ویزای تحصیلی استرالیا

ویزا تحصیلی استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای در حال توسعه و نیازمند نیروی کار متخصص در دنیاست و در سالیای گذشته همواره به عنوان یکی از مراکز فعال تحقیقاتی  و دانشگاهی شناخته شده است. اگر قصد اخذ ویزا تحصیلی استرالیا و ادامه تحصیل در این کشور زیبا را دارید، می بایست به نکات زیر دقت کنید.

بی شک آگاهی از شرایط کلی و جزئی مهاجرت تحصیلی به استرالیا، شانس موفقیت شما را برای اخذ ویزا این کشور بیشتر می‌کند؛ مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS برای کمک و هموار ساختن مسیر مهاجرت تحصیلی شما به کشور استرالیا در کنار شماست.

برای این که بتوانید ویزا تحصیلی استرالیا را دریافت کنید، 2 مرحله اساسی یعنی اخذ پذیرش از دانشگاه و در نهایت اخذ ویزا وجود دارد. فرآیند پذیرش در ویزا دانش آموزی و دانشجویی کمی در آماده سازی مدارک با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

چرا تحصیل در استرالیا؟

وقتی صحبت از کیفیت زندگی، آموزش با کیفیت بالا و فرصت‌های امیدوار کننده برای دانشجویان بین المللی می‌شود، استرالیا همیشه یکی از بهترین انتخاب ها است. دلایل مختلفی برای انتخاب استرالیا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

کیفیت آموزش

استرالیا خانه برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه کویینزلند، دانشگاه سیدنی از جمله 8 دانشگاه برتر استرالیا هستند که با عنوان GO8 شناخته می شوند. در کل اغلب دانشگاه های استرالیا، در رده بندی جهانی حضور دارند و در حال حاضر 5 دانشگاه این کشور جزء 50 دانشگاه برتر جهان هستند.  یکی از عوامل موفقیت این کشور در عرصه آموزش، نظارت نهاد TEQSA بر سیستم آموزش عالی استرالیا نظارت دارد. ای ننهاد مستقل بر کیفیت تحصیلات عالی در این کشور نظارت دارد. 

کیفیت زندگی

اگرچه سترالیا به عنوانی کشور در حال توسعه شناخته می شود، اما کیفیت زندگی در این کشور بالاتر از متوسط جهانی است. استرالیا با زیر ساخت‌های پیشرفته، خدمات بهداشتی در سطح جهانی، طیف متنوعی از حمل و نقل عمومی، خدمات دانشجویی متعدد و هزینه‌های زندگی نسبتا مقرون به صرفه و … تبدیل به خانه‌ای امن برای دانشجویان بین المللی شده است.

فرصت‌هایی پس از فارغ التحصیلی

پس از فارغ التحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی می‌توانند اقامت خود را در استرالیا تمدید کنند. ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) به شما این امکان را می‌دهد که پس از فارغ التحصیلی برای زندگی یا کار در استرالیا بمانید.

هزینه‌های تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا، به واسطه هزینه‌های متعادل‌تر زندگی و شهریه های متعادل‌تر دانشگاه ها در مقایسه با برخی دیگر از کشورها معقول‌تر است. متوسط شهریه‌ای که هر کدام از دانشجویان بین المللی استرالیا باید پرداخت کنند، بین 8000 تا 35،000 هزار دلار استرالیا است.

انواع ویزا تحصیلی استرالیا

بعد از اینکه با شرایط کلی اخذ ویزا تحصیلی استرالیا آشنا شدید، بد نیست انواع این ویزا را نیز بشناسید. به‌طور کلی ویزای تحصیلی استرالیا، دارای دو نوع دانش‌آموزی و دانشجویی است. دانش‌آموزان و دانشجویان متقاضی تحصیل در استرالیا باید اول از دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر خود، پذیرش(COE)  دریافت کنند تا بتوانند برای ویزا ساب کلاس 500 (مختص دانش آموزان و دانشجویان) اقدام کنند. با دریافت این ویزا می‎توانید بیشتر از 3 ماه (یعنی معادل یک دوره تحصیلی) در استرالیا بمانید و در عین حال، امکان رفت و آمد به کشور خودتان را نیز خواهید داشت. همچنین با فراهم کردن شرایط و موارد دیگری، امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده و فرزند خود را نیز خواهید داشت. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، این امکان را نیز دارید که در طول دوره تحصیل خود، کار کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا توریستی ایتالیا

ویزا تحصیلی دانش آموزی استرالیا

والدینی که علاقه دارند کودکان خود را برای تحصیل به استرالیا بفرستند، باید به خاطر داشته باشند که در ابتدا نیاز به نامه پذیرش از  مدارس استرالیا دارند و سپس باید برای ویزا ساب کلاس 500 اقدام کنند. سن قانونی که کودکان شما می‌توانند این ویزا را دریافت کنند 6 سال است. البته در هر ایالت و منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد. 

علاوه بر آن والدین باید تا زمانی که فرزندشان به 18 سال می‌رسند، انواع تمهیدات رفاهی را برای آن فراهم کنند. اگر قیم شما برای ویزای سرپرست (ساب کلاس 590) درخواست می‌دهد، هر دو درخواست باید همزمان باشد. والدین یا قیم در طول مدت تحصیل شما نمی‌توانند در استرالیا کار کنند؛ همچنین آن‌ها باید وزارت امور داخله را قانع کنند که ورودی‌های موقت واقعی هستند.

ویزا دانشجویی استرالیا

نوع دیگری از ویزا تحصیلی استرالیا، ویزای دانشجویی است که متقاضیان 18 سال به بالا که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‎اند می‎توانند برای دریافت آن اقدام کنند. همچنین اگر متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستید هم باید این نوع ویزا را دریافت کنید که با عنوان ویزای دانشجویی هم شناخته می‌شود. شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید تا هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا را به حداقل برسانید. همچنین به‌عنوان یک دانشجو، امکان کار کردن

_

مشاوره رایگان مهاجرتی

قبل از اقدام برای تحصیل در استرالیا

انتخاب آگاهانه و هدفمند رشته تحصیلی نقش بسیاری زیادی در موفقیت شما در زمان تحصیل و پس از تحصیل دارد. به همین دلیل می بایست قبل ازاقدام برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، تحقیقات کافی را در ارتباط با رشته مورد انتخاب کنید تا پس از فارغ التحصیلی، بتوانید در مدت زمان کمتری و با درآمد بیشتری وارد بازار کار در استرالیا و یا کشورهای دیگر شوید. بنابراین، قبل از ارسال درخواست و مکاتبه با دانشگاه و اساتید باید این 3 مورد را انجام دهید: 

  1. رشته های مختلف را بررسی کنید و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. 
  2. شرایط مورد نظر دانشگاه‌ها را بررسی کنید و بهترین دانشگاه را انتخاب کنید. در مرحله اول 3 دانشگاه را به عنوان اولویت انتخاب کنید. 
  3. پس از انتخاب دانشگاه های مرد نظر خود،  درخواست خود را ارسال کنید.

رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید

حوزه تحصیلی خود را کشف کنید. اگر مطمئن نیستید که می‌خواهید در چه رشته‌ای را تحصیل کنید بهتر است که با ورودی‌های مختلف دانشگاه و دانشجویانی که در آن رشته‌ها تحصیل کرده‌اند به صحبت و مشورت بپردازید. استرالیا فرصت‌های تحصیلی مختلفی را برای مطالعه در مکان‌ها و محیط‌های مختلف ارائه می‌دهد از شهرهای جهانی گرفته تا مراکز مهم منطقه‌ای، تا محیط‌های طبیعی نزدیک به ساحل و جنگل‌های بارانی که خارج از شهر قرار گرفته‌اند. در نظر داشته باشید که رشته مورد نظر شما باید با سوابق تحصیلی شما در ارتباط باشد و بازار کار مناسبی داشته باشد. 

بررسی کنید که شرایط ورود به دانشگاه را دارید یا خیر!

با ارسال درخواست از سوی شما به دانشگاه، تیم فنی و تحصیلی دانشگاه برای بررسی درخواست و مدارک شما، هزینه ای را به عنوان اپلیکیشن فی از شما دریافت می کند.  این هزینه بین 100 تا 150 دلار استرالیا است و چه در صورت پذیرش و یا در صورت رد درخواست شما غیر قابل بازگشت است. با توجه به این نگته، توصیه ما به شما این است که پیش از اقدام برای اپلای تحصیلی شرایط مورد نظر دانشگاه و رشته انتخابی خود را به دقت بررسی کنید تا از احراز ای شرایط مطمئن شوید تا از پرداخت هزینه بی مورد و رد شدن درخواست پشگیری کنید.  

درخواست خود را ارسال کنید

دانشگاه، درخواستی که ارسال کرده‌اید را بررسی می‌کند که ممکن است چند هفته یا بیشتر زمان ببرد. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، یک نامه پیشنهاد و یک فرم پذیرش برای شما ارسال می‌شود. در صورت مطالعه و موافقت آن را باید پر و ارسال کنید.

گام بعدی این است که درخواست ویزای تحصیلی خود را مستقیما در سفارت پیگیری کنید.

مراحل دریافت ویزا تحصیلی استرالیا

اگر قصد تحصیل در کشور استرالیا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارید، باید مراحلی را طی کنید. تکمیل هریک از این مراحل به صورت درست و بی نقص، شانس شما را برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا افزایش می دهد. درواقع اگر مراحل را به درستی و به ترتیب طی کنید، امکان خطا کاهش پیدا می کند و به همین دلیل، شانس بیشتری برای ویزا شدن خواهید داشت. در ادامه مراحل اصلی اخذ ویزا تحصیلی استرالیا را به صورت کامل بررسی می کنیم.  

  • آزاد سازی مدرک تحصیلی
  • شرکت در آزمون و دریافت مدرک زبان انگلیسی
  • انتخاب رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی
  • تهیه، آماده شسازی و ترجمه مدارک 
  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه
  • پرداخت شهریه یا DEPOSIT
  • تاییدیه ثبت نام یا COE
  • فرم درخواست ورود موقت واقعی یا GTE
  • اثبات وجوه کافی
  • انگشت نگاری یا بیومتریک
  • اخذ ویزا تحصیلی استرالیا

آزادسازی مدرک تحصیلی از دانشگاه

اگر در دانشگاه‌های دولتی ایران در حال تحصیل بوده‌اید، باید برای آزادسازی مدارک و ریز نمرات خود هزینه پرداخت کنید. زمانی که مدرک تحصیلی شما آزاد شد، امکان اپلای تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را خواهید داشت. به این نکته دقت داشته باشید که دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی قصد اپلای تحصیلی دارند، نیازی به آزاد سازی مدرک دیپلم ندارند؛ همچنین دانشجویانی که در دانشگاه‌های آزاد، شبانه یا … تحصیل کرده اند، به دلیل پرداخت هزینه‌های هر ترم، نیاز به آزادسازی مدرک نیز ندارند.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

شرکت در آزمون و دریافت مدرک زبان انگلیسی

تدریس بیشتر دوره‌ها و کلاس‌های دانشگاه در استرالیا به زبان انگلیسی است؛ بنابراین شما به ارائه گواهی نتایج آزمون زبان انگلیسی که مورد تایید دولت استرالیا است، نیاز دارید. این گواهی به دولت استرالیا ثابت می‌کند که شما حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای موفقیت در دوره خود را دارید. دولت استرالیا تنها تعدادی از آزمون‌ها ( آیلتس، تافل، PTE, CAE, OET) را تایید می‌کند؛ اما نگران نباشید تمامی آزمون‌ها در سراسر جهان به راحتی قابل دسترس هستند و از این نظر مشکلی برای دریافت ویزا تحصیلی استرالیا نخواهید داشت.

نمره زبان شما در آیلتس باید از 6/5 به بالا باشد. چنانچه نمره زبان شما کمتر از 6/5 شود یا پذیرش شما مشروط می‌شود یا در دانشگاه‌هایی با اعتبار علمی کمتری پذیرفته می‌شوید؛ همچنین در آزمون تافل IBT نمره زبان شما باید از 79 به بالا و در آزمون PTE نمره زبان شما باید 65 تا 70 به بالا باشد. سایت دانشگاه مورد نظر خود را چک کنید تا از آزمون و نمره مورد قبول دانشگاه مطلع شوید. شما باید 2 سال قبل از درخواست ویزای تحصیلی استرالیا در آزمون زبان انگلیسی شرکت کرده باشید.

ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. برخی از دانشجویان که در کشورهایی زندگی کرده‌اند که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی است، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند. این در صورتی است که ایرانیان نیاز به مدرک زبان و نمره آیلتس 6/5 به بالا داریم. 

چنانچه نمره زبان شما کمتر از 6/5 شد، امکان پذیرش از دانشگاه را دارید اما در دانشگاه‌هایی که اعتبار علمی پایین‌تری دارند؛ همچنین پذیرش شما مشروط به گذراندن دوره‌های آموزش زبان با هزینه خودتان می‌شود.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

انتخاب رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی

مرحله بعدی برای دریافت ویزا تحصیلی استرالیا مربوط به انتخاب رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه است. اگر قصد دارید در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا ادامه تحصیل دهید، باید گپ تحصیلی خود را توجیه کنید. به فاصله ای که بین پایان تحصیلات شما در مقطع کارشناسی (یا آخرین مدرک تحصیلی تان) تا زمان درخواست ویزای استرالیا به وجود آمده (مثلا 5 سال) گپ تحصیلی گفته می شود. شما باید ثابت کنید که در طول این مدت، مشغول به کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بوده اید و یا به نوعی، این فاصله را توجیه نمایید.

تهیه، آماده سازی و ترجمه مدارک

در ادامه طی مراحل اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید مدارک مورد نیاز سفارت را آماده و ترجمه کنید. مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و طبق روالی که به شما اعلام می گردد، به سفارت یا کنسولگری آن تحویل داده شوند. در این قسمت باید هزینه‌هایی مثل اپلیکیشن فی را پرداخت کنید؛ نکته مهم اینکه حتما تمامی رسیدهای واریزی را نزد خود نگه دارید.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

دریافت نامه پذیرش از دانشگاه

یکی از مراحل اصلی و مهم برای دریافت ویزا تحصیلی استرالیا، اخذ پذیرش از دانشگاهی است که قصد تحصیل در آن را دارید. اگر با درخواست دوره تحصیلی شما موافقت شود، یک نامه پیشنهادی از ارائه دهنده موسسه آموزشی یا دانشگاه انتخابی خود دریافت خواهید کرد. قبل از این که نامه پیشنهادی را تایید کنید، شرایطی که داخل آن ذکر شده است را با دقت بخوانید؛ چرا که این نامه شامل جزئیات مربوط به دوره شما، شرایط ثبت نام و هزینه‌هایی است که در صورت پذیرش پیشنهاد باید پرداخت کنید.

دقت کنید که در صورت تایید نامه پیشنهادی، حتی اگر دوره خود را شروع یا به اتمام نرسانده باشید نیز باید تمامی هزینه‌های مربوط به دانشگاه را پرداخت کنید. بهتر است از نامه یک کپی بگیرید و نزد خود نگه دارید؛ ممکن است در مراحل بعدی به آن نیاز داشته باشید تا از شرایطی که برای شما در نظر گرفته شده است، اطلاعات دقیق داشته باشید.

تاریخ پذیرش دانشگاه های استرالیا

دانشگاه‌ها و کالج‌های استرالیا 2 بخش اصلی ارائه می‌دهند؛ همچنین ممکن است در برخی دانشگاه‌ها از ورودی‌ها به عنوان یک ترم یاد شود. 2 ودودی موجود در استرالیا:

  • ترم 1: از اواخر فوریه/ اوایل مارس تا اواخر می/ اوایل ژوئن شروع می‌شود.
  • ترم 2: از اواخر ژوئیه/ اوایل آگوست تا نوامبر شروع می‌شود.

نکته: استرالیا همچنین برای ماه اکتبر/ نوامبر در چند موسسه ورودی دارد.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

پرداخت شهریه یا DEPOSIT

زیر 18 سال معمولا 12000 تا 20000 هزار دلار استرالیا پرداخت می‌کنند. در ابتدا مدارس 50 الی 100 درصد هزینه را از آن‌ها دریافت می‌کنند. زمانی که مدارس شهریه را دریافت کردند برای فرزند شما COE صادر می‌کنند، که شما از طریق COE می‌توانید برای ویزا تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

اما برای افرادی که بالا 18 سال هستند و مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را شامل می‎شوند، شهریه‌ای حدود 10000 تا 25000 دلار استرالیا گرفته می‌شود. این شهریه شامل هزینه‌های مربوط به بیمه دوره تحصیلی نیز است. بعد از پرداخت این مبالغ برای شما COE صادر می‌شود و حال شما می‌توانید برای اخذ ویزا تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

تاییدیه ثبت نام یا COE

تاییدیه ثبت نام یا COE مدرکی است که توسط ارائه دهنده آموزش شما صادر می‌شود و ثبت نام شما در یک دوره خاص را تایید می‌کند. پس از این که نامه پیشنهادی دانشگاه را پذیرفتید و شهریه خود را پرداخت کردید، COE برای شما صادر می‌شود. شما باید یک کپی از COE خود را در زمان درخواست ویزا تحصیلی استرالیا به سفارت تحویل دهید تا دولت استرالیا مدرکی مبنی بر ثبت نام شما در دوره اعلام شده، داشته باشد.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

فرم درخواست ورود موقت واقعی یا GTE

در فرم درخواست ویزای دانشجویی آنلاین باید یک بیانیه به زبان انگلیسی بنویسید و مدارک پشتیبانی را ارائه دهید که نشان می‌دهد شرایط واقعی ورود موقت GTE را دارید. به عبارتی شما باید به آفیسر سفارت ثابت کنید که هدف اصلی شما تنها تحصیل و اقامت موقت در استرالیا است. بیانیه نوشته شده نباید بیش از 300 کلمه باشد؛ همچنین باید اسناد پشتیبانی را در Immi Account خود پیوست دهید. بیانیه‌‌ای که می‌نویسید باید درباره شرایط شخصی شما برای طی کردن دوره مطالعاتی پیش رو باشد. 

نکته:

الزام GTE برای مستثنی کردن دانش آموزان و دانشجویانی است که قصد دارند پس از تحصیل در استرالیا بمانند و مهارت‌های مورد نیاز استرالیا را توسعه دهند؛ در واقع GTE شامل چنین افرادی نمی‌شود. نوعی ارزیابی است که وزارت امور خارجه از طریق آن بازگشت دانشجو بعد از اتمام تحصیل و انقضای مدت ویزا را پیگیری می‌کند.

اثبات تمکن مالی

برای برآورده کردن شرایط ویزا تحصیلی استرالیا باید ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از خود در طول دوره اقامتتان را دارید. هزینه‎های زندگی در سراسر استرالیا متفاوت است و ممکن است بیشتر از آنچه برای درخواست ویزای شما نیاز است، باشد؛ به همین خاطر ما به شما توصیه می‌کنیم درباره منطقه‌ای که قصد زندگی در آن را دارید از جمله هزینه‌های زندگی در آن منطقه تحقیق کنید.  2 گزینه برای برآورده کردن این نیاز وجود دارد:

  1. ارائه صورت حساب بانکی
  2. مدارکی که درآمد سالانه والدین یا همسر شما را ثابت می‌کند.
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

ارائه گردش حساب بانکی

زمانی که در حال آماده سازی مدارک خود هستید، باید یک کپی از گردش حساب بانکی خود به سفارت تحویل دهید. علاوه بر آن می‌توانید شواهدی مبنی بر کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی را نیز ارائه دهید. این ثابت می‌کند که شما پول کافی برای پوشش تمامی هزینه‌ها و مخارج خود دارید.

در صورت وجود بورسیه تحصیلی و فاند، ارائه شواهدی که تمکن مالی شما را اثبات می‌کند نیز الزامی است.

گرفتن وقت سفارت استرالیا

بعد از اینکه مراحل قبلی را طی کردید، باید برای دریافت ویزا تحصیلی استرالیا به فکر گرفتن وقت سفارت باشید. برای گرفتن وقت سفارت استرالیا و انجام امور مربوط به ویزاهای این کشور، باید به کارگزاری این سفارت، VFS Global مراجعه کنید. از طریق وب سایت این گروه هم می توانید وقت سفارت بگیرید. به یاد داشته باشید که برای این کار باید اطلاعات فردی خود و اطلاعات دیگری را در فرم مربوطه وارد کنید. اگر دیتای غلط وارد کرده و یا اطلاعات شما با آنچه در روز مصاحبه عنوان می کنید مغایرت داشته باشد، احتمال ریجت شدن شما بسیار زیاد خواهد بود. شما می توانید این مرحله از پروسه خود را به کارشناسان مجرب ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS محول کنید.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا
رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت استرالیا

بعد از گرفتن وقت باید برای تکمیل مراحل دریافت ویزا تحصیلی استرالیا باید به سفارت (یا کنسولگری آن) مراجعه کرده و مصاحبه را انجام دهید. در این مصاحبه، افسر پرونده سوالاتی را از شما می پرسد تا مطمئن شود که واجد شرایط دریافت ویزای استرالیا هستید. لازم نیست نگران باشید؛ اما بهتر است از قبل، اطلاعات خود را مرور کرده و برای مصاحبه آماده باشید. دقت کنید که پاسخ‌های شما باید با اطلاعات و مدارکی که ارائه داده‌اید مطابقت کامل داشته‌باشد. با اعتماد به‌نفس صحبت کنید و سعی کنید در روز مصاحبه، پوششی مرتب و تمیز داشته‌باشید (نیازی به نوع خاصی از لباس پوشیدن یا انجام کار خاص و منحصر بفردی نیست)

اخذ ویزا تحصیلی استرالیا

در این مرحله پذیرش دریافت شده، پرداختی‌ها انجام شده و نامه COE از سمت دانشگاه نیز دریافت شده است. دریافت پذیرش از دانشگاه به معنای دریافت ویزا تحصیلی استرالیا نیست و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند شما را از اخذ ویزا تحصیلی استرالیا محروم کند!

برای ویزا تحصیلی استرالیا باید به صورت آنلاین اقدام کنید. شما باید یک درخواست کامل و آماده برای تصمیم گیری ارسال کنید. در این مرحله علاوه بر COE به یک سری مدارک دیگر هم نیاز دارید، مثلا؛ مدارک مالی، هویتی، بانکی، مدارک مربوط به اعضای خانواده، مدارک شغلی، انگیزه نامه، رزومه و …

درخواستی که بدون اسناد مربوطه ارائه شود، ممکن است رد یا تعویق شود. فرم درخواست در Immi Account به شما می‌گوید که چه مدارکی را باید پیوست دهید. بعد از ساخت اکانت و ضمیمه کردن اسناد، زمان پرداخت هزینه ویزای تحصیلی استرالیا می‌رسد. در صورتی که با خانواده خود قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید وگرنه درخواست شما معتبر نخواهد بود.

هزینه ویزا تحصیلی استرالیا به همراه بیومتریک حدود 620 دلار استرالیا است. بعد از انگشت نگاری بین 3 الی 4 ماه بعد برای شما ویزا صادر می‌شود. 

نکته:

درخواست شما باید در بازه زمانی واجد شرایط بودن ارسال شود زیرا درخواست‌های دیر هنگام پذیرفته نمی‌شود. شما باید به هر درخواست اطلاعاتی سریعا پاسخ دهید. نیازی نیست تا پایان مهلت برای پاسخگویی به درخواست دپارتمان برای اطلاعات بیشتر منتظر بمانید. همچنین باید مرتبا وارد حساب Immi Account خود شوید و پیام‌های موجود را بررسی کنید و به سرعت پاسخ دهید.

تا قبل از نهایی شدن ویزا از رزرو بلیط هواپیما خودداری کنید.

رفع ریجکتی ویزا ایتالیا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

به طور کلی نمی‌توان مدت‌زمان قطعی و ثابتی برای صدور ویزای استرالیا یا هر کشور دیگری مدنظر داشت؛ چون عوامل متعددی وجود دارند که این مسئله را دستخوش تغییر می‌کنند. در شرایط عادی، معمولا اعلام نتایج ویزا تحصیلی استرالیا بین 4 تا 8 هفته زمان می‌برد. اما دلایلی همچون وجود نقص در پرونده یا مدارک، سوالات یا آزمایشات خاصی که ممکن است افسر پرونده درخواست انجام آنها را داشته باشد (به ندرت) ایجاد شرایط خاصی در سفارت یا کشور مقصد (مبنی بر عدم پذیرش دانشجو، اتفاقات ناگهانی و …) ممکن است روند صدور ویزا را مختل کرده و یا مدت زمان آن را طولانی‌تر کند.

دلایل ریجکتی ویزا تحصیلی استرالیا

متاسفانه برخی از متقاضیان دریافت ویزا تحصیلی استرالیا با ریجکتی درخواست خود مواجه می‌شوند. به این معنی که افسر پرونده یا کنسول، فرد را واجد شرایط دریافت ویزای استرالیا نمی‌داند و درخواست او را رد می‌کند. معمولا علت ریجکتی در نامه‌ای که به متقاضی داده می‎شود، نوشته می‎شود. بخشی از مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا شامل موارد زیر می‎شوند:

  • کافی نبودن تمکن مالی ارائه شده
  • ناقص بودن مدارک
  • اشتباه بودن مدارک یا ترجمه ضعیف آنها
  • جعلی بودن مدارک ارائه شده
  • داشتن سوء سابقه
  • ارائه ندادن تمامی مدارک اعلام شده توسط سفارت
  • توجیه نشدن گپ تحصیلی (برای متقاضیان ویزای دانشجویی)
  • رزومه ضعیف تحصیلی
  • ارائه برنامه تحصیلی و یا انگیزه‌نامه ضعیف
  • قانع نشدن سفیر در خصوص بازگشت متقاضی پس از پایان دوره تحصیلی

به طور معمول، ویزای تحصیلی استرالیا بین 4 تا 10 ماه زمان می‌برد؛ اما عوامل و فاکتورهای مختلفی روی این مدت‌زمان تاثیر می‌گذارند.

در حال حاضر میزان تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزا دانشجویی استرالیا حدود 70000 دلار است؛ اما احتمال تغییر این مبلغ در زمان‎های دیگر وجود دارد.

بسته به مقطع تحصیلی و نوع ویزا (دانشجویی یا دانش‌آموزی) شرایط سنی مختلفی وجود دارد.