ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان، سالانه مقصد گردشگری افراد بسیاری از سرتاسر دنیاست. جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این کشور وجود دارند که بازدید از آنها، تجربه‌‌ای به‌یاد ماندنی را رقم می‌زند. برای دیدن اماکن خاص و منحصربه‌فردی همچون برج ایفل، شانزه‌لیزه، موزه‎‌ی لوور و … نیاز به اخذ ویزا توریستی فرانسه است. همچنین افرادی که به همایش‌های علمی دعوت می‌شوند و یا برای دیدار عزیزان خود به این کشور سفر می‌‎کنند، باید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنند. اخذ این ویزا نه تنها فرصت سفر به 27 کشور حوزه شنگن را برای شما فراهم می‌کند، بلکه به عنوان سابقه سفر بسیار مناسب برای اخذ ویزای توریستی کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلستان و ژاپن در سوابق شما ثبت می‌شود.

در ادامه این مطلب، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کشور فرانسه را بررسی کرده و شما را با جزئیات و نکات کاربردی در این خصوص آشنا می‌کنیم. چنانچه قصد سفر به فرانسه دارید و متقاضی ویزای این کشور هستید، می‎‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و خدمات مربوطه با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید. همچنین با پر کردن فرم مربوط به ویزای شنگن، همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و شما را به نحو احسن راهنمایی می‌کنند. 

ویزای توریستی فرانسه 2023

قوانین مربوط به ویزا توریستی فرانسه در سال 2023 تغییر چندانی نسبت به قبل نداشت. همچنان دارندگان این ویزا اجازه اقامت حداکثر 15 روزه را در فرانسه دارند و پس از آن باید خاک این کشور را ترک کنند. برای دریافت ویزای مولتی، باید قبلا سابقه سفر به فرانسه را داشته باشید و شرایط خاصی را که سفارت برای این منظور در نظر گرفته، داشته باشید. همچنین ویزای توریستی فرانسه 2023 قابل تمدید نبوده و با پایان مهلت آن باید خاک این کشور را ترک کرد. هزینه این ویزا نیز تغییر چندانی نداشته و با توجه به عوامل مختلف، تعیین می‌شود.

ویزای توریستی فرانسه 2024

با شروع سال جدید، بعضا آپدیت‌هایی در قوانین و شرایط ویزا ارائه می‌شود. به عنوان مثال ممکن است میزان تمکن مالی مورد نیاز تغییر کرده و یا هزینه ویزا افزایش پیدا کند. گاهی شرایط خاصی ایجاد شده و روند صدور ویزا طولانی یا کوتاه‌تر می‌شود. تا زمان نگارش این مقاله، قوانین اخذ ویزا توریستی فرانسه در سال 2024 تغییری نداشته است. در حال حاضر متقاضیان باید حدود 300 میلیون تومان تمکن مالی، گردش حساب 6 ماهه و مدارکی از این دست را برای دریافت ویزا ارائه دهند. مدت اعتبار ویزای گردشگری فرانسه حداکثر 15 روز است و قابل تمدید نیست.

ویزای توریستی فرانسه چند روزه است؟

به جز کشورهای حوزه شنگن، ساکنین دیگر کشورها باید برای ورود به فرانسه ویزا بگیرند. درواقع اگر می‌خواهید از یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان و جاذبه‌های منحصربفرد آن دیدن کنید، نیاز به ویزا توریستی فرانسه دارید. اما صرف‌نظر از آشنایی با مراحل و الزامات اخذ ویزا، شما باید بدانید که ویزای توریستی فرانسه چند روزه است. ویزاهای توریستی محدودتر از دیگر انواع ویزای فرانسه هستند و در شرایط عادی قابل تمدید نیستند. 

 نکته مهمی که در مورد ویزای گردشگری فرانسه و سایر کشورها وجود دارد، غیرقابل تمدید بودن آن است. یعنی شما باید پیش از پایان مدت زمان اعتبار این ویزا، خاک فرانسه و حوزه شنگن را ترک کرده و به کشور خود بازگردید. اگر اطلاع دقیقی در این مورد نداشته و اعتبار ویزای شما تمام شود، با مشکلات جدی در فرانسه مواجه شده و حتی ممکن است توسط مقامات این کشور، دیپورت شوید. به طور کلی، ویزای توریستی فرانسه تا 90 روز اعتبار دارد.

اما این مدت زمان برای برخی از کشورها، از جمله ایران، کمتر بوده و بین 10 تا 12 روز است. یعنی پس از اخذ ویزا توریستی فرانسه، شما می‌توانید حدودا 12 روز در این کشور یا سایر کشورهای حوزه شنگن اقامت داشته باشید. بهتر است پیش از به پایان رسیدن این مدت زمان، فرانسه را ترک کرده و به کشور خود بازگردید؛ در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید.

هزینه ویزای توریستی فرانسه

برای دریافت ویزا توریستی فرانسه یا هر کشور دیگری، باید هزینه های مشخصی را بپردازید که از طرف سفارت تعیین و اعلام می‌‎شود. همچنین باید هزینه‌های جانبی شامل رفت و آمد، آماده‌سازی مدارک و … را نیز مد نظر داشته باشید. قیمت ویزای توریستی فرانسه معمولا به یورو تعیین و دریافت می‌شود و مبلغ آن همیشه ثابت نیست (به عنوان مثال ممکن است زمانی که شما این مطلب را مطالعه می‌کنید، مبلغ نهایی تغییر کرده باشد). هزینه‌های ویزای توریستی فرانسه در کل شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه وقت سفارت
  • هزینه بلیط و ووچر هتل
  • تمکن مالی و گردش حساب (البته این مبالغ بعد از اخذ ویزا قابل برداشت هستند و در اصل به عنوان هزینه پرداختی در نظر گرفته نمی شوند)
  • هزینه خدمات مجموعه انتخابی (در نظر داشته باشید که مجموعه AFS از شما پیش‌پرداخت نمی‌گیرد و تسویه نهایی را پس از اخذ ویزا انجام می‌دهد)

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی فرانسه

یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید برای اخذ ویزا توریستی فرانسه طی کنید، آماده کردن مدارک است. سفارت از شما مدارکی می‌خواهد که باید با دقت آنها را تهیه کرده و به پرونده خود الحاق کنید. اگر مدارک ایراد یا نقصی داشته باشند، ممکن است صدور ویزای توریستی فرانسه با مشکل مواجه شده و یا حتی ریجکت شوید. مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای گردشگری فرانسه عبارتند از:

  • اصل پاسپورت (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • 2 قطعه عکس (دارای شرایط اعلام شده)
  • اصل شناسنامه (همراه با ترجمه)
  • کپی ویزای قدیمی (در صورتی که قبلا به کشورهای شنگن، آمریکا، استالیا، ژاپن، انگلستان، نیوزیلند سفر کرده و ویزا دارید)
  • بیمه درمانی مسافرتی(همیشه به آپدیت‌های سفارت توجه داشته باشید؛ بعضا دیده شده که سفارت‌ها برخی شرکت‌های بیمه را تایید نمی‌کنند)
  • تمکن مالی
  • گردش حساب (6 ماهه)
  • قرارداد استخدام (برای شاغلین)
  • صورتحساب جاری بانک (6 ماه اخیر)
  • گواهی اشتغال به کار
  • کپی مجوز کسب‌ و کار (برای مشاغل آزاد)
  • صورتحساب بازنشستگی در ۶ ماه اخیر (برای بازنشسته ها)

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی فرانسه

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزا توریستی فرانسه، گواهی است که نشان می‌دهد شما توانایی پرداخت هزینه‌های خود را دارید. درواقع سفارت با این مدرک مطمئن می‌شود که مسافر در مدت اقامت در فرانسه، هزینه‌های خود را پرداخت کرده و بار مالی به دولت این کشور تحمیل نمی‌کند. در زمان نگارش این مقاله، حدود 300 میلیون تومان است؛ اما دقت کنید که امکان تغییر این مبلغ وجود دارد. بنابراین پیش از اقدام، حتما با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت کرده و از مبلغ دقیق تمکن مالی مطمئن شوید.

علاوه بر اینکه باید بدانید ویزای توریستی فرانسه چند روزه است، ضروری است که از میزان تمکن مالی مورد نیاز برای این ویزا هم اطلاع داشته باشید. این مسئله نشان می‎‌دهد که شما توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‎‌های خود در فرانسه را دارید و هزینه اضافی به این کشور تحمیل نمی‎‌کنید. تمکن مالی، یک گواهی است که از طرف بانک صادر شده و تایید می‎‌کند مبلغ کافی در حساب بانکی شما وجود دارد. تامین مبلغ مورد نیاز، گردش حساب و دریافت گواهی تمکن مالی، نکات بسیار مهمی دارد که اگر آنها را رعایت نکنید، احتمال ریجکت شدن درخواست شما افزایش پیدا خواهد کرد. کارشناسان مجرب و متخصص AFS در خدمت شما هستند تا ضمن ارائه نکات مربوطه، تمامی مراحل اخذ ویزا را به درستی و بدون ایراد پیش ببرید.

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزا توریستی فرانسه، معمولا به صورت گواهی از بانک به‌صورت لاتین و یورویی با مهر بانک اخذ می‌شود. بهتر است بدانید که عدم ارائه تمکن مالی و کمتر یا بیشتر بودن تمکن ارائه شده نسبت به مبلغ اعلام شده توسط سفارت، می‌تواند منجر به ریجکت شدن متقاضی شود! بنابراین در صورت تمایل به دریافت ویزای گردشگری فرانسه، حتما از میزان دقیق تمکن مالی مورد نیاز آن اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم:

نحوه واریز تمکن مالی و گردش حساب اصول خاصی دارد که باید رعایت شوند.

توجه داشته باشید که برخی بانک‌ها اطلاعات دبیت و کردیت حساب شما را در گردش حساب درج می‌کنند و میبایست این مشکل بر طرف شود یا اینکه از یک سری بانک‌ها استفاده نشود.

_

مشاوره رایگان مهاجرتی

مراحل اخذ ویزای توریستی فرانسه

متقاضیان اخذ ویزا توریستی فرانسه، باید مراحل زیر را طی کنند تا در نهایت موفق به دریافت ویزا شوند:

  • دریافت مشاوره

اگر تا بحال تجربه اخذ ویزا را نداشته‌اید، بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای این کار، از افراد مجرب در این حوزه مشورت بگیرید. دریافت مشاوره به شما کمک می‌کند که مراحل را به درستی پیش برده و مدارک مورد نیاز را نیز به صورت کامل و درست، آماده کنید. کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS، به متقاضیان اخذ ویزا توریستی فرانسه مشاوره تخصصی رایگان ارائه می‌دهند تا مراحل را به درستی طی کنید.

  • آماده‌سازی مدارک 

مرحله بسیار مهم در روند اخذ ویزای توریستی فرانسه و به طور کلی ویزای شنگن، آماده‌سازی مدارک است. در این مرحله شما باید مدارکی را که سفارت از شما خواسته آماده کرده و موارد لازم را ترجمه نمایید. 

  • رزرو وقت سفارت 

گام بعدی برای ردیافت ویزا توریستی فرانسه، گرفتن وقت سفارت است. در کشور ما باید از طریق کارگزاری سفارت فرانسه، VFS Global اقدام به دریافت وقت کنید. ما در مجموعه AFSویزا، خدمات مربوط به وقت سفارت را نیز به متقاضیان اخذ ویزای فرانسه ارائه می‌دهیم. 

  • مصاحبه سفارت 

در ادامه مراحل دریافت ویزای گردشگری فرانسه، شما باید در روز تعیین شده، به کارگزاری مراجعه کرده و مصاحبه را انجام دهید. در سایر بخش‌های سایت، سوالات روز مصاحبه سفارت فرانسه را معرفی کرده‌ایم تا از آن کمک بگیرید. 

  • انگشت نگاری و بررسی مدارک 

پس از حضور شما در سفارت یا کنسولگری آن، انجام مصاحبه و طی مراحل انگشت‌نگاری، مدارک شما توسط افسر پرونده بررسی می‌شود. این روند ممکن است از چند روز تا چند هفته به طول بینجامد و باید در این مدت صبور باشید. 

  • دریافت نتیجه ویزا 

در نهایت نتیجه درخواست ویزا اعلام می‌شود. در صورتی که مدارک شما کامل و درست بوده باشد، مصاحبه را به خوبی انجام داده و در انگشت‌نگاری هم مشکلی پیش نیامده باشد، شانس شما برای اخذ ویزا توریستی فرانسه بالاست. اما به یاد داشته باشید که امضا و تایید نهایی برعهده کنسول است و به هیچ عنوان نمی‌توان تضمینی برای آن در نظر گرفت. 

جواب ویزای فرانسه چند روزه میاد؟

تا اینجا با شرایط کلی اخذ ویزا توریستی فرانسه آشنا شدید. اما آیا می‌دانید که ویزای توریستی فرانسه چند روزه میاد؟ عوامل متعددی ممکن است بر مدت‌زمان رسیدگی به درخواست ویزا و ارائه پاسخ آن تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال، ویزای کوتاه مدت معمولا در زمان کمتری صادر می‌شود. این درحالی است که ویزای چندبار ورود معمولا زمان بیشتری برای رسیدگی به مدارک و انجام مراحل اداری، به خود اختصاص می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که ممکن است روی زمان‌بندی پاسخ درخواست ویزا توریستی فرانسه تاثیر بگذارد، زمان اقدام متقاضی است. سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از فرانسه بازدید می‌کنند و در فصول خاص، تعداد درخواست‌های ویزا به شدت افزایش می‌یابد. در نتیجه افزایش درخواست‌ها ممکن است منجر به تاخیر در دریافت ویزای شما شود.

به طور معمول درخواست ویزای شنگن، حدودا پس از 15 روز کاری تعیین وضعیت می‌شود؛ اما تاثیر عوامل متعدد در کمتر یا بیشتر شدن این زمان را نباید نادیده گرفت. توصیه کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS این است که بازه زمانی 15 روز تا 2 ماه را برای اعلام نتیجه مدنظر داشته باشید تا برنامه دقیق‌تری برای سفر خود انجام دهید.

بهترین زمان برای درخواست ویزای توریستی فرانسه

اینکه چه زمانی برای درخواست ویزا توریستی فرانسه بهتر است، تا حد زیادی به هدف سفر شما بستگی دارد. اگر قصدتان تنها بازدید از جاذبه‌های دیدنی فرانسه و گشت و گذار در این کشور است، تابستان و پیش از بهار زمان بهتری برای اپلای ویزا است. اما در هر صورت و با هر هدف سفری که دارید، لازم است که حدوداً دو ماه قبل از تاریخ اصلی سفرتان برای ویزا اقدام کنید. صدور ویزا یک پروسه زمان‌بر است و در صورت کامل بودن مدارک، ممکن است که بین یک تا دو ماه زمان ببرد. حتی تحت شرایطی، احتمال بیشتر شدن این مدت زمان هم وجود دارد! بنابراین بهتر است زودتر اقدامات لازم برای ویزای توریستی فرانسه را انجام دهید تا از نظر زمان‌بندی و هماهنگ کردن مراحل، با مشکل مواجه نشوید.

ریجکتی ویزای فرانسه

در شرایطی که مدارک شما ناقص بوده و یا به هر دلیل دیگری، سفارت شما را را واجد دریافت ویزا نداند، درخواست شما رد شده و اصطلاحا ریجکت می‌شوید. ریجکتی ویزا توریستی فرانسه به این معنی است که شما ویزا را دریافت نکرده و به تبع آن، اجازه ورود به این کشور را نخواهید داشت. معمولا فهرستی شامل 13 بند به متقاضی ارائه می‌شود تا نواقص را برطرف کند. ناقص بودن مدارک، موجه نبودن دلیل سفر، مشکلات مربوط به تمکن مالی و مواردی از این دست، جزو رایج‌ترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی فرانسه هستند. اما گاهی شرایط و تمهیدات سفارت به گونه‌ای است که تمایلی به صدور ویزا نداشته و حتی بدون دلیل موجهی، متقاضیان را با دلایل واهی ریجکت می‌کند. اما راه‌حل چیست؟ در بخش‌های بعدی، این مسئله و راهکارهای آن را به تفصیل بررسی می‌کنیم. 

رفع ریجکتی ویزا فرانسه

برای رفع ریجکتی ویزا توریستی فرانسه، امکان اعتراض برای متقاضیان فراهم شده‌است. با این حال اعتراض معمولا نتیجه‌ای ندارد؛ به جز در مواردی که مطمئن باشید سفارت اشتباه کرده و یا با رفع ایرادات پرونده، مشکل برطرف می‌شود. ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS آفرهای ویژه‌ای برای ریجکتی‌های شنگن در برهه‌های زمانی مختلف داریم. در صورت تمایل، شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما در این رابطه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دقت کنید که در صورت ریجکت شدن درخواست ویزا فرانسه، حداقل باید مدتی از ریجکتی شما سپری شود تا مجددا شما برای ویزای این کشور اقدام کنید. هیچ زمان مشخص قانونی برای اپلای مجدد وجود ندارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم در زمان ارائه درخواست ویزای توریستی فرانسه، از صحت اطلاعات و مدارک خود مطمئن شوید تا خطر ریجکتی کاهش پیدا کند. 

آیا ویزای توریستی فرانسه تضمینی است؟!

در کل ادعای دریافت ویزای تضمینی برای هر مقصدی نادرست است. فرایند بررسی درخواست متقاضیان ویزا توریستی فرانسه در کنسولگری این کشور در ایران، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. سیاست‌های دولت مرکزی فرانسه، روابط فرانسه با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مانند اتحادیه اروپا، نیازها و زیرساخت‌های این کشور برای پذیرش توریست و مهمتر از همه زمان و شرایط داخلی بر رویکرد این سفارت خانه برای صدور ویزا تاثیرگذار است. بنابراین نمی‌توان تضمین 100 درصدی برای دریافت ویزا عنوان کرد. اما تجربه چندین ساله ما در AFS به عنوان کارگزار اخذ ویزا، به شما کمک می‌کند تا ریسک عدم دریافت ویزا را به حداقل برسانید. 

تمدید ویزای توریستی فرانسه

اگر موفق به اخذ ویزا توریستی فرانسه شده‌اید، باید بدانید که این ویزا قابل تمدید نیست. ویزا شینگن یک ویزای کوتاه مدت از نوع C است که امکان تمدید آن مگر در موارد خاص و نادر، وجود ندارد. در خصوص انواع دیگر ویزای فرانسه، تحت شرایطی امکان تمدید وجود دارد. اما ویزای توریستی که با هدف گردشگری و اقامت کوتاه‌مدت در این کشور و دیگر کشورهای حوزه شنگن صادر می‎‌شود، قابل تمدید نیست. بنابراین پس از پایان مدت اعتبار ویزا باید خاک این کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردید. 

تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرانسه

یکی از مهمترین مراحل درخواست ویزا توریستی فرانسه، تکمیل فرم مربوطه است که می توانید آن را از سایت VFS Global دریافت نمایید. البته در صورتی که برای دریافت ویزای توریستی فرانسه به مجموعه AFS مراجعه کنید، کلیه مراحل اخذ ویزا از جمله پر کردن فرم نیز توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد.

صداقت و درستی اطلاعات درج شده در این فرم و مطابقت آن با اسناد ارائه شده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تناقض و یا ارائه اطلاعات نادرست و یا دروغ به ریجکت شدن درخواست شما برای اخذ ویزای توریستی فرانسه منجر می شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین ما کمک بگیرید.

هزینه ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه

قیمت ویزا توریستی فرانسه با دعوتنامه، تفاوت چندانی با ویزای عادی ندارد. نکته بسیار مهم در این خصوص این است که دعوتنامه، به هیچ عنوان تضمینی برای صدور ویزا نیست. اگر شما از یکی از نزدیکان خود که ساکن فرانسه است دعوتنامه دریافت کنید و تمامی شرایط آن درست باشد، تنها شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهید داشت. گاهی یک شرکت یا سازمان یا موسسه علمی تحقیقاتی، از شخص برای شرکت در یک کنفرانس یا جلسه دعوت می‌کند. در این شرایط هم تضمین 100 درصدی وجود نداشته و صدور یا عدم صدور ویزای شما به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت.

ویزا توریستی فرانسه – تور انفرادی (FIT)

شما می‌توانید برای اخذ ویزا توریستی فرانسه و سفر به این کشور از تورهای گروهی و یا انفرادی استفاده کنید. در حال حاضر آفر اصلی مجموعه AFS  برای سفر به فرانسه، تورهای انفرادی این کشور است. با استفاده از تور انفرادی، شما می‌توانید برنامه سفر مورد نظر خود را طبق سلیقه شخصی انتخاب و به سفارت ارائه دهید و در هتل مورد علاقه خود اقامت داشته باشید. علاوه بر این آزادی عمل شما در زمان بازدید از مکان‌های دیدنی فرانسه و سفر به کشورهای دیگر شنگن نیز بیشتر خواهد بود.

شرایط تور انفرادی فرانسه:

  • تمکن مالی (متناسب با مبلغ مورد نظر سفارت در زمان درخواست)
  • گردش حساب (متناسب با الگوی مورد نظر سفارت)
  • مدارک شغلی
  • سن: بالای 29 سال
  • ضمانت بازگشت (بانکی یا غیربانکی)

برای کسب اطلاعات در مورد این آفر و نحوه واریز تمکن و گردش حساب با همکاران در مجموعه AFS تماس حاصل گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

هزینه ویزای توریستی فرانسه در بازه های زمانی مختلف و متناسب با شرایط شما متفاوت است. اما مجموعه مهاجرتی AFS، برای رفاه حال شما و آسودگی خیال متقاضیان، هزینه ای به عنوان پیش پرداخت دریافت نمی کند و کلیه هزینه خود را پس از اخذ ویزا دریافت میکند. علاوه بر این در بند هزینه در این صفحه به لیست هزینه های مختلف اخذ ویزا توریستی فرانسه اشاره شده است.

به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد که اخذ ویزا توریستی فرانسه به صورت تضمینی امکان پذیر است. امکان اخذ ویزای این کشور در بازه های زمانی مختلف، متاثر از عوامل متعددی است که از کنترل شرکت های مهاجرتی خارج است. اما تجربه کارشناسان مجموعه AFS از طریق لاین رجیستر شده سفارت به بالا بردن میزان موفقیت کمک زیادی می کند. 

در کل فرایند اخذ ویزا توریستی فرانسه از زمان عقد قرارداد با مجموعه AFS تا انتهای این پروسه 1 تا 2 ماه کاری به طول می انجامد. البته در نظر داشته باشید که این زمان در مواردی خاص، ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد.

حداکثر اعتبار ویزای توریستی فرانسه می‌تواند سه ماه و در مدت 6 ماه باشد. به این معنی که شما می توانید در طول 180 روز (6 ماه) به مدت سه ماه (90 روز) در این کشور حضور داشته باشید. هرچند که این اطلاعات در سایت های رسمی این کشور به صورت کلی درج شده است، اما متاسفانه این شرایط برای متقاضیان ایرانی متفاوت است و  اعتبار ویزای شما بستگی به نظر سفارت فرانسه دارد که معمولا در حال حاضر ویزاهای یک ماهه با مدت اعتبار 8 الی 12 روز صادر میشود.