تمامی مراحل دریافت ویزا تحصیلی هند توسط کارگزاری سفارت هند در ایران صورت می‌گیرد.

ویزای هند به 2 صورت الکترونیکی و حضوری صادر می‌شود. اما در حال حاضر صدور ویزا الکترونیکی برای ایرانیان در دسترس نیست. در صورت درخواست حضوری ویزا شما باید برای انگشت نگاری بیومتریک و تحویل مدارک به سفارت هند در تهران مراجعه کنید.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

جمع آوری مدارک مورد نیاز

آماده سازی مدارک بخش مهمی از روند پذیرش تحصیلی شما را شامل می‌شود. این مدارک برای دریافت ویزا تحصیلی هند الزامیست. برخی از مهم‌ترین مدارک که برای تهیه آن‌ها باید اقدام کنید مربوط به تمکن مالی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، مدارک هویتی و… است.

روزی که برای دریافت مشاوره در دفتر مهاجرتی afs حضور پیدا می‌کنید به صورت کامل درباره مدارک لازم و تمکن مالی مورد نیاز با شما صحبت می‌شود.

رزرو وقت از سفارت هند در ایران

شرکت کارگزاری بررسی مدارک متقاضیان ویزای تحصیلی هند در ایران، شرکت IBS  است. رزرو وقت سفارت هند نیز از طریق این آژانس انجام می شود. پس از بارگذاری مدارک در سامانه های مورد نظر این کارگزاری، و گرفتن وقت سفارت، کمی بایست برای مصاحبه حضوری اقدام کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزا تحصیلی هند

مدارک تحصیلی که برای دریافت ویزا نیاز است ممکن است بسته به دانشگاه کم یا زیاد شود. ولی مهم‌ترین مدارکی که باید برای تهیه آن‌ها اقدام کنید، شامل:

  • پاسپورت با مدت اعتبار کافی 
  • عکس سایز پاسپورت
  • فتوکپی پاسپورت
  • یک نسخه چاپی از فرم آنلاین (پر شده).
  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه
  • اسناد مالی مانند تمکن مالی و گردش حساب 
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در هند

تدریس در تمامی دانشگاه‌های هند به زبان انگلیسی است. در دانشگاه‌های هند مدرک معتبر و مورد قبول زبان، تافل و آیلتس است. هر دانشگاه نمره متفاوتی را برای زبان در نظر گرفته است اما حداقل نمره آیلتس آکادمیک که باید کسب کنید 6/5 است.  نمره زبان بالاتر به شما در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های با اعتبار بیشتر کمک فراوانی می کند. 

شرایط ویزا تحصیلی هند

دولت هند شرایط مشخصی را برای پذیرش دانشجویان خارجی مشخص کرده است. دقت کنید که باید برای اخذ ویزا تحصیلی هند، صلاحیت خود را منطبق با این شرایط احراز کنید. 

  • ارائه مدارک کافی و کامل 
  • ارائه اطلاعات دقیق و قابل استناد
  • ارائه تمکن مالی کافی 
  • اخذ پذیرش تحصیلی 
  • پرداخت شهریه متناسب با درخواست دانشگاه 
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

شرایط سنی تحصیل در هند

در برخی از دانشگاه محدودیت سنی برای تحصیل وجود ندارد. اما در مقابل تعداد بسیاری از دانشگاه‌ها برای هر مقطع تحصیلی شرایط سنی متفاوتی را در نظر گرفته‌اند؛ مثلا برای اخذ ویزا تحصیلی هند در مقطع کارشناسی حداقل 17 سال و حداکثر 27 سال سن در نظر گرفته شده است. در مقابل مقطع کارشناسی ارشد در هند تا سن 32 سال را مجاز به تحصیل در این مقطع می‌داند. حداکثر سن در مقطع تحصیلی دکتری 45 سال است.

شرایط بورسیه تحصیلی هند

وجود اسکالرشیپ‌ها یا بورسیه‌های تحصیلی متفاوت و همچنین امکان کار کردن به صورت آنلاین در حین تحصیل موجب می‌شود برخی از هزینه‌های شما کاهش پیدا کند. اما به این معنا نیست که تمکن مالی برای سفارت هند بی اهمیت باشد.

از طریق Secure Scholarship برای بهترین بورسیه تحصیلی در هند اقدام کنید.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزا تحصیلی هند

هند به عنوان یک کشور مقرون به صرفه برای تحصیل شناخته می‌شود. هزینه‌های پایین شهریه و همچنین امکان تحصیل رایگان باعث شده است، تحصیل در هند برای دانشجویان جذاب به نظر رسد.

تمکن مالی مورد نیاز برای افراد زیر 18 سال با افراد بالای 18 سال متفاوت است. در صورتی که زیر 18 سال هستید باید سرپرست شما مدارک کافی جهت تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی پس از دریافت ویزا تحصیلی هند را برای شما ارائه دهد. اما افراد بالای 18 سال، مدارک مربوط به تمکن مالی باید به نام خودشان باشد.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

هزینه های ویزا تحصیلی هند

 هزینه‌های ویزا تحصیلی هند برای همه کشورها متفاوت است. به طور کلی، این مبلغ از 14 تا 118 دلار متغیر است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، اجازه ندارید در کنار تحصیلات خود به صورت پاره وقت کار کنید. بنابراین، شما باید پول کافی برای پوشش هزینه‌های شهریه، اقامت، غذا، سرگرمی‌ها و سایر موارد ضروری برای کل برنامه خود داشته باشید.

برخی از هزینه‌های مهم که برای ویزا تحصیلی هند باید پرداخت کنید، عبارت است از:

  • هزینه ترجمه رسمی مدارک 
  • هزینه عکاسی 
  • هزینه وقت سفارت 
  • هزینه بررسی پرونده 
  • هزینه اپلیکیشن فی (بررسی پرونده تحصیلی )
  • هزینه بلیط
  • شهریه دانشگاه

اما به دانشجویان توصیه می‌شود که برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه‌های ویزای تحصیلی هند با شرکت مهاجرتی AFS تماس بگیرند؛ همچنین مجموعه مهاجرتی AFS تا قبل از ویزا شدن از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. 

در صورتی که بورسیه تحصیلی هند را دریافت کنید، امکان تحصیل رایگان در هند را دارید.

بسته به هر کشور متفاوت است. اما معمولا از 14 تا 118 دلار است.

خیر! دانشجویان بین المللی اجازه کار در حین تحصیل را ندارند، اما می‌توانند به صورت آنلاین به کار در حین تحصیل بپردازید.

در مقطع کارشناسی حداکثر سن 27 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 32 سال و در مقطع دکتر تا 45 سال فرصت تحصیل دارید.