وقت سفارت آلمان

گرفتن وقت فوری سفارت آلمان

برای گرفتن وقت سفارت آلمان و درخواست ویزا آلمان باید به صورت کاملا آنلاین و از سایت ویزامتریک که کارگزاری سفارت آلمان در ایران است اقدام کنید. لازم به ذکر است که سفارت آلمان در ایران تعطیل است. و تمامی کارهای مربوط به سفارت آلمان از طریق کارگزاری ویزامتریک انجام میشود. در سایت ویزامتریک شما برای گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام میکنید اما در واقع دارید وقت کارگزاری سفارت آلمان را رزرو میکنید.

در گذشته در شرایطی افراد میتوانستند وقت سفارت آلمان فوری بگیرند. اما در حال حاضر این امکان مقدور نیست. دلیل حذف این آپشن این است که برخی افراد برای سو استفاده و دریافت مبالغ هنگفت از افراد، سعی بر این داشته‌اند که به واسطه آشنایی و… حق بقیه افراد و داوطلبین ویزا آلمان را پایمال کنند. به همین دلیل این گذینه حذف شد.

البته اگر فردی مورد اورژانسی پزشکی داشته باشد،میتواند با در دست داشتن گواهی پزشکی خود زمان گرفتن وقت سفارت آلمان را به یک هفته تا یکماه تقلیل دهد.

هزینه گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران

اگر قصد دارید که خودتان از سایت ویزامتریک وقت سفارت آلمان را بگیرید، باید مبلغ 900 هزار تومان  به ازاری هر نفر به سایت کارگزاری سفارت آلمان یا همان ویزامتریک واریز کنید. البته این تمامی هزینه‌ای نیست که باید پرداخت کنید. علاوه بر 900 هزار تومان پرداختی باید با توجه به ویزایی که درخواست دارید، مبلغی را به صندوق ویزامتریک واریز کنید. برای مثال اگر نوبت عادی ویزای شنگن آلمان را میخواهید، علاوه بر 900 هزار تومان باید مبلغ  120 یورو نیز پرداخت کنید ( به ازای هر نفر )

از آنجایی که گرفتن وقت سفارت آلمان از سایت ویزامتریک کار ساده‌ای نیست، ما در تیم پشتیبانی موسسه مهاجرت AFS میتوانیم شما را در این راه همراهی کنیم. برای اطلاع ازهزینه گرفتن وقت سفارت آلمان توسط موسسه AFSبا کارشناسان ما تماس بگیرید.

معرفی ویزامتریک (visa metric) کارگزار سفارت آلمان در ایران

گروه ویزامتریک با هدف توسعه روابط بین کشورها، در سال 2005 تاسیس شده‌است. ویزامتریک خدماتی مانند ارائه ویزا، خدمات کنسولی و…. ارائه میکند. ویزامتریک در کشورهایی فعالیت دارد که خود کنسولگری سفارت  کشور مورد نظر در کشور مهمان  وجود ندارد. برای مثال چون در ایران کنسولگری و سفارت آلمان تعطیل است، افراد برای گرفتن وقت سفارت آلمان به سایت کارگزاری سفارت آلمان یا همان ویزامتریک مراجعه میکنند. و تمامی مراحل فقط از طریق ویزامتریک طی میشود.

البته باید بدانید که تصمیم گیری نهایی در مورد اعطا و یا عدم اعطا ویزا به افراد بر عهده افسران ویزای آلمان است و ویزامتریک هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌ها ندارد. وظیفه ویزامتریک، کمک به داوطلبین ویزای آلمان و جمع‌آوری مدارک آنها و تحویل این مدارک به افسران ویزای آلمان است.

برای ورود به سایت ویزامتریک کلیک کنید.

 آدرس کارگزار سفارت آلمان در ایران (ویزامتریک):

دفتر ویزامتریک در تهران،خیابان شهید بهشتی، خیابان وزرا، نبش خیابان ۲۱، ساختمان شیراز، طبقه اول، پلاک ۱۳۷ واقع شده است. داوطلبین ویزای آلمان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ برای انگشت نگاری و تحویل مدارک و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ برای تحویل پاسپورت به  VISA METRIC مراجعه کنند.

انواع وقت کارگزاری سفارت آلمان در ایران

کشور آلمان جزو محدوده شنگن است. به این حالت که اگر ویزای آلمان را داشته باشید، میتوانید به تمامی کشورهای عضو شنگن سفر کنید. افراد با توجه به نیازی که دارند برای گرفتن وقت سفارت آلمان از کارگزاری ویزامتریک اقدام میکنند. افراد میتوانند در حالتهای زیر از کارگزاری آلمان در ایران وقت ملاقات بگیرند:

  • وقت سفارت آلمان برای ویزای توریستی
  • وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی
  • وقت سفارت آلمان برای ویزای کاری
  • وقت سفارت آلمان برای ویزای پزشکی
  • وقت سفارت آلمان برای ویزای تجاری
  • وقت سفارت آلمان برای جست‌و‌جو کار
  • وقت سفارت آلمان برای تایید مدارک
  • وقت سفارت آلمان برای تایید امضا

مراحل گرفتن وقت سفارت آلمان از کارگزاری ویزامتریک visa metric

برای گرفتن وقت سفارت آلمان از ویزا متریک (Visa Metirc)  باید مراحل زیر را طی کنید:

  • واریز مبلغ 900 هزار تومان به ازای هر نفر به حساب شرکت رهیاب گذر آرتا
  • آغاز فرایند گرفتن وقت سفارت آلمان از کارگزاری سفارت آلمان پس از گذشت یک روز از واریزی و وارد کردن اطلاعات واریز
  • ارائه مشخصات فردی و اطلاعات تماس و آدرس ایمیل ( دقت کنید حتما مشخصات فردی شما مطابق با پاسپورت بوده و شماره تماس و ایمیلی را بدهید که به آن دسترسی کامل دارید).
  •  تعیین زمان وقت ملاقات در کارگزاری سفارت آلمان در ایران (Visa Metirc)

نکته مهم : حداکثر فاصله تعیین قرار ملاقات شما در کارگزاری (Visa Metirc) با شروع سفر به آلمان باید 180 روز باشد.

زمان گرفتن وقت سفارت آلمان

زمان دقیقی برای بازه زمانی انتظار گرفتن وقت سفارت آلمان مشخص نیست. آلمان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا را دارد. این کشور از هرجهت برای تحصیل، زندگی و کار مناسب است. به همین دلیل زندگی در آلمان و استفاده از امکانات این کشور آرزوی خیلی از ایرانیان است. معمولا گرفتن وقت سفارت‌ها زمان بر است. این زمان برای گرفتن وقت سفارت آلمان بیشتر هم هست. لازم به ذکر است که تعیین قرار ملاقات کارگزاری visa metric سفارت آلمان در ایران به عواملی مانند نوع قرار ملاقات و تعداد افراد در صف بستگی دارد. با این حال در ادامه زمان تقریبی گرفتن وقت سفارت آلمان را گرد هم آورده‌ایم:

  • ویزای توریستی آلمان: برای گرفتن وقت سفارت آلمان تفریحی باید حداقل از 4 ماه قبل سفر خود اقدام کنید. تاریخ تقریبی زمان گرفتن وقت کارگزاری سفارت آلمان معمولا چند ماه است
  • ویزای تحصیلی آلمان: برای گرفتن وقت سفارت آلمان تحصیلی باید چند سال در صف باشید. معمولا گرفتن زمان ملاقات دانشجویی از کارگزاری ویزامتریک 1 تا 3 سال است.
  •  ویزای کاری آلمان: گرفتن وقت سفارت آلمان کاری مانند گرفتن وقت تحصیلی بسیار سخت و زمانبر است. این پروسه دردسرهای زیادی دارد که ممکن است به دلیل اطلاعات کم فرد درخواست دهنده بیشتر هم بشود. به همین دلیل بهتر است که برای گرفتن وقت سفارت آلمان با موسسه مهاجرت AFS ارتباط بگیرید. موسسه مهاجرت ما با اصولی‌ترین روش و در کمترین زمان ممکن میتواند برای متقاضیان ویزای تحصیلی و یا ویزای کاری آلمان، وقت ملاقات بگیرد.

گرفتن وقت سفارت آلمان به حالت دانشجویی

برای اینکه بتوانید برای گرفتن وقت visa metric برای ویزای دانشجویی و ویزای تحصیلی اقدام کنید، باید از سمت یک مرکز آموزشی و دانشگاه دعوت شده باشید.

وقت سفارت دانشجویی آلمان برای یکسال بعد از ثبت درخواست در دسترس خواهد بود. چنانچه پس از یکسال شانس خود را از دست دادید، باید برای یکسال دیگر صبر کنید  پس از یکسال مجدد درخواست گرفتن وقت سفارت آلمان به حالت دانشجویی دهید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تحصیلی آلمان میتوانید فرم زیر را پرکنید تا کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرت AFS با شما تماس بگیرند.

ویرایش زمان مراجعه به کارگزاری ( Visa Metirc ) پس از گرفتن وقت سفارت آلمان

اگر پس از گذراندن گرفتن وقت سفارت آلمان از کارگزاری ویزامتریک به هر دلیل مجبور به تغییر زمان آن شدید، میتوانید تا سه روز قبل موعود قرار در کارگزاری سفارت آلمان آن را یکبار و بدون پرداخت هیچ مبلغی تغییر دهید. ( دقت کنید که فقط یکبار اجازه این کار را دارید)

 کنسل کردن قرار ملاقات کارگزاری ( Visa Metirc ) پس از گرفتن وقت سفارت آلمان

اگر پس از گذراندن مرحله گرفتن وقت سفارت آلمان از کارگزاری ویزامتریک به هر دلیلی درخواست لغو وقت ملاقات خود را داشتید، تا 3 روز قبل از زمان موعود میتوانید با پر کردن فرم کنسلی، مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید.

مدارک مورد نیاز گرفتن وقت سفارت آلمان از کارگزاری ویزامتریک(Visa Metirc)

در هنگام مراجعه حضوری به کارگزاری سفارت آلمان در ایران یا همان ویزامتریک visa metric ، یکسری مدارک را باید همراه خود داشته باشید. دقت کنید که هرچه مدارک شما با دقت بیشتری جمع آوری شوند، پروسه گرفتن ویزای آلمان شما کوتاهتر خواهد بود. میتوانید برای جمع آوری مدارک خود با تیم پشتیبانی AFS تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند. مدارک مورد نیاز برای گرفتن خدمات کنسولی و ویزا عبارت‌اند از :

  • فرم درخواست ویزای آلمان
  • پاسپورت (حداقل 6 ماه زمان و 1 برگ خالی باید داشته باشد)
  • دو قطعه عکس ۳.۵×۴.۵
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان
  • واچر هتل
  • بیمه مسافرتی
  • تمکن مالی و گردش حساب
  • دعوتنامه  (درصورت وجود)
  • شناسنامه و کارت ملی داوطلب دریافت ویزای آلمان
  • گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه تامین اجتماعی

نکته مهم : امکان ارائه این مدارک به صورت غیر حضوری و از طریق پست به سفارت نیز امکان دارد. در این صورت هرگونه نقص در مدارک از سمت سفارت به شما اطلاع‌رسانی میشود. و در صورت تایید مدارک در نزدیکترین زمان برای انجام مرحله انگشت‌نگاری با شما ارتباط خواهند گرفت.

نکته مهم: پس از اینکه مدارک خود را ارائه دادید درحدود 2 تا 4 هفته باید منتظر باشید تا مدارک شما توسط کارکنان کارگزاری ویزامتریک بررسی شوند.

مدرک آزمون گوته

سفارت آلمان آزمونی را تحت عنوان آزمون گوته در ایران طراحی کرده‌است. آزمون گوته در واقع آزمون تعیین سطح زبان آلمانی فرد متقاضی است. داوطلبین دریافت ویزا توریستی آلمان نیازی به ارائه این مدرک و کسب نمره قبولی در آزمون گوته را ندارند. اما افرادی که ویزا تحصیلی و یا ویزا کاری آلمان میخواهند، باید مدرک قبولی آزمون گوته را داشته باشند.

خرید وقت ملاقات سفارت آلمان visa metric

برخی افراد وقت رزرو شده خود را با مبالغ بسیار زیادی به افراد دیگر میفروشند. بهتر است بدانید که این کار کاملا غیر قانونی بوده و درصورتی که افسران ویزا آلمان از این موضوع اطلاع پیدا کنند، ممکن است دیگر اجازه ورود به خاک آلمان را نداشته باشید.

فرایند بیومتریک کارگزاری سفارت آلمان( Visa Metirc )

فرایند بیومتریک کارگزاری سفارت آلمان یا همان ویزامتریک  visa metric شامل گرفتن اثرانگشت (از هر 10 انگشت) و عکس چهره متقاضی برای ثبت در سیستم VIS، SIS و AZR است.

سیستم ویزا (VIS)

پایگاه داده ویز محل ثبت دیتا مربوط به درخواست‌های اخذ ویزای تمامی کشورهای محدوده شینگن است. داوطلبانی که برای بار نخست تقاضای ویزای شینگن دارند باید خودشان شخصا برای ثبت اطلاعات بیومتریک که شامل انگشت نگاری ده انگشت و عکس است، در محل حضور یابند.

اطلاعات شما برای 5 سال در این پایگاه داده نگه‌داری میشود. لازم به ذکر است اگر خودتان هم نخواهید برای تحویل مدارک به سفارت و کارگزاری ها مراجعه کنید، باید یک نماینده قانونی از طرف خود به کارگزاری ارسال کنید.

انگشت نگاری در بارهای بعدی دریافت ویزا برای 5 سال نیاز نیست. اما این قانون معمولا انجام نمیشود و هربار از فرد متقاضی ویزا انگشت نگاری درخواست میشود.

خدمات اضافی کارگزاری سفارت آلمان در ایران(Visa Metirc)

در کارگزاری visa metric آلمان ، برخی خدمات نیز ارائه میشوند که عبارت‌اند از :

  • اگر به تنهایی قادر به پر کردن ویزای شنگن خود  نیستید، میتوانید داخل کارگزاری ویزامتریک  visa metric و با کمک یکی از کارمندان کارگزاری سفارت آلمان این کار را انجام دهید. هزینه این کار 10 یورو است
  •  از داخل کارگزاری سفارت آلمان میتوانید عکس بیومتریک با ویژگیهای مورد نیاز برای ویزای شنگن خود را تهیه کنید. هزینه این خدمت 8 یورو است.
  • کارگزاری میتواند پس از اینکه پاسپورت شما از سمت سفارت آلمان عودت داده شد، آن را با پست برای شما ارسال کند. که هزینه ارسال به تهران و شهرستان متفاوت است
  • از داخل کارگزاری visa metric آلمان میتوانید از مدارک خود فوتوکپی بگیرید. هزینه این خدمت به ازای هر برگ 30 سنت است
  • سرویس اطلاع‌رسانی کارگزاری ویزامتریک  visa metric به صورتی است که هم به حالت ایمیلی و هم پیامکی میتواند بازگشت پاسپورت شما را از سمت سفارت اطلاع دهد. هزینه ارسال ایمیل رایگان و هزینه پیامک 1 یورو است.البته کارگزاری میتواند این خبر را تلفنی نیز انتقال دهد که در این صورت هزینه این خدمت 3 یورو خواهد بود.
  • از کارگزاری visa metric میتوانید بیمه مسافرتی خود را نیز دریافت کنید. متاسفانه امکان دریافت ویزای آلمان بدون بیمه مسافرتی وجود ندارد. هزینه بیمه مسافرتی معمولا 30 هزار یورو و در برخی موارد بیشتر نیز هست.
  •  سرویس وی آی پی ، خدمت دیگری از کارگزاری visa metric  است که به داوطلبین ویزای آلمان ارائه میکند. به این حالت که اگر میخواهید در فضای اختصاصی و دنج با پذیرایی کارهای ویزای خود را انجام دهید، با پرداخت 75 یورو میتوانید این خدمات را دریافت کنید.

مرکز ثبت اطلاعات خارجی AZR

مرکز ثبت اطلاعات خارجی  (Ausländerzentralregister) که توسط اداره امنیت فدران کلن مدیریت میشود،وظیفه بررسی سو سوابق متقاضی ویزای آلمان را دارد. به حالتی که اگر شخص متقاضی ویزای آلمان، درخاک آلمان جرمی مرتکب شود؛ این اداره تا مدت مشخصی اجازه اخذ دوباره ویزای آلمان را به آن فرد نمیدهد.

سیستم اطلاعات شنگن SIS

عملکرد این سیستم مانند AZR است. اما این سیستم تنها عملکرد متقاضی ویزا را در خاک آلمان بررسی نمیکند. این سیستم حساس به تمامی عملکردهای فرد در تمامی کشورهای داخل محدوده شنگن است. به حالتی که اگر فرد در هر یک از کشورهای عضو شنگن جرم و یا خطایی مرتکب شود، توانایی دریافت ویزا را نخواهد داشت. این محدودیت که توسط سیستم اطلاعات SIS ایجاد میشود از یکسال تا گاها 10 سال است.

خیر، افرادی که توانایی ارائه اثر انگشت ندارند، میتوانند این مرحله را رد شوند. این موضوع توسط کارمندان و متخصصین کارگزاری سفارت آلمان تشخیص داده میشود. همچنین کودکان زیر 12 سال و رجال سیاسی و همسران آنها هم از گذراندن مرحله ثبت اثر انگشت معاف هستند.

افرادی که برای ویزای پزشکی به گرفتن وقت سفارت آلمان در ایران اقدام میکنند، باید توسط پزشک و یا بیمارستانی در آلمان دعوت شده‌باشند. همچنین پزشک ایرانی ایشان نیز کتبا باید گواهی دهند که درمان این فرد در کشور ایران امکانپذیر نیست.

بله تمامی مدارک هویتی فرد متقاضی ویزای آلمان باید زماندار و با اعتبار کامل باشد. در غیر اینصورت کارگزاری سفارت آلمان مدارک را رد خواهد کرد.

خیر در حال حاضر کشور آلمان مانند کشور ایتالیا محدودیتهای کرونایی خود را لغو کرده‌است. یعنی برای دریافت ویزا آلمان  و یا وقت سفارت ایتالیا نیازی به ارائه جواب تست PSR ندارید.

خیر برای گرفتن وقت سفارت آلمان و یا ویزای آلمانی نیازی به ترجمه مدارک خود ندارید. اما بهتر است مدارک خود را به آلمانی و یا انگلیسی ترجمه کنید. ترجمه فقط با مهر رسمی دارالترجمه‌ها مورد قبول است.

خیر نیازی به درج مهر دادگستری روی مدارک مورد نیاز اخذ ویزای آلمان نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *