ویزا تحصیلی مجارستان

ویزا تحصیلی مجارستان

مجارستان، گزینه ای مناسب برای افرادی است که قصد تحصیل در اروپا را دارند، اما توان پرداخت هزینه های این کشورها را ندارند. مجارستان هم دانشگاه های رده بالایی دارد و هم هزینه تحصیل و زندگی در این کشور، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. ویزا تحصیلی مجارستان به شما این امکان را می دهد که در دانشگاه های اروپا تحصیل کرده و در عین حال هزینه های مقرون به صرفه تری پرداخت نمایید. حتی ممکن است با استفاده از طرح های ویژه برخی از دانشگاه ها، بتوانید ادامه دوره تحصیلی خود را در کشورهای دیگری همچون آلمان، فرانسه و … بگذارنید؛ البته این مورد به شرایط دانشگاه بستگی دارد. 

در ادامه این مطلب، جزئیات اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان، اعم از مراحل، مدارک مورد نیاز، شرایط، هزینه و … را بررسی می‌کنیم. چنانچه تمایل به تحصیل در مجارستان دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و دریافت مشاوره تخصصی، با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید؛ کارشناسان ما شما را راهنمایی می کنند تا پروسه اخذ ویزا را به بهترین شکل پشت سر بگذارید. 

هزینه ویزا تحصیلی مجارستان

هزینه ویزای مجارستان، بسته به نوع ویزا و برخی عوامل دیگر، متفاوت است. معمولا سفارت هر کشور، مبلغ مشخصی را اعلام می‎کند که در طول زمان تغییر می‏کند. اما این تمام ماجرا نیست و شما باید به هزینه‌های دیگر هم فکر کنید. پروسه دریافت ویزا، شامل آماده‌سازی مدارک، ارائه تمکن مالی، گردش حساب (در صورت نیاز) و … می‌شود که هرکدام نیاز به مبالغی دارند. در مجموع می‌توان گفت که هزینه ویزا تحصیلی مجارستان و تحصیل و زندگی در این کشور، نسبت به دیگر کشورها به‌صرفه‌تر است. مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS، از شما هیچ مبلغی به عنوان پیش پرداخت دریافت نکرده و تسویه نهایی را پس از صدور ویزا انجام می‌دهد.

هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

انواع ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی کشور مجارستان، بسته به طول دوره تحصیل در این کشور، به دو نوع تقسیم می‎شود؛ ویزای کوتاه مدت شنگن و ویزای بلندمدت یا D. در ادامه هریک از این ویزاها و تفاوت آنها با یکدیگر را دقیق تر بررسی می‎کنیم:

ویزای تحصیلی کوتاه مدت شینگن مجارستان

این نوع ویزا تحصیلی مجارستان، برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد گذارندن دوره‌های کوتاه تحصیلی مانند دوره‌های زبان را دارند. معمولا متقاضیان با دریافت این ویزا، اجازه 90 روز اقامت در این کشور را دارند؛ البته در حال حاضر، برای این گروه هم بیشتر ویزای نوع D صادر می شود. 

 ویزای D دانشجویی مجارستان (بلندمدت)

اگر می‌خواهید در دوره‎ های بلندمدت دانشگاه‌های مجارستان تحصیل کنید، نیاز به ویزای D این کشور دارید. اعتبار ویزای D دانشجویی مجارستان با توجه به مقطع یا دوره تحصیلی پذیرش‌شده (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری) متفاوت است.

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

برای اخذ ویزا تحصیلی مجارستان، شرایط خاصی وجود دارد که باید آنها را با دقت رعایت کنید. به عنوان مثال شما باید در گام اول، از یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور پذیرش بگیرید. همچنین لازم است که از طریق مدارک و مستنداتی، ثابت کنید که از تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل در مجارستان برخوردار هستید. بهتر است پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، از شهریه دانشگاه مورد نظر خود مطمئن شده و نحوه تامین آن را مد نظر داشته باشید. بسته به نظر سفارت، ممکن است نیاز باشد که بازگشت خود از سفر را نیز از طریق ارائه مدارکی به اثبات برسانید. البته تحصیل در دانشگاه‎های مجارستان، شرایط سنی متفاوتی هم دارد که در ادامه این مسئله را نیز بررسی می‌کنیم.

شرایط سنی ویزای تحصیلی مجارستان

به طور کلی کشور مجارستان، شرایط سنی پیچیده‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی تعیین نکرده است. با این حال با توجه به مقطع تحصیلی که مد نظر دارید، ممکن است شرایط سنی خاصی مد نظر باشد. نکته مهم این که برای دریافت ویزا تحصیلی مجارستان، از نوع دانشجویی، باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. مسئله دیگر در مورد شرایط سنی مورد نیاز برای تحصیل در کشور مجارستان این است که برای تحصیل در هر مقطع، باید مدارک مربوط به مقطع قبلی را ارائه دهید؛ این مسئله می‌تواند روی شرایط سنی هم تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال متقاضی دریافت ویزای تحصیلی مجارستان برای مقطع کارشناسی ارشد، باید مدرک کارشناسی داشته باشد و شما برای داشتن مدرک کارشناسی، باید حداقل 20 تا 22 ساله باشید!

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی مجارستان

به عنوان بخشی از مهم‏‎ترین مدارکی که برای اخذ ویزا تحصیلی مجارستان به آنها نیاز دارید، می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاسپورت (با حداقل 3 ماه اعتبار)

تکمیل فرم درخواست اینترنتی

دو قطعه عکس رنگی در اندازه پاسپورت (قدیمی نباشد)

نامه پذیرش دانشگاه مجارستان

گواهی تمکن مالی

مدارک مربوط به اخذ بورسیه تحصیلی (در صورت تمایل به دریافت بورسیه)

ارائه مدارک و مستندات مبنی بر داشتن محل اقامت در کشور مجارستان

_

مشاوره رایگان مهاجرتی

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی مجارستان

گواهی تمکن مالی (Certificate of Financial Ability) یک مدرک بانکی است که نشان می‌‎دهد متقاضی اخذ ویزا تحصیلی مجارستان، از توانایی مالی کافی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور برخوردار است. این گواهی یکی از مدارک ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان است و باید با مهر و امضای رسمی، همراه با سایر مدارک به سفارت تحویل داده شود. شما می‎توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد تمکن مالی مجارستان و طی کردن مراحل به شکل کاملا درست و اصولی، با شرکت مهاجرتی گردشگری آوای فرنام سفیر تماس بگیرید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی مجارستان

در مورد مدت زمان صدور ویزا تحصیلی مجارستان، باید گفت که این زمان تقریبی است. معمولا بین 1 تا 2 ماه زمان لازم است تا ویزای شما صادر شود. با این حال ممکن است این زمان متغیر بوده و بنا به شرایط سفارت و عوامل دیگر، کمتر و یا حتی بیشتر شود. بنابراین باید با توجه به زمان شروع سال تحصیلی دانشگاه‌های مجارستان و ددلاین اعلام شده، مراحل اخذ ویزا را در زمان مناسب انجام دهید.

ریجکت شدن ویزای مجارستان

ریجکت شدن ویزای تحصیلی مجارستان، دلایل مختلفی دارد. در این حالت، سفارت یا کنسولگری، متقاضی را واجد شرایط برای دریافت ویزا تحصیلی مجارستان نمی‌داند. عدم اثبات صحیح برنامه سفر، کافی نبودن بودجه برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان، مشخص نبودن هدف سفر، عدم وجود بیمه مسافرتی مناسب، معتبر نبودن اسناد و داشتن سابقه کیفری، بخشی از مهم‎‌ترین دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی مجارستان به شمار می‏روند. البته دلایل و عوامل دیگری همچون شرایط و تصمیم‎های سفارت هم در رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کشور مجارستان تاثیرگذار هستند.

رفع ریجکتی ویزای دانشجویی مجارستان

اگر درخواست شما برای اخذ ویزا تحصیلی مجارستان رد شده و اصطلاحا ریجکت شده‌اید، حق و امکان اعتراض برای شما وجود دارد. معمولا دلایل ریجکت شدن ویزای مجارستان به اطلاع متقاضی می‌رسد. بنابراین می‌توانید ضمن برطرف کردن نواقص و تکمیل پرونده، مجددا درخواست دریافت ویزای تحصیلی مجارستان را داشته باشید. همچنین اگر فکر می‌کنید که اولین درخواست شما صحیح بوده است و به اشتباه ریجکت شده‌اید، می توانید این درخواست را رد کنید. دقت کنید که اعتراض یا درخواست تجدید نظر به ریجکتی ویزا، باید با رعایت کردن نکاتی انجام شود؛ لذا بهتر است به صورت شخصی اقدام نکرده و از مشاورین و کارشناسان مجرب حوزه‎ی مهاجرت کمک بگیرید.

ویزای همراه دانشجویی مجارستان

متقاضیان تحصیل در مجارستان، پس از دریافت ویزا تحصیلی مجارستان، می‏‎توانند طی شرایط و مراحلی، برای خانواده خود دعوتنامه بفرستند. امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی مجارستان وجود دارد و دانشجویان می‎توانند این کار را در طول دوره تحصیلی خود انجام دهند. روند کار به این ترتیب است که متقاضی باید شرایط ویزای همراه مجارستان، مثل اثبات تمکن مالی کافی و همچنین اثبات رابطه خانوادگی خود را مدنظر قرار دهد. با توجه به شرایط، همراه دانشجو می‌تواند از حق تحصیل و کار در این کشور بهره‌مند شود.

اجازه کار با ویزای تحصیلی مجارستان

بسیاری از متقاضیان دریافت ویزا تحصیلی مجارستان، دغدغه این را دارند که آیا می‌توانند در این کشور کار کنند یا نه. خوشبختانه با می‎توان با ویزای دانشجویی مجارستان کار کرد. درواقع دانشجویان در این کشور اجازه کار هم‌زمان با تحصیل دارند و می‎توانند در طول ترم به صورت پاره‌وقت و در زمان تعطیلی دانشگاه به صورت تمام‌وقت به کار مشغول شوند. بنابراین با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، این امکان را دارید که با انجام دادن کارهای دانشجویی یا تمام وقت (با شرایطی) هزینه‎های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کنید.

مدت زمان صدور ویزا تحصیلی مجارستان، معمولا بین یک تا دو ماه است. با این حال ممکن است به دلایل مختلفی، این زمان تغییر کرده و کمتر یا بیشتر شود

هزینه تحصیل در مجارستان، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین‎تر است. البته این به معنی ارزان بودن تحصیل در این کشور نیست؛ اما در مجموع می‌توان گفت که هزینه تحصیل در مجارستان در قیاس با سایر کشورهای اروپای غربی، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

خیر! تحصیل در دانشگاه‎های کشور مجارستان، رایگان نیست؛ اما در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه کمتری دارد.

بله! با توجه به شرایط و رشته و مقطع تحصیلی، متقاضیان اخذ ویزا تحصیلی مجارستان می‌توانند از دوره‌های زبان این کشور استفاده کنند.