تعطیلات کریسمس چند روز است؟

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > تعطیلات کریسمس چند روز است؟
تعطیلات کریسمس چند روز است

تعطیلات کریسمس جزو مهم‌ترین ایام تعطیلات در کشورهای اروپایی و بسیاری دیگر از کشورهای غیر اسلامی است. اما تعطیلات کریسمس چند روز است؟ آیا این جشن بزرگ در همه کشورها برگزار می‌شود؟ روزهای تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف، مشابه است یا تفاوت دارند؟ این‌ها سوالاتی است که در ادامه به آنها پاسخ می‌دهیم. اگر قصد سفر به یکی از کشورهایی که کریسمس را برگزار می‌کنند دارید، بهتر است از مدت زمان دقیق این ایام اطلاع داشته باشید. اطلاع از مدت زمان تعطیلات کریسمس به شما کمک می‌کند که زمان سفر خود را دقیق‎تر تنظیم کنید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این مسئله و تنظیم دقیق برنامه سفر، از کارشناسان مجرب ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS کمک بگیرید.

چرا باید بدانیم تعطیلات کریسمس چند روز است؟

در حالت عادی شاید چندان مهم نباشد که تعطیلات عید سال نو در کشورهای غیر اسلامی چند روز است. اما اگر بخواهید در این ایام به یکی از این کشورها سفر کنید، باید بدانید که کدام بخش‌ها تعطیل هستند و این ایام دقیقا چند روز زمان می‌برد. اگر به درستی بدانید که تعطیلات کریسمس چند روز است ، برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود خواهید داشت و می‌توانید تماشای زیبایی‌های بیشتری از این جشن را تجربه کنید. درواقع شما خواهید دانست که کدام مراکز تعطیل هستند و یا اگر نیاز به خدمات درمانی و … داشته باشید، دقیقا باید به کدام مراکز مراجعه کنید تا خدمات مورد نظرتان را بدون محدودیت دریافت کنید.

تعطیلات کریسمس در کدام کشورها وجود دارد؟

تعطیلات کریسمس در کدام کشورها وجود دارد؟
کدام کشورها تعطیلات کریسمس دارند؟

پیش از اینکه بدانیم تعطیلات کریسمس چند روز است؟ بد نیست بدانیم که این تعطیلات در کدام کشورها وجود دارد. کریسمس بسیار فراتر از یک رویداد مذهبی است و در بسیاری از کشورهای جهان، فارغ از دین و اعتقادات مردم آن کشور، برگزار می‌شود. به طور کلی حتی کشورهایی که کریسمس را به صورت رسمی در تقویم خود ندارند هم این آیین را به صورت پراکنده جشن گرفته و یا افراد، از المان های ویژه‌ی آن (درخت، بابانوئل و …) در جشن‌ها و دورهمی‌های خود استفاده می‌کنند. کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، امارات، استرالیا و … جزو شناخته‌شده‌ترین کشورهایی هستند که کریسمس در آنها جشن گرفته شده و روزهایی را به عنوان تعطیلات مشخص کرده‌اند.

تعطیلات کریسمس در کشور آلمان چند روز است؟

آلمان به نوعی خاستگاه درختان کریسمس است، زیرا مسیحیان معتقد هستند که این سنت را در قرون وسطی آغاز کرده‌اند. به‌طور معمول، درخت در شب کریسمس به خانه آورده می‌شود و مخفیانه توسط مادر خانواده برای فرزندان خردسال تزئین می‌شود. آلمانی‌ها به جای روز کریسمس در شب کریسمس هدایایی رد و بدل می‌کنند. در ادامه پاسخ به این سوال که تعطیلات کریسمس چند روز است، جالب است بدانید که آلمانی این آیین را از 24 تا 26 دسامبر جشن می‌گیرند و تنها در روز 25 دسامبر تعطیل هستند؛ البته برخی از مشاغل در این چند روز تعطیل هستند و یا به‌صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند.

تعطیلات رسمی سال نو میلادی در استرالیا چند روز است؟

کریسمس در استرالیا، روز 25 دسامبر برگزار می‌شود و حتی افراد غیر مسیحی هم بعضا این روز را جشن می‌گیرند. اما نکته جالب اینکه چون استرالیا در نیمکره جنوبی قرار دارد، کریسمس برای اهالی این کشور با تابستان همراه می‌شود؛ درواقع زمانی که همه‌جا زمستان است، استرالیا در تابستان به سر می‌برد. در استرالیا روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر به مناسبت کریسمس، تعطیل رسمی هستند.

تعطیلات جشن کریسمس در کانادا چند روز است؟

یکی از کشورهایی که بسیاری مشتقاقند بدانند تعطیلات کریسمس چند روز است، کاناداست. کریسمس در کانادا، مثل سایر کشورها در روز 25 دسامبر جشن گرفته می‎شود. در این روز همه مدارس و اکثر مشاغل تعطیل هستند. در این روز حتی بسیاری از سازمان‌ها و بسیاری از سیستم‎های حمل و نقل عمومی هم تعطیل هستند و خدمات محدودی ارائه می‌دهند.

تعطیلات کریسمس در انگلیس چگونه است؟

انگلیس به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپا نیز کریسمس را در 25 دسامبر جشن گرفته و این روز را آغاز تعطیلات کریسمس در نظر گرفته است. درست مثل بسیاری از کشورهای دیگر، در این روز کسب و کارها و مشاغل تعطیل هستند و افراد و خانواده‌ها ضمن جمع شده دور هم و خوردن خوراکی‎های متنوع، کریسمس را جشن می‎گیرند.

تعطیلات کریسمس در آمریکا چند روز است؟

اگر می‌خواهید بدانید که تعطیلات کریسمس چند روز است، بد نیست در مورد آمریکا هم اطلاعاتی داشته باشید. تعطیلات کریسمس در امریکا برای مدارس به مدت ۲ هفته است و معمولاً بخش‌های اداری دانشگاه‌ها نیز برای ۱۰ روز تعطیل هستند. تعطیلات رسمی سال نو در آمریکا همانند جشن کریسمس در نقاط مختلف دنیا در روز ۲۵ دسامبر یعنی میلاد حضرت مسیح برگزار می‌شود. جالب است بدانید که در تقویم رسمی این کشور، تنها روزهای ۲۵ دسامبر، ۱ ژانویه و ۲ ژانویه تعطیل هستند. مردم آمریکا در این روز خانه‌های خود را با درخت کریسمس و اکسسوری‌های خاص کریسمسی تزئین می‌کنند و سراسر شهرها با چراغ‌هایی رنگی و زیبا مزین می‌شود.

تعطیلات کریسمس در اسپانیا چند روز است؟

مراسم کریسمس و آغاز سال نو میلادی در کشورهای مختلف جهان به طور متفاوتی برگزار می‌شود، اما روز کریسمس معمولاً در بیشتر کشورها در ۲۵ دسامبر یعنی تولد حضرت مسیح برگزار می‌شود. در اسپانیا نیز ۲۵ دسامبر یک روز تعطیل است و مردم این کشور، کریسمس را از ۲۵ دسامبر تا ۶ ژانویه جشن می‌گیرند.

تعطیلات رسمی سال نو میلادی در فرانسه چند روز است؟

پیش از اینکه در زمستان به فرانسه سفر کنید، حتما مطمئن شوید که تعطیلات کریسمس چند روز است؟ تعطیلات سال نو میلادی در فرانسه از روز ۲۵ دسامبر آغاز می‌شود. این روز در سراسر کشور تعطیل است و بیشتر کسب و کارها و حتی مراکز پست و بانک‌ها نیز تعطیل هستند. دقت کنید که حتی سیستم حمل و نقل عمومی هم در این روزها برنامه مشخصی دارد و معمولا تنها برخی ایستگاه‌های قطار و اتوبان‌های اصلی باز هستند. نکته دیگر اینکه تعطیلات کریسمس در فرانسه از ۱۸ یا ۱۹ دسامبر شروع می‌شود و معمولاً تا ۳ ژانویه ادامه دارد.

تعطیلات کریسمس در عمان چند روز است؟

با اینکه عمان را به عنوان یک کشور مسلمان می‌شناسیم، اما برای ادای احترام به مسیحیان ساکن این کشور، کریسمس تعطیل اعلام شده است. همچنین این کار با این هدف انجام شده که این کشور با دیگر کشورها از نظر تجاری هماهنگ باشد. تعطیلات کریسمس در کشور عمان، یک روز است.

تعطیلات کریسمس در هلند چند روز است؟

در هلند هم مثل دیگر کشورها، 25 دسامبر روز کریسمس و تعطیل است. در این روز، خانواده‌ها فرصتی پیدا می‌کنند تا خانه را تزئین کنند و دور هم جمع شوند. بسیاری از مردم هلند در روز کریسمس در مراسم ویژه کلیسا شرکت می‌کنند. اما نکته جالب این که کارمندان هلندی، هیچ روز تعطیلی ندارند و حتی در کریسمس هم بسیاری از مشاغل و فروشگاه‌ها باز هستند.

تعطیلات کریسمس در ترکیه چند روز است؟

آخرین کشوری که در جواب سوال تعطیلات کریسمس چند روز است به آن اشاره می‌کنیم، ترکیه است. کشوری محبوب برای ایرانیان که در طول سال، تعداد گردشگران و حتی مهاجران بسیاری از کشور ما به آن سفر می‌کنند. جالب است بدانید که کریسمس در ترکیه، مثل کشورهای اروپایی جشن گرفته نمی‌شود. این روز یعنی ۲۵ دسامبر اصلاً در تقویم ترکیه به عنوان تعطیل رسمی ثبت نشده است و درست مثل بقیه روزها یک روز کاملاً معمولی است. بعد از سال ۱۹۲۶ و تغییر تقویم ترکیه به میلادی، ۳۱ دسامبر به شب آخر سال در ترکیه تبدیل شد و این روز در این کشور جشن گرفته می‎شود.

سخن پایانی

در این مقاله این مسئله را بررسی کردیم که تعطیلات کریسمس چند روز است؟ کریسمس 25 دسامبر است؛ روز تولد عیسی مسیح. در این روز مذهبی و فرهنگی، مردم با رفتن به کلیساها، صرف غذای خاص، تقسیم هدایای کریسمس و تزئین درختان کریسمس وقت خود را با خانواده خود می‌گذرانند. در همین حال، اولین روز از سال نو  در تقویم مدرن است.

مردم آن روز را با شمارش معکوس برای طلوع سال نو، لذت بردن از آتش بازی و شرکت در مهمانی‌هایی که در آن نوشیدنی می‌نوشند، می‌رقصند و سرگرم می‌شوند جشن می‌گیرند. اگر بدانید که تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف چند روز است، امکان این را دارید که برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر خود داشته باشید.

سوالات متداول درباره تعطیلات کریسمس چند روز است

  1. تعطیلات کریسمس چند روز است؟
    معمولا در اکثر کشورها 12 روز است. از 23 دسامبر تا 5 ژانویه؛ با این حال برخی از کشورها دارای تفاوت‌هایی در این مورد هستند.
  2. تفاوت تعطیلات کریسمس با سال نو میلادی چیست؟
    در تعطیلات کریسمس تولد حضرت مسیح را جشن می‌گیرند اما سال نو میلادی، پایان یافتن یک سال تقویمی و شروع سال جدید را جشن می‌گیرند.
  3. تعطیلات کریسمس در آمریکا چند روز است؟
    تعطیلات کریسمس در کشور آمریکا هم مثل بسیاری از کشورهای دیگر است؛ با این تفاوت که بیشتر مشاغل در این مدت تعطیل هستند.
3.5/5 - (2 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *