ویزای اقامتی عمان

ویزای اقامتی عمان

اقامت در عمان با توجه به شرایط خوب این کشور، در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کشور جزو کشورهای ثروتمند خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس است روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. درواقع شرایط خوب اقتصادی، برخورداری از فرصت‌های شغلی مناسب، بازار کار خوب، امنیت بالا و مواردی از این دست، موجب شده تا افراد زیادی به دنبال اخذ ویزای اقامتی عمان باشند. روش‌های مختلفی اعم از تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و … برای دریافت اقامت این کشور وجود دارد که به متقاضیان امکان می‌دهد با توجه به شرایط خود، برای دریافت اقامت آن اقدام کنند. در ادامه این مطلب، ضمن بررسی شرایط دریافت ویزا اقامتی عمان، روش‌های مختلف دریافت اقامت این کشور را معرفی می‌کنیم.

مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS خدمات مربوط به اقامت ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری (خرید ملک) در عمان را به هموطنان عزیز و همچنین اتباع محترم ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره تخصصی رایگان از طریق شماره‌های موجود با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید فرم مربوطه را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

مزایای ویزای اقامتی عمان

قبل از آشنایی با روش‌ها و شرایط ویزا اقامتی عمان، بد نیست در خصوص مزایای آن اطلاعاتی داشته باشید. عمان یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که به ویژه در سال‌های اخیر، پیشرفت زیادی کرده است. سرانه درآمد این کشور به دلیل برخورداری از منابع غنی نفت، بسیار بالاست و بسیاری از مشاغل آن از مالیات معاف هستند. با وجود برخی از قوانین سختگیرانه در این کشور، عمان شرایطی دارد که آن را گزینه‌ای مناسب و حتی عالی برای اقامت تبدیل کرده است. به عنوان مثال شما با دریافت ویزای اقامتی عمان (به هر روشی) از امنیت بالای این کشور و اقتصاد خوب آن بهره‌مند خواهید شد. متقاضیان کارآفرینی در این کشور هم از مزایای جذابی همچون فرصت‌های عالی شغلی، امکان ایجاد مشاغل جدید و … بهره‌مند می‌شوند. در مجموع با توجه به سیاست‌هایی که این کشور برای جذب سرمایه‌های خارجی و پیشرفت اتخاذ کرده است، عمان قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و اقامت محسوب می‌شود.  

مزایای ویزای اقامتی عمان

روش‌های اخذ ویزای اقامتی عمان

پیش از اینکه روش‌های دریافت ویزا اقامتی عمان را معرفی کنیم، بد نیست بدانید که متقاضیان می‌توانند برای اقامت دائم و یا موقت (تحصیلی، توریستی و…) در این کشور اقدام کنند. اگر به دنبال اخذ اقامت دائمی این کشور هستید، روش‌هایی مثل ویزای کاری، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت و … استفاده کنید. البته ممکن است پس از دریافت ویزای تحصیلی هم امکان تمدید آن را داشته باشید که این مسئله به شرایط عمان بستگی دارد. به طور کلی عمان با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی و در راستای سیاست‌های ویژه‌ای که برای پیشرفت این کشور در نظر گرفته شده‌اند، شرایط مناسبی را برای اقامت دو، پنج و ده ساله فراهم کرده است. به عنوان مهم‌ترین روش‌های دریافت ویزای اقامتی عمان و اقامت این کشور می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در عمان

اقامت کاری در عمان

یکی از متداول‌ترین روش‌های دریافت ویزای اقامتی عمان، اقامت کاری در این کشور است که به اخذ ویزای کاری نیاز دارد. البته اخذ اقامت دائم از طریق این ویزا شرایط خاصی دارد و معمولا چندان ساده نیست؛ با این حال عمان شرایط خوبی را برای متقاضیان کار در این کشور در نظر گرفته و البته امکان تمدید ویزای کاری هم وجود دارد. نکته ویژه ویزا کاری عمان مربوط به شرایط سنی است و همچنین اخذ آن نیاز به دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر دارد.

اقامت کاری در کشور عمان
اقامت تحصیلی عمان

اقامت تحصیلی در عمان

ویزای تحصیلی، زیرگروه ویزای اقامتی عمان محسوب نمی‌شود؛ اما امکان اقامت کوتاه‌مدت در این کشور را برای دارندگان فراهم می‌کند. تحصیل در کشور عمان به زبان های خارجه متعددی مانند عربی و انگلیسی امکان پذیر بوده و رده‌بندی دانشگاه‌های این کشور نیز مدام در حال ارتقا است. به عنوان بخشی از مهم‌ترین پیش‌شرط های دریافت این ویزا می‌توان به بودکه کافی برای پرداخت شهریه، اخذ پذیرش از دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد نظر و مدارک زبان با نمره بالا اشاره کرد.

_

مشاوره رایگان مهاجرتی

اقامت در عمان از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ ویزا اقامتی عمان می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری هم اقدام کنید. سرمایه گذاری در کشور عمان از طریق خرید ملک و ثبت شرکت امکان‌پذیر است که هریک، شرایط خاصی دارند. اولین شرط برای استفاده از این روش، برخورداری از توان مالی مناسب است. همچنین لازم است که مجوزهای لازم برای راه‌اندازی کسب و کار را نیز دریافت کنید. مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS در کنار خدمات ویزای شنگن و …، به صورت تخصصی در زمینه خرید ملک و ثبت شرکت در عمان نیز فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه و همچنین دریافت خدمات مربوطه با این مجموعه تماس بگیرید. در صورت پر کردن فرم هم کارشناسان ما با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی می‌کنند.

اقامت در عمان با سرمایه گذاری

اقامت در عمان از طریق ازدواج

برخی از متقاضیان دریافت ویزای اقامتی عمان، از طریق ازدواج اقدام به این کار می‌کنند. بدین منظور ضروری است که یکی از طرفین دارای تابعیت کشور عمان باشد و ازدواج، به هیچ عنوان صوری نباشد. برای اثبات صوری نبودن ازدواج، پس از 10 سال زندگی در کنار همسر، می‌توان برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کرد.

اقامت در عمان از طریق تولد

عمان از قوانین خون پیروی می‌کند؛ بنابراین این کشور تنها به فرزندانی اقامت دائم می‌دهد که والدین عمانی داشته باشند. در صورتی که کودک توسط تابعین عمان به فرزندخواندگی گرفته شود، امکان اخذ اقامت خواهد داشت. به این ترتیب می‌توان گفت که تولد فرزند، جزو گزینه‌های موجود برای اخذ ویزا اقامتی عمان محسوب نمی‌شود.

اقامت عمان از طریق خویشاوندان

تحت شرایطی ممکن است بتوانید از طریق خویشاوندان خود برای دریافت اقامت عمان اقدام کنید. اگر بستگان درجه یک شما تابعیت عمان و یا ویزای معتبر این کشور را دارند، ممکن است بتوانید از طریق ویزای همراه و پیوستن به خانواده، نزد آنها بروید. مثلا شخصی که ویزای کاری عمان را دریافت می کند، از اجازه درخواست ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود برخوردار است؛ تحت شرایط خاصی هم ممکن است بتوان فرزندان زیر 25 سال ویزا گرفت.

اقامت در عمان از طریق هنر یا ورزش

دریافت ویزای اقامتی عمان از طریق هنر یا ورزش هم تحت شرایطی امکان‌پذیر است. کشور عمان به ورزشکاران یا هنرمندان دارای مهارت و تخصص کافی اجازه اقامت و ویزا می‌دهد. دقت کنید که در این شرایط باید ثابت کنند در زمینه هنر یا ورزش موفق بوده‌اید؛ همچنین لازم است که سوابق کسب افتخار در مسابقات و یا رزومه هنری خود را ارائه دهید.

اقامت در عمان از طریق خویشاوندان
مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس

بهترین روش اقامت عمان برای ایرانیان

تا اینجا با روش‌های اخذ ویزای اقامتی عمان آشنا شدید. اما آیا می‌دانید بهترین روش دریافت اقامت عمان برای ایرانیان کدام است؟ با توجه به نزدیکی کشور ما به عمان و شرایط خوب این کشور که در بخش‌های قبل به آنها اشاره کردیم، عمان گزینه‌ای مناسب برای هموطنان ما به شمار می‌رود. البته انتخاب روش، به شرایط شما بستگی دارد و نمی‌توان برای همه متقاضیان شرایط یکسانی در نظر گرفت. با این حال می‌توان گفت که روش‌های زیر، از جنبه‌های مختلف برای ایرانیان مناسب‌تر هستند:

  • اخذ ویزای کار
  • سرمایه‌گذاری
  • تحصیل
  • ویزای خانوادگی

شرایط دریافت اقامت عمان

برای دریافت ویزای اقامتی عمان باید شرایط عمومی و اختصاصی مشخصی داشته باشید. شرایط عمومی در تمامی روش‌ها یکسان است؛ اما شرایط اختصاصی با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. به عنوان مثال برای دریافت ویزای کاری عمان باید علاوه بر شرایط عمومی، از یک کارفرمای معتبر هم درخواست پذیرش شغلی داشته باشید. همچنین اگر بخواهید برای ثبت شرکت در عمان اقدام کنید، شرایط ویژه‌ای مد نظر است که باید از آنها برخوردار باشید. بهتر است پیش از اقدام برای اخذ ویزا اقامتی عمان با کارشناسان این حوزه مشورت کرده و از شرایط دقیق مطلع شوید. مجموعه AFS ضمن ارائه خدمات مربوط به اقامت عمان از طریق ثبت شرکت، به شما مشاوره تخصصی می‌دهد تا این مسیر را به درستی طی کرده و بهترین تجربه برای شما رقم زده شود.

شرایط دریافت اقامت عمان

مدارک لازم برای اقامت در عمان

علاوه بر فراهم کردن شرایط، شما باید مدارک مورد نیاز برای ویزای اقامتی عمان را نیز آماده کرده و پس از آن برای اخذ ویزا و اقامت اقدام کنید. مدارک هم به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند: مدارک عمومی برای تمام متقاضیان مورد نیاز هستند و مدارک اختصاصی در روش‌های مختلف، متفاوت‌اند. به طور کلی مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای اقامت در عمان عبارتند از:

  • پاسپورت (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • عکس پرسنلی
  • مدارک هویتی
  • گواهی پرداخت هزینه‌های تعیین شده
  • مدارک شغلی (در صورت نیاز با توجه به روش انتخابی)
  • مدارک تحصیلی (در صورت نیاز با توجه به روش انتخابی)

ویزای اقامتی عمان برای افغان‌ها

اتباع گرامی کشور افغانستان که در کشور ما سکونت دارند، می‌توانند از آفر ویژه ویزای اقامتی عمان در مجموعه گردشگری و مهاجرتی afs استفاده کنند. بدون شک اتباع عزیز هم می‌توانند از مزایای اقامت عمان بهره‌مند شوند. شرایط برای ایرانیان و افغانها تقریبا یکسان است و ممکن است با توجه روش انتخابی، برخی تفاوت‌های جزئی در مدارک و شرایط مورد نیاز وجود داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید با مجموعه تماس گرفته و یا فرم مربوطه را پر کنید تا کارشناسان ما اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه دهند. گفتنی است در AFS، خدمات مربوط به ثبت شرکت در عمان به متقاضیان ارائه می‌شود و همکاران ما برای ارائه مشاوره تخصصی رایگان و انجام پروسه در خدمت شما هستند.

قیمت ویزای عمان برای افغانها

هزینه ویزای اقامتی عمان برای افغانها تفاوت چندانی با ویزای ایرانیان ندارد. هزینه نهایی این ویزا با توجه به شرایط متقاضی و روش انتخابی او متفاوت است. ما در مجموعه ای‌اف‌اس در تلاشیم که با هزینه مناسب و مقرون به‌صرفه به اتباع محترم خدمات ارائه دهیم. برای اطلاع دقیق‌تر در مورد هزینه‌ها و دیگر شرایط ثبت شرکت در عمان برای افغانها، کافی است از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

با اقامت عمان به کدام کشورها میتوان سفر کرد؟

یکی از مهم‌ترین مزایایی که ویزا اقامتی عمان و به طور کلی اقامت (ویزا) این کشور دارد، امکان سفر به کشورهای دیگر است. درواقع افرادی که اقامت عمان یا ویزای این کشور را دریافت می‌کنند، می‌توانند بدون نیاز به ویزا به برخی از کشورها که در ادامه معرفی می‌کنیم، سفر کنند؛ این کشورها عبارتند از:

قوانین اقامت در عمان

حالا که با شرایط، مدارک مورد نیاز، روش‌ها و هزینه‌های اخذ ویزای اقامتی عمان آشنا شدید، اطلاع از قوانین اقامت در این کشور هم خالی از لطف نیست. به طور کلی عمان جزو کشورهای مهاجرپذیر حاشیه خلیج فارس است که شرایط خوبی را برای خارجی‌ها فراهم کرده است. شرایط اقتصادی، رفاهی، شغلی و امنیتی عمان در کنار قوانین و آپشن‌هایی که برای مهاجرین و سرمایه‌گذاران در نظر گرفته، عمان را به گزینه‌ای مناسب برای اخذ اقامت از روش‌های مختلف تبدیل کرده است. بسته به روش انتخابی، افراد می‎توانند پس از تامین شرایط مختلفی، مجوز اقامت خود را تمدید کنند. همچنین در بازه‌های زمانی مختلف، امکان گرفتن گواهینامه، افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بیمه‌ای و … هم در این کشور برای مهاجرین فراهم خواهد شد.

 

هزینه اخذ ویزای اقامتی عمان با توجه به روش انتخابی و عوامل دیگر، متفاوت است.

بله؛ اتباع محترم افغانستانی می‌توانند با استفاده از آفر ویژه مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS برای دریافت اقامت عمان (ثبت شرکت) اقدام کنند.

دارندگان ویزای عمان و اقامت این کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزا به بیش از 40 کشور از جمله ایران، امارات، لبنان، مالزی و ... سفر کنند.