چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود؟(از کجا بفهمیم ویزا صادر شده؟)

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود؟(از کجا بفهمیم ویزا صادر شده؟)
چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود؟

اگر می خواهید بدانید که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود ، این مقاله برای شما مناسب است. پاسخ این سوال به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. کشور مقصد، نوع ویزا مانند ویزا توریستی فرانسه و موارد دیگری در مدت زمان صدور ویزا تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال، در حالت عادی ویزاهای توریستی زودتر از ویزاهای کاری یا اقامتی صادر می شوند. با این حال در شرایط خاص ممکن است این مدت هم تغییر کرده و طولانی تر شود.

برای اینکه برنامه ریزی دقیق تری در خصوص سفر خود و اقدامات مربوط به آن داشته باشید، باید بدانید که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود. در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کنند پاسخ این سوال را به شکل جامع تر دریافت کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید.

مدت زمان صدور ویزا به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت زمان صدور ویزا
زمان صدور ویزا

پیش از پاسخگویی به سوال چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود ، بهتر است عوامل موثر در این مدت زمان را بشناسید. به طور کلی باید بدانید که عوامل بسیاری ممکن است روند عادی صدور ویزا را مختل کنند؛ بنابراین بهتر است انتظار یک روند ثابت و قطعی را نداشته باشید و رخدادها و فاکتورهای غیر قابل پیش بینی را مد نظر قرار دهید. در ادامه بخشی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در روند عادی صدور ویزا را بررسی می کنیم.

کشور مقصد

کشوری که به عنوان مقصد خود مد نظر دارید، تا حد قابل توجهی در این مسئله تاثیرگذار است که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود. یک مثال ساده برای توضیح این مورد، روابط سیاسی دو کشور مبدأ و مقصد است؛ به عنوان مثال پروسه دریافت ویزا از کشوری مثل کانادا که در ایران سفارت ندارد، به مراتب طولانی تر از اخذ ویزای فرانسه است. همچنین کشورهایی که تحریم های شدیدی علیه کشور ما اعمال کرده اند، ممکن است محدودیت هایی را برای صدور ویزا هم اعمال کرده باشند که پروسه متقاضیان را طولانی تر می کنند.

نوع ویزای درخواستی

یکی دیگر از عواملی که پاسخ سوال چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود را تحت الشعاع قرار می دهد، نوع ویزای درخواستی است. در حالت عادی و اگر مسئله خاصی وجود نداشته باشد، ویزاهای توریستی مدت زمان انتظار کمتری دارند. پاسخ این نوع ویزا معمولا 15 تا 20 روز بعد از انگشت نگاری صادر می شود. این درحالی است که ویزاهای تحصیلی، معمولا تا سه هفته و یا بیشتر هم زمان می برند. ویزاهای کاری و اقامتی هم مدت زمان بیشتری طول می کشند که با توجه به شرایط دیگری همچون کشور انتخابی و … متفاوت است.

زمان درخواست ویزا

شاید جالب باشد بدانید که زمان درخواست ویزا هم بر این که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود تاثیر می گذراد. اگر درخواست شما مربوط به زمان پیک سفر است، به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و پرونده‌ها ممکن است زمان صدور ویزا به تعویق بیفتد. بنابراین اگر زمان برای شما مهم است، حتما این مسئله را مد نظر داشته باشید. حتی الامکان بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که یک تا دو ماه برای پرواز و شروع سفر خود زمان داشته باشید.

فرایند بررسی مدارک در سفارت

مورد دیگری که بر مدت زمان صدور ویزا تاثیر می گذارد، فرایند بررسی مدارک شما در سفارت است. برخی از مدارک، نیاز به بررسی دقیق تر دارند که زمان بیشتری می گیرد؛ به عنوان مثال اگر از کشور مقصد دعوتنامه دارید، این دعوتنامه در سفارت بررسی و اعبارسنجی می شود. این کار معمولا زمان بر است و مدت زمان صدور ویزای شما را طولانی تر از حد معمول می کند.

شرایط متقاضی

برای پاسخ دادن به این سوال که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود، باید به شرایط متقاضی هم توجه کرد. به عنوان مثال برخی از سفارت ها، سابقه سفر به کشورهای خاصی را محدودیت محسوب کرده و اگر درخواست کننده ویزا چنین سابقه ای داشته باشد، شانس کمتری برای صدور ویزا خواهد داشت. همچنین در صورتی که متقاضی سابقه کیفری یا امنیتی داشته باشد، ممکن است مدت زمان صدور ویزای او به دلیل بررسی ها و حساسیت های بیشتر سفارت، طولانی تر از حد عادی شود.

از کجا بفهمیم ویزا صادر شده؟

بعد از این که متوجه شدید چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود، باید بتوانید وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید. نکته بسیار مهمی که باید در این زمینه مد نظر داشته باشید این است که قوانین ویزا در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ بنابراین نمی توان یک قاعده کلی و یکسان برای پیگیری آن در نظر گرفت. برخی از سفارت ها جواب ویزا را از طریق ایمیل به اطلاع متقاضیان می رسانند.

از کجا بفهمیم ویزا صادر شده است
از کجا بفهمیم ویزا برایمان صادر شده؟

این درحالی است که برخی از سفارت ها برای این منظور سامانه آنلاین دارند و متقاضیان باید ضمن وارد کردن اطلاعاتی همچون کد ملی، شماره پاسپورت و … جواب درخواست خود را پیگیری کنند. بهترین کار این است که برای پیگیری وضعیت درخواست ویزای خود با مجموعه ای که از طریق آن اقدام کرده اید در ارتباط باشید. همکاران ما در مجموعه گردشگری و مهاجرتی AFS با صبر و حوصله پاسخگوی سوالات شما بوده و شما را در جریان روند پرونده و ویزای درخواستی قرار می دهند.

چه مدت طول می کشد تا ویزا تحصیلی صادر شود؟

پاسخ سوال چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود در مورد ویزای تحصیلی هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالت عادی بین سه هفته تا یک ماه زمان می برد تا پاسخ درخواست متقاضی ویزا تحصیلی صادر گردد. اما این مدت زمان ممکن است بسته به کشور و دانشگاه انتخابی، طولانی تر شود. حتی برخی از رشته ها و مقاطع تحصیلی هم هستند که متقاضیان آنها باید زمان بیشتری را برای دریافت جواب ویزای خود مد نظر داشته باشند.

با توجه به این که پیش از اخذ ویزای تحصیلی باید پذیرش دانشگاه را بگیرید و متقبل هزینه هایی شوید که بعضا ممکن است قابل استرداد نباشند (با توجه به قوانین دانشگاه ها) بهتر است پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت کنید؛ مشاورین ما در AFS ویزا برای این منظور در خدمت شما هستند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، کشور انتخابی شما در این چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود تاثیرگذار است. در مورد ویزا توریستی کانادا هم باید گفت که مدت زمان صدور آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالت کلی باید مدت زمان بیشتری را در مقایسه با کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه و … برای صدور ویزای کانادا منتظر بمانید.

دلیل اصلی این مسئله هم این است که کانادا در ایران سفارت ندارد و متقاضیان باید برای طی کردن مراحل انگشت نگاری به یکی از کشورهای مجاور، از جمله ترکیه یا امارات سفر کنند. همچنین به دلیل ازدحام در این کشورها و تعداد بالای پرونده ها ممکن است زمان بیشتری برای رسیدگی به درخواست شما لازم باشد.

در بخش‌های قبلی راجع به ویزای توریستی کانادا هم بررسی کردیم که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود. ویزای توریستی کانادا هم با توجه به نوع آن، مدت اعتبار متفاوتی دارد. ویزای سینگل یا یک بار ورود، به مدت 6 ماه و ویزای مولتی، تا 5 سال اعتبار دارد. سوپرویزای کانادا هم از نوع چندبار ورود است و تا 10 سال اعتبار دارد. ضمن اینکه این ویزاها قابل تمدید هستند. AFS خدمات مربوط به اخذ ویزا توریستی کانادا را در قالب یک پک ویژه به متقاضیان ارائه می‌دهد تا شانس بیشتری برای دریافت ویزا داشته باشند.

مدت زمان صدور ویزا توریستی چقدر است؟

به طور کلی، پردازش ویزای توریستی برای اکثر کشورها بین 2 تا 6 هفته طول می کشد. با این حال اگر در زمان پیک کاری درخواست دهید و یا شرایط خاصی داشته باشید، ممکن است این مدت زمان افزایش پیدا کند.

چقدر طول می کشد تا ویزای تجاری صادر شود؟

آیا می دانید که در مورد ویزای تجاری چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود؟ نکته جالب این است که ویزای تجاری اغلب زمان پردازش سریع تری دارد و بین 2 تا 4 هفته متغیر است. ممکن است برای سفرهای کاری فوری، پردازش سریع در دسترس باشد. با این حال این مدت زمان ثابت نیست و امکان طولانی تر شدن آن به دلیل عوامل مختلف وجود دارد.

صدور ویزای دانشجویی چقدر طول می کشد؟

صدور ویزای دانشجویی چقدر زمان می برد؟
صدور ویزای دانشجویی چقدر طول میکشد؟

صدور ویزای دانشجویی معمولا بیشتر از ویزاهای تجاری و توریستی زمان می برد. این مدت زمان در حالت عادی بین 6 تا 12 هفته است و دلایل آن، بررسی و اعتبارسنجی دقیقی است که در مورد مدارک شما انجام می شود.

صدور ویزای کاری چه مدت طول می کشد؟

دریافت ویزاهای کاری، نیازمند بررسی دقیق مدارک و روش های اقدام است. بسته به شغل و کارفرمای انتخابی شما و شرایطی که دارید، معمولا باید مدت زمان قابل توجهی را در انتظار صدور ویزای کاری باشید.

مدت اعتبار ویزا

صرف‌نظر از این که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود، لازم است در مورد مدت اعتبار ویزا هم اطلاعات دقیقی داشته باشید. چنانچه اعتبار ویزای شما تمام شده باشد و همچنان در کشور مقصد باشید، با مشکلات جدی مواجه شده و حتی ممکن است از نظر قانونی با مشکل مواجه شده و یا دیپورت شوید. بنابراین مهم است که دقیقا بدانید ویزای شما چقدر اعتبار دارد تا مطابق با آن، برنامه‌ریزی‌های لازم برای خروج از کشور را انجام دهید. مدت اعتبار ویزاها بسته به نوع آنها متفاوت بوده و شامل موارد زیر می‌شود:

اعتبار ویزای شنگن

ویزاهای شنگن اگر از نوع سینگل باشند، نهایتا تا 15 روز اعتبار دارند و شما باید پیش از این مدت، حوزه شنگن را ترک کنید. ویزاهای چندبار ورود شنگن اعتبار بیشتری دارند و البته برای دریافت آنها باید شرایط خاصی داشته باشید. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای شینگن و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس گرفته و یا فرم شنگن را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

اعتبار ویزای تحصیلی

مدت زمان اعتبار ویزاهای تحصیلی با توجه به رشته و بعضا کشور انتخابی، متفاوت است. ویزاهای تحصیلی تحت شرایطی قابل تمدید هستند و بهتر است متقاضیان تحصیلی در کشورهای دیگر، پیش از پایان اعتبار روادید خود به فکر تمدید آنها یا بازگشت به کشور خود باشند. شما می‎توانید برای دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان مجرب مجموعه AFS با همکاران ما تماس بگیرید.

مدت‌زمان صدور ویزا با توجه به کشور انتخابی

برای پاسخ به این سوال که چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود، باید به کشور انتخابی هم توجه کنید. سیاست‌ها و شرایط هر کشور، می‌تواند روی روند صدور ویزا و مدت زمان آن تاثیرگذار باشد. کشورها با توجه به نیازها و شرایط خود، زمان‌های متفاوتی برای بررسی و تصویب درخواست‌های ویزا در نظر می‌گیرند.

درحالی که برخی از کشورها روند ساده و کوتاه‌تری برای صدور ویزا در نظر می‌گیرند، کشورهای دیگر ممکن است این پروسه را طولانی‌تر کنند. بنابراین پیش از انجام هرگونه اقدام برای سفر خود، مطمئن شوید که کشور انتخابی شما چه سیاست‌هایی برای پذیریش گردشگر، دانشجو و یا مهاجر دارد و چه قوانین و پروسه‌ای را برای صدور ویزا طراحی کرده است.

آیا می توان مدت زمان صدور ویزا را کمتر کرد؟

بهتر است به این سوال پاسخ منفی دهیم! اینکه چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود ، به شرایط و عوامل زیادی بستگی دارد. اگر شرایط سفارت به هر دلیلی تغییر کند، ممکن است صدور ویزای شما از آنچه در ابتدا تصور می کردید، طولانی تر شود. همچنین در صورتی که خود شما شرایط خاصی داشته باشید، دعوتنامه داشته باشید و یا هر مسئله دیگری، ممکن است در زمان صدور ویزا تغییر ایجاد شود.

بنابراین نمی توان با قاطعیت گفت که اقدام یا اقدامات خاصی وجود دارند که روند پاسخ دهی سفارت را تسریع می کنند. در مجموع اگر شرایط عادی باشد، آماده سازی درست و دقیق مدارک، می تواند در سریع تر پیش رفتن روند صدور ویزا تاثیر مثبت بگذارد.

نحوه استعلام ویزای شنگن

برای اینکه بدانید چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود، باید به نوع ویزا توجه داشته باشید. استعلام ویزای شنگن از طریق سفارت یا کارگزاری آن امکان‌پذیر است. بسته به کشور مقصد شما، ممکن است بتوانید وضعیت درخواست ویزای خود را از طریق ایمیل، تماس تلفنی، مراجعه حضوری و یا پیامک پیگیری کنید.

گاهی برخی از سفارت‌ها با متقاضیان تماس گرفته و نتیجه ویزا را به آنها اعلام می‎کنند. همچنین می‌توانید نتیجه نهایی ویزای شینگن خود را از طریق مجموعه مهاجرتی که از طریق آن اقدام کرده‌اید، پیگیری نمایید. کارشناسان مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS شما را در جریان آخرین وضعیت پرونده و درخواست شنگن قرار می‌دهند.

پیگیری ویزا با کد ملی

با توجه به این که برای ویزای کدام کشور ادام کرده‌اید، ممکن است بتوانید نتیجه ویزا را با استفاده از کد ملی خود پیگیری کنید. برخی از کشورها این امکان را برای متقاضیان ویزا فراهم کرده‌اند که ضمن مراجعه به وب سایت سفارت یا کارگزاری آن و وارد کردن کد ملی، نتیجه را به صورت آنلاین پیگیری کنند. دقت کنید که به جز کد ملی، ممکن است به اطلاعات دیگری همچون کد رهگیری و … هم نیاز داشته باشید. بنابراین تمامی گواهی‌ها و برگه‌هایی را که سفارت در روز مصاحبه به شما داده است، نزد خود نگه دارید.

پیگیری ویزا از vfs

اگر از طریق شرکت vfsglobal برای دریافت ویزا اقدام کرده و مصاحبه خود را در این مرکز انجام داده‌اید، می‌توانید از طریق سایت این مجموعه درخواست ویزای خود را پیگیری کنید. وب سایت این مرکز با نشانی visa.vfsglobal.com روش‌های مختلفی را برای پیگیری ویزا در نظر گرفته است. کافی است وارد سایت شده و مطابق با دستورالعمل‌های ذکر شده، مراحل را انجام دهید.

مدت زمان پیگیری جواب ویزا

با توجه به اینکه چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود، می‌توانید در این مدت جواب ویزای خود را پیگیری کنید. به عنوان مثال اگر به شما گفته شده که باید 2 هفته منتظر جواب ویزای خود باشید، می‎توانید در طول این مدت هم خودتان پیگیر جواب نهایی باشید. پیشنهاد ما این است که تا مدت زمان گفته شده صبر کنید و اگر نتیجه اعلام نشد، پس از آن اقدام به پیگیری از روش‌های مختلف کنید. در صورتی که حجم پرونده‌ها بالا باشد، ممکن است صدور ویزا به تعویق افتاده و نتیجه دیرتر به شما اطلاع داده شود.

مدت زمان صدور ویزای استرالیا بعد از انگشت نگاری

برای اینکه بدانید چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود، باید به کشور مقصد نیز توجه داشته باشید. مدت زمان صدور ویزای استرالیا بعد از انگشت‌نگاری هم با توجه به نوع ویزا متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که با دعوت نامه اقدام می‌کنند، باید مدت زمان صدور دعوتنامه و در صورت نیاز، استعلام آن توسط سفارت را نیز مدنظر داشته باشند. در حالت کلی و در شرایط عادی، ویزای توریستی زودتر از دیگر مدل‌ها صادر می‌شود. ویزاهای کاری و به ویژه اقامتی هم معمولا مدت انتظار بیشتری دارند که باید در نظر گرفته شود. توصیه کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS این است که همواره احتمال تغییر شرایط و رخدادهای ناگهانی را مدنظر داشته باشید.

مدارک عمومی مورد نیاز برای درخواست ویزا

صرف‌نظر از نوع ویزای درخواستی و اینکه چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود، باید مدارکی را به سفارت کشور مورد نظر یا کنسولگری آن ارائه دهید. این مدارک با توجه به کشور و نوع ویزا متفاوت هستند؛ اما برخی از آنها در تمامی کشورها مشترک هستند. مدارک عمومی مورد نیزا برای درخواست ویزا عبارتند از:

  • عکس زمینه سفید پاسپورتی (اخیرا گرفته شده و قدیمی نباشد)
  • پاسپورت فعلی با اعتبار
  • پاسپورت‌های قبلی (در صورت نیاز)
  • مدارک هویتی (شامل شناسنامه، کارت ملی و … و کپی آنها در صورت نیاز)
  • گواهی تمکن مالی (مبلغ متفاوت برای هر کشور و انواع ویزا)
  • گواهی گردش حساب (در صورت نیاز)
  • راهکارهای کاهش زمان انتظار صدور ویزا

در بخش‌های قبلی بررسی کردیم که چه مدت طول می‌کشد ویزا صادر شود و عوامل موثر بر این بازه زمانی را معرفی کردیم. اما آیا می‌توان زمان انتظار صدور ویزا را کاهش داد؟ واقعیت این است که پروسه بررسی پرونده در سفارت، تحت کنترل هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نیست و باید تمامی احتمالات را در نظر گرفت. اما می‌توان با اقداماتی که در ادامه معرفی می‌شوند، شانس صادر شدن ویزا در زمان کوتاه‌تر را افزایش داد:

انتخاب نوع ویزای مناسب

نوع ویزا در مدت زمان انتظار تا صدور آن تاثیرگذار است. بنابراین اگر نوع ویزای مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید، زمان انتظار شما هم کوتاه‌تر خواهد شد. بهتر است پیش از هرگونه اقدامی با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت کنید تا با توجه به شرایط و اهدافی که دارید، بهترین مسیر را انتخاب و اجرا نمایید. کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS از تجربه چندین ساله خود بهره برده و راهنمایی‌ها و نکات لازم را به شما ارائه می‌‍دهند.

ارائه مدارک کامل و صحیح

یکی از دلایل طولانی شدن روند صدور ویزا، ارائه مدارک ناقص است. این درحالی است که اگر مدارک شما کاملا مطابق با چک‌لیست و البته درست باشند، دست‌کم روند بررسی و اعتبارسنجی آنها کمتر طول خواهد کشید.

پرداخت هزینه درخواست ویزا در اسرع وقت

پاسخ این سوال که چه مدت طول می‌کشد تا ویزا صادر شود، گاهی به پرداخت هزینه هم بستگی دارد. پرداخت هزینه درخواست ویزا در اسرع وقت می‌تواند به شروع بررسی پرونده شما کمک کند؛ اما دقت کنید که این مسئله به هیچ عنوان تضمینی برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده شما نیست.

سوالات متداول درباره مدت زمان صدور ویزا
  1. چقدر طول می کشد تا ویزا صادر شود؟
    برای این که بدانید چه مدت طول می کشد تا ویزا صادر شود، عوامل مختلفی را مد نظر داشته باشید. به دلایل مختلفی ممکن است مدت زمان اعلام شده در ابتدای پروسه ویزا تغییر پیدا کند.
  2. آیا می توان روند صدور ویزا را تسریع کرد؟
    به طور قطعی نمی توان گفت که عامل مشخصی موجب تسریع روند صدور ویزا می شود. اما تکمیل و ارائه مدارک به صورت کامل و درست، ممکن است تا حدی تاثیرگذار باشد.
  3. صدور ویزای تحصیلی چقدر طول می کشد؟
    صدور ویزای تحصیلی هم مانند دیگر انواع ویزا به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما صدور این ویزا در حالت عادی، حدودا بین 6 تا 12 هفته به طول می انجامد.
4/5 - (2 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *