ویزای اقامتی یونان

ویزا اقامتی یونان

اخذ اقامت یونان با توجه به عضویت این کشور در شنگن و برخورداری از امکانات رفاهی و شرایط اقتصادی مناسب، طرفداران زیادی دارد. یونان به نوعی دروازه اروپاست و از این جهت هم گزینه خوبی برای اقامت محسوب می‌شود. ویزا اقامتی یونان که در این مطلب مفصلا راجع به شرایط و نکات مربوط به آن صحبت می‌کنیم، به شکل‌های مختلفی قابل دریافت است. متقاضیان می‌توانند از طریق ویزا تمکن مالی یونان، سرمایه‌گذاری، تحصیلی و … اقامت این کشور را اخذ کنند. در ادامه تمامی روش‌ها و شرایط اخذ ویزای اقامتی یونان را بررسی کرده و اطلاعات کاملی را در این زمینه ارائه می‌دهیم. اطلاعات ارائه شده مربوط به زمان نگارش مقاله بوده و در صورت تغییر شرایط یا مدارک مورد نیاز، مسئولیت آن با مجموعه نیست. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات کامل‌تر و دریافت خدمات ویزای تمکن مالی یونان با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید. با پر کردن فرم مربوطه هم کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و ضمن ارائه مشاوره تخصصی رایگان، شما را راهنمایی می‌کنند.

ویزا اقامتی یونان

هزینه ویزا اقامتی یونان

هزینه نهایی ویزا اقامتی یونان به عوامل مختلفی از جمله نوع ویزا و … بستگی دارد. برای این منظور باید مبلغی را صرف ترجمه مدارک و بعضا وقت سفارت کنید. همچنین مدت زمان اعتبار ویزا در هزینه نهایی آن تاثیرگذار است. مبالغ مربوط به رفت و آمد و … را نیز باید مدنظر داشته باشید. نکته بسیار مهم این است که هزینه ویزا متغیر بوده و همواره ثابت نیست. به همین دلیل بهتر است پیش از اقدام از هزینه‌ها مطلع شوید تا برنامه‌ریزی مالی دقیق‌تری داشته باشید. کارشناسان مجرب مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS در این زمینه پاسخگوی شما هستند. گفتنی است در این مجموعه بابت هزینه‌های ویزا پیش‌پرداخت دریافت نشده و تسویه نهایی پس از صدور ویزا انجام می‌گردد.

هزینه ویزای اقامتی یونان

انواع روش‌های اخذ اقامت یونان

روش‌های مختلفی برای دریافت ویزا اقامتی یونان و دریافت اقامت این کشور وجود دارد. هریک از این روش‌ها مزایا و معایب خاصی دارند که باید از آنها اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید از سرمایه‌گذاری در یونان، اخذ ویزای تمکن مالی، تحصیل و یا ازدواج، مراحل دریافت اقامت این کشور را طی کنید. دقت کنید که ویزا توریستی یونان به هیچ عنوان روش مناسبی برای این منظور نبوده و افراد را با مشکلات قانونی مواجه می‌کند. در ادامه انواع روش‌های دریافت اقامت یونان را معرفی کرده و توضیحاتی را در مورد آنها ارائه می‌دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با مجموعه گردشگری و مهاجرتی AFS تماس گرفته و یا فرم مربوطه را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ ویزا اقامتی یونان، تمکن مالی است. در این روش باید درآمد ماهیانه مشخصی داشته باشید تا بتوانید اقامت یونان را دریافت کنید. درواقع شما باید ثابت کنید که ماهیانه حدود 2500 یورو و سالانه حدود 24000 یورو درآمد دارید تا واجد شرایط باشید. البته این مبلغ مربوط به زمان نگارش مقاله است و امکان تغییر آن وجود دارد. نکته ویژه اینکه مبالغ ذکر شده در صورت حضور همسر و فرزند، افزایش پیدا خواهد کرد. درآمد، مهم‌ترین شرط اخذ ویزای تمکن مالی یونان است و شرایط دیگر، در رتبه‌های بعد قرار می‌گیرند. به عنوان مثال متقاضی باید دست‌کم یک ویزای شنگن یا تایپ C یونان را نیز داشته و به این کشور سفر کرده باشد. دقت کنید که درحال حاضر این شرط الزامی نیست؛ اما به مرور زمان ممکن است الزامی شود. حقوق بازنشستگی، اجاره ملک مسکونی و تجاری، سود سپرده بانکی، سود سهام و مواردی از این دست، منابع درآمدی قابل قبول محسوب می‌شوند. اقامت تمکن مالی در ابتدا محدود به چند سال بوده و در صورت تامین شرایط مطابق با قوانین اقامت یونان می‌توان آن را تمدید کرد. برای دریافت خدمات این روش کافی است با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید.

اقامت یونان با تمکن مالی

مدارک مورد نیاز برای اقامت تمکن مالی یونان

  • پاسپورت (با حداقل یک سال اعتبار)
  • پاسپورت قدیمی (در صورت نیاز)
  • مهر ویزای تایپ C یونان (در صورت نیاز)
  • مدارک هویتی
  • 2 قطعه عکس 4*6 رنگی جدید
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تایید گواهی سلامت
  • گواهی صورت حساب بانکی (گردش حساب)
  • گواهی اشتغال به کار
  • مدارک اثبات میزان درآمد

اقامت یونان از طریق ثبت شرکت

روش دیگر برای اخذ ویزا اقامتی یونان، ثبت شرکت در این کشور است. البته این روش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که ممکن است بسیاری از متقاضیان را پشیمان کند. با این حال بد نیست بدانید که در صورت تمایل به اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت، باید حداقل 250000 یورو سرمایه اولیه داشته باشید. همچنین یونان قوانین نسبتا پیچیده‌ای در خصوص مالیات و سیستم حقوق‌دهی دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. در این روش هم باید یک ویزای تایپ C داشته باشید که در حال حاضر الزامی نیست. همچنین  هزینه‌ها و قوانین با توجه به نوع ثبت شرکت (مشارکت محدود یا عمومی) متفاوت است.

_

مشاوره رایگان مهاجرتی

اقامت یونان از طریق خرید ملک

اگر به دنبال ویزا اقامتی یونان هستید، خرید ملک هم یکی از روش‌ها و گزینه‌های پیش روی شماست. در این روش باید یک یا چند ملک در یونان خریداری کنید تا اقامت با شرایط ویژه آن به شما داده شود. درواقع بعد از خرید ملک، یک کارت اقامت به شما داده می‌شود که بسته به شرایط، می‌توانید آن را تمدید کنید. تحت شرایطی این امکان وجود دارد که ملک خریداری شده را اجاره داده و به نوعی کسب درآمد کنید. البته اجاره ملک در یونان مشمول مالیات است و باید به این مسئله هم توجه داشته باشید.

اقامت یونان با خرید ملک
اقامت یونان با کار

اقامت یونان از طریق کار

بسیاری از متقاضیان دریافت اقامت یونان، از طریق ویزای کاری اقدام می‌کنند. در این روش باید به دنبال کارفرمای یونانی باشید که با توجه به سوابق و رزومه شما از شما دعوت به کار کند. دقت کنید که گرفتن مجوز کار و مجوز اقامت در یونان برای کار کردن به صورت قانونی در این کشور الزامی است. نکته دیگر اینکه کار کردن در این کشور، جزو روش‌های قطعی اخذ ویزا اقامتی یونان نیست؛ اما پس از مشغول به کار شدن، می‌توان تحت شرایطی و با توجه به قوانین یونان برای اخذ اقامت هم اقدام کرد.

اقامت یونان از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان از آن برای دریافت اقامت یونان استفاده کرد، تحصیل در این کشور است. یونان به عنوان یکی از کشورهای حوزه شنگن، امکانات تحصیلی خوبی دارد که متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند. این کشور گزینه خوبی برای افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی را دارند، اما بودجه کافی برای پرداخت هزینه در کشورهایی همچون فرانسه و … را ندارند. پس از اخذ ویزا تحصیلی یونان و تحصیل در این کشور، متقاضیان می‌توانند با توجه به قوانین و شرایط موجود، برای دریافت اقامت اقدام کنند.

اقامت یونان با تحصیل
اقامت یونان از طریق ازدواج کردن

اقامت یونان از طریق ازدواج

در نهایت روش دیگری برای اقامت یونان، ازدواج با یک فرد یونانی است. پس از ازدواج با یک شهروند یونانی، شما هم به عنوان همسر وی، شهروند اتحادیه اروپا شناخته می‌‎‎شوید. معمولا افراد دارای این شرایط، می‌توانند برای اقامت 5 ساله درخواست دهند. پس از پایان این مدت هم باید برای تمدید اجازه اقامت به مدت 10 سال اقدام کنند.

اقامت یونان از طریق تولد

در ادامه معرفی روش‌های اخذ ویزا اقامتی یونان، بد نیست در مورد اخذ اقامت از طریق تولد هم اطلاعاتی داشته باشید. نکته بسیار مهم در این مورد، تابعیت کشور یونان از سیستم خون است. این یعنی از طریق تولد در این کشور، به افراد تابعیت یا اقامت نمی‌دهد. این قانون تنها در شرایط خاصی تغییر می‌کند؛ به عنوان مثال اگر پدر یا مادر فرزند، یونانی باشند، احتمال اعطای اقامت وجود دارد. همچنین اگر پدر یا مادر 5 سال قبل از تولد فرزند در یونان زندگی کرده باشند، احتمالا موفق به دریافت تابعیت یا اقامت برای فرزند خود خواهند شد.

اقامت یونان با تولد

مزایای اقامت یونان

اخذ ویزا اقامتی یونان و دریافت اقامت این کشور، صرف‌نظر از روش آن، مزایایی دارد که بد نیست از آنها اطلاع داشته باشید. یونان یکی از اعضای شنگن است و با ویزا یا اقامت آن می‌توانید به راحتی به دیگر کشورهای حوزه شنگن سفر کنید. علاوه بر این، مزایای دیگری هم هستند که عبارتند از:

  • صدور کارت اقامت 2 تا 5 ساله برای متقاضی، همسر، فرزندان، والدین متقاضی و والدین همسر متقاضی
  • اجازه تحصیل فرد و اعضای خانواده در کشور یونان
  • هزینه‌های مناسب زندگی به نسبت سایر کشورهای اروپایی
  • امکان افتتاح حساب در بانک‌های یونان و اتصال به تجارت جهانی
  • امکان تمدید اقامت کوتاه‌مدت و تبدیل آن به پاسپورت یونان (با توجه به شرایط)
  • عدم نیاز به حضور در خاک یونان (در برخی از روش‌ها)
  • امکان دستیابی به ویزای طلایی اروپا (با توجه به شرایط)
  • بهره‌وری از فضای کسب و کار جهانی در اقتصاد احیا شده یونان
  • امکان انتقال اقامت کوتاه‌مدت از یونان به اقامت کشورهای دیگر شینگن با طی مراحل اداری
  • نزدیکی فرهنگ مردم ایران و یونان
  • فاصله نزدیک به ایران در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
  • طبیعت زیبا، سواحل و جزایر منحصر به فرد
  • امنیت بالای کشور یونان

معایب اقامت در یونان

حالا که با مزایای ویزا اقامتی یونان آشنا شدید، بد نیست در مورد معایب اقامت در این کشور هم اطلاعاتی داشته باشید که شامل موارد زیر می‌شوند:

مالیات بالا

یکی از مشکلاتی که بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت یونان باید مدنظر داشته باشند، مالیت‌های سنگین این کشور است. تا جایی که حتی گفته می‌شود هر فرد، باید نزدیک 40 درصد از درآمد خود را صرف پرداخت مالیات کند. این مسئله به ویژه برای افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار و یا پیدا کردن شغل در این کشور هستند اهمیت داشته و به نوعی نقطه ضعف محسوب می‌شود.

زبان

زبان یونانی جزو زبان‌های دشوار محسوب شده و مکالمه و نگارش با آن کار ساده‌ای نیست. اگر قصد اقامت و زندگی در یونان را دارید، بهتر است به فکر یادگیری زبان این کشور باشید تا تعاملات راحت‌تری داشته باشید. البته اجباری برای یادگیری این زبان وجود ندارد؛ اما قطعا به شما کمک می‌کند که ارتباط بهتری برقرار کنید.

بازار کاری ضعیف

اخذ ویزا اقامتی یونان از روش‌های تمکن مالی، سرمایه‌گذاری و خرید ملک، خیال شما را از بابت درآمد در این کشور راحت می‌کند. اما افرادی که به امید پیدا کردن کار در یونان هستند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. بازار کار یونان چندان قوی نیست و ممکن است متقاضیان کار در این کشور، شغل ایدئال خود را پیدا نکنند.

سوالات متداول درباره ویزا اقامتی یونان

برای اخذ ویزا اقامتی یونان، می‌توانید از طریق اثبات تمکن مالی، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و ... اقدام کنید.

درحال حاضر خیر؛ داشتن ویزای تایپ C یکی از شرایط اخذ ویزا اقامتی یونان است که در زمان نگارش این مقاله الزامی نیست.

خیر؛ مگر در شرایط خاص که پدر یا مادر فرزند، یونانی بوده و یا 5 سال قبل از تولد فرزند در این کشور زندگی کرده باشند.