ویزا تحصیلی آمریکا

ویزا تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا یکی از اهداف بسیاری از دانشجویان در سرتاسر جهان است. تقریبا بیش از نیمی از دانشگاه‌های برتر جهان در کشور آمریکا قرار گرفته اند و آمریکا به عنوان کشوری پیشگام در تولید علم و فناوری، فرصت‌های طلایی فراوانی را برای دانشجویان موفق خود فراهم می‌کند. اگرچه در فرایند مهاجرت تحصیلی به آمریکا، مراحل مختلفی وجود دارد، اما شاید بتوان گفت که مهمترین و حساس‌ترین بخش آن اخذ ویزا تحصیلی آمریکا است. بنا بر نوع دوره  مرکز آموزشی مورد نظر شما و در صورت اخذ پذیرش تحصیلی از آن مرکز شما باید برای اخذ یکی از دو نوع ویزای M یا F اقدام نمایید.

درخواست برای ویزای دانشجویی ایالات متحده می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد، بنابراین مطمئن شوید که از قبل آماده‌سازی مدارک و نیازمندی‌های لازم  را شروع کرده‌اید – حداقل سه تا پنج ماه قبل از شروع دوره شما. معمولاً چندین مرحله برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا وجود دارد. در ادامه به بررسی این مراحل  و مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آمریکا می‌پردازیم. علاوه بر این مشاورین ما در مجموعه مهاجرتی AFS آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با ویزای تحصیلی آمریکا، اپلای تحصیلی و بورسیه‌های موجود در این کشور هستند.

انواع ویزا تحصیلی آمریکا

در کل می توان ویزاهای تحصیلی کشور آمریکا را به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • ویزا تحصیلی نوع F
  • ویزا تحصیلی نوع M
  • ویزا تحصیلی نوع J

متناسب با نوع درخواست فرد متقاضی برای تحصیل در آمریکا، یکی از این سه ویزا برای وی صادر می شود. البته این سه ویزا نیز هر یک با کدبندی عددی به دسته های زیرمجموعه خود تقسیم می شوند.  در کل در صورتی که در مقابل حرف نوع ویزا عدد 1 قرار بگیرد، به این معنی است که این ویزا برای خود فرد صادر شده است. و اگر عدد 2 قرار بگیرد، به این معنی است که این ویزا برای یکی  از افراد وابسته به این فرد صادر شده است.  برای مثال اگر فردی به نام A برای ویزای تحصیلی درخواستی ارائه کرده باشد، ویزای وی از نوع M1، F1 و یا J1 خواهد بود. و اگر این فرد متاهل باشد، ویزای همسر و فرزندان آن از نوع M2، F2، و یا J2 خواهد بود.

ویزای تحصیلی F1 آمریکا

ویزای F1 تحصیلی آمریکا، ویزایی است که برای دوره های با بازه زمانی بیش از 6 ماه صادر می شود. از آنجایی که بیشتر دوره های دانشگاهی بیش از 6 ماه زمان نیاز دارند، این ویزا رایج ترین ویزای تحصیلی آمریکاست. یکی دیگر از نکات مثبت این ویزا، امکان کار محدود دانشجو به همراه تحصیل است که در پرداخت بخشی از هزینه های دانشجو کمک رسان او خواهد بود. دانشجویان دارنده این ویزا میتوانند به مدت 20 ساعت در هفته و به صورت محدود در محدوده دانشگاه (برای سال اول تحصیل) به کار نیمه وقت مشغول شوند. و در سال دوم با هماهنگی دانشگاه بیرون از محیط دانشگاه (campus) به کار مشغول شوند. از دیگر نکات، امکان درخواست ویزا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال دارنده این ویزاست. در این صورت برای اعضای خانواده فرد متقاضی ویزای F2 صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی M1 آمریکا

بزرگترین تفاوت ویزای تحصیلی M1، در نوع رشته هایی است که این ویزا برای تحصیل در آنها صادر می‌شود. این ویزا بیشتر برای رشته های فنی و تخصصی صادر می‌شود. به مانند ویزای F1 قابل دریافت برای اعضای خانواده و فرزندان زیر 18 سال است و در قالب ویزای M2 صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی J1 آمریکا

این ویزا برای فرصت های مطالعاتی صادر می شود و مسلما به مدت زمان این ویزا متناسب با فرصت تحقیقاتی متفاوت خواهد بود. یکی از نکات مهم در رابطه با این وزا اجبار به ترک خاک آمریکا پس 2 سال از سوی دارنده ویزا است. این ویزا نیز قابل درخواست برای همسر و فرزندان زیر 18 سال است.

صفر تا صد مراحل اخذ ویزا تحصیلی آمریکا

آگاهی از مراحل اخذ ویزا تحصیلی آمریکا به شما کمک می‌کند تا این مسیر را در بازه زمانی کوتاه‌تر و با اطمینان بیشتری طی کنید.

این مراحل به ترتیب عبارت است از:

  1. دریافت مشاوره تخصصی
  2. اپلای تحصیلی
  3. دریافت نامه پذیرش
  4. آماده سازی مدارک
  5. رزرو وقت سفارت
  6. اخذ ویزا تحصیلی آمریکا

دریافت مشاوره تخصصی؛ کار را به کاردان بسپارید!

فرایند اپلای تحصیلی و درخواست ویزا تحصیلی آمریکا فرایند پیچیده ای نیست، اما رعایت برخی از نکات و بهره بردن از تجربه در فرایند اخذ ویزا می‌تواند شانس افراد برای موفقیت در این مسیر را افزایش دهد. اگرچه بسیاری از افراد با در اختیار داشتن دانش زبان و صرف وقت کافی می‌توانند شخصا نسبت به اخذ این ویزا اقدام کنند، اما مشاوره با تیم تخصصی به شما کمک می‌کند تا از بروز اشتباهات به ظاهر کوچکی جلوگیری کنید که در نتیجه تاثیرگذار هستند.  در نظر داشته باشید که که این فرایند به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • اپلای تحصیلی یا اخذ پذیرش تحصیلی
  • اخذ ویزای تحصیلی

دقت کنید که نوع پذیرش و مرکز و برنامه آموزشی مورد نظر می‌تواند در شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی تاثیرگذار باشد. از همین رو باید شانس اخذ ویزا را در زمان انتخاب دانشگاه و یا برنامه مورد نظر خود در نظر بگیرید. درست همینجاست که دریافت مشاوره تخصصی و آگاهانه به شما در انتخاب بهترین‌ها کمک فراوانی می‌کند.

بایدها و نبایدهای اپلای تحصیلی آمریکا

SEVP مخفف Student and Exchange Visitor Program است؛ در واقع این برنامه، مسئول ورود دانشجویان به آمریکا است. در فرایند مهاجرت تحصیلی به آمریکا، هر دانشگاه یا حتی مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید باید مورد تایید SEVP قرار گرفته باشد. زمانی که دانشگاه شما مورد تایید این سازمان باشد، اعتبار صد در صدی خواهد داشت. اعتبار، بخشی مهم است، زیرا تضمین می‌کند که مدرک شما توسط سایر دانشگاه‌ها، انجمن‌های حرفه‌ای، کارفرمایان و وزارتخانه‌های دولتی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. فقط مؤسسات مورد تأیید SEVP می‌توانند دانشجویان را در سامانه اطلاعات بازدیدکنندگان دانشجو و تبادلی (SEVIS) ثبت نام کنند و مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی ایالات متحده را در اختیار شما قرار دهند. شما باید حداقل سه روز قبل از ارسال درخواست برای ویزای آمریکا، هزینه SEVIS را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه باید یک فرم آنلاین یا کاغذی ارسال کنید. هر دو از طریق وب سایت SEVP اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) قابل دسترسی هستند. مراقب باشید که جزئیات مورد نیاز را دقیقاً همانطور که در فرم I-20 یا DS-2019 شما نشان داده شده است وارد کنید. می‌توانید پس از پردازش پرداخت خود، در هر زمان که بخواهید، تاییدیه پرداخت را از وب سایت دریافت و چاپ کنید. شما به این تاییدیه به عنوان مدرک پرداخت هزینه در مصاحبه ویزای دانشجویی ایالات متحده نیاز دارید.

_

مشاوره رایگان مهاجرتی

دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های آمریکا

برخلاف برخی از کشورها، ایالات متحده یک سیستم درخواست دانشگاه متمرکز ندارد، بنابراین باید برای هر موسسه‌ای که به آن علاقه دارید جداگانه درخواست دهید. شما باید شرایط پذیرش هر مؤسسه را برآورده کنید و معمولاً از شما خواسته می‌شود مدرکی مبنی بر منابع مالی کافی ارائه دهید. در زمان اخذ پذیرش تحصیلی، از شما مدارک و اطلاعات مختلفی درخواست می‌شود؛ اما مهمترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدارک تحصیلی در دوره‌های پیشین (به صورت ترجمه شده)
  • ریز نمرات در آخرین دوره تحصیلی (به صورت ترجمه شده)
  • حدنصاب معدل بنا به معیارهای مرکز آموزشی مقصد
  • مدرک زبان مورد تایید با نمره مورد نظر
  • رزومه برای کلیه رشته‌ها و پورتفولیو برای رشته های هنری

زمانبندی مناسب، موفقیت در پذیرش تحصیلی

با توجه به به اینکه برای انتخاب دانشگاه، مکاتبه با آن و همچنین شرکت در آزمون زبان و انجام بررسی‌ها توسط دانشگاه زمان‌بر است، بهتر است در بازه زمانی مناسب نسبت به مکاتبه با دانشگاه و اخذ پذیرش اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که ممکن است برای انتخاب دانشگاه مجبور به مکاتبه با چندین دانشگاه شوید. از همین رو تحقیق و مطالعه در رابطه با دوره‌ها و دانشگاه‌ها را حداقل از شش ماه قبل از اپلای تحصیلی آغاز کنید.

بعد از این که دانشگاه و رشته خود را که مورد تایید SEVP است، انتخاب کردید باید درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک مورد نیاز برای دانشگاه ارسال کنید. هنگامی که توسط یک موسسه پذیرفته شد، دانشگاه شما را در سیستم SEVIS ثبت نام می‌کند و اگر واجد شرایط ویزای F یا M هستید، یک سند ایجاد شده توسط SEVIS به نام فرم I-20 برای شما ارسال می‌شود.

انگیزه نامه در فرایند اخذ پذیرش دانشگاهی

پذیرش دانشگاهی به معنای تاییدیه دانشگاه برای تحصیل شما در رشته مورد تقاضا است. این فرایند با انتخاب دوره آغاز می‌شود. شما می‌توانید در وب سایت دانشگاه‌های مختلف رشته و برنامه (Program) مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید فرم اپلای تحصیلی و بقیه مدارک را به دانشگاه ارسال کنید. یکی از مهمترین مدارک در این بخش، ارائه یک انگیزه نامه است. انگیز نامه به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  • هدف شما از تحصیل در این رشته
  • علت انتخاب این دانشگاه
  • دلایل شما برای بازگشت به کشورتان
  • سابقه‌ای مختصر از تاریخچه تحصیلی و فعالیت های شما

در صورت وجود گپ تحصیلی، بهتر است به دلایل کافی در انگیزه نامه خود برای توجیه این گپ تحصیلی اشاره کنید. دقت کنید که انگیزه نامه نباید کپی برداری شده از متون آماده باشد. شما می‌توانید از منابع موجود ایده بگیرید و یا به صورت کلی از عباراتی در این منابع استفاده کنید، اما انگیزه نامه باید به صورت اختصاصی انگیزه‌های تحصیلی شما را توضیح دهد.

پرداخت هزینه اپلیکیشن تحصیلی و ارائه مستندات مالی

هر دانشگاه برای بررسی مدارک و سوابق تحصیلی مبلغ مشخصی را در نظر می‌گیرد. این مبلغ بین 100 تا 300 دلار در نوسان است (البته ممکن است برخی از دانشگاه ها مبلغی بیشتری درخواست کنند). تا زمانی که این هزینه به دانشگاه پرداخت نشود، اپلیکیشن شما برای ادامه تحصیل در آن دانشگاه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این بعد از ارائه پذیرش اولیه از سوی دانشگاه، به شما فرصت مشخصی برای پرداخت شهریه ترم اول و یا سال اول داده می ‌شود. پس از واریز، نامه رسمی پذیرش شما صادر خواهد شد.

مصاحبه با مسئولین دانشگاه

ممکن است برخی از دانشگاه ها قبل از ارائه نامه پذیرش، جلسه‌ای آنلاین را برای مصاحبه با فرد متقاضی ترتیب دهند. در این مصاحبه، مخاطب شما در اغلب موارد مدیر دپارتمان و یا یکی از اساتید خواهد بود. اطلاعات لازم در خصوص نحوه شروع ترم و حضور شما در کلاس ها و برنامه‌های جانبی دانشگاه، کتابخانه، خوابگاه و دروس مورد تدریس در این مصاحبه به شما ارائه می‌شود. شما نیز می‌توانید سوالات مورد نظر خود در رابطه با این دوره را از مدیر گروه بپرسید.

آماده سازی مدارک مورد نیاز

تهیه و آماده سازی مدارک و ناقص نبودن آن‌ها اهمیت زیادی در تسریع روند ویزا تحصیلی شما دارد. این مدارک شامل مدارک هویتی، مالی و تحصیلی است که در زمان صحبت با مشاوران مهاجرتی AFS برای شما به صورت کامل شرح خواهند داد.

رزرو وقت سفارت آمریکا

پس از دریافت فرم SEVIS و پرداخت هزینه SEVIS، می‌توانید از کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در یکی از کشورهای همسایه مانند دبی، ترکیه و یا ارمنستان برای درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده آمریکا وقت بگیرید. بهتر است هر چه زودتر درخواست دهید، صرف نظر از اینکه برنامه شما چه زمانی شروع می‌شود؛ چرا که ممکن است زمان پردازش ویزا متفاوت باشد. ویزای شما می‌تواند تا 120 روز قبل از ورود به ایالات متحده صادر شود.

حال نوبت تکمیل فرم درخواست آنلاین DS-160 فرا رسیده است. در همه موارد باید فرم درخواست ویزای آنلاین DS-160 را تکمیل کنید. شما باید مکانی را که می‌خواهید از آن درخواست کنید انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام اسناد و اطلاعات مورد نیاز برای پر کردن درخواست را دارید. پس از انتخاب و پاسخ به یک سوال امنیتی، به صفحات فرم هدایت خواهید شد.

اطلاعات شخصی مورد نیاز برای تکمیل فرم DS-160

قبل از پر کردن فرم اطلاعات مورد نیاز را گردآوری کنید و سپس اطلاعات را با دقت در فرم واریز کنید. اطلاعات مورد نیاز برای پر کردن این فرم عبارتند از:

  1. نام و تاریخ تولد
  2. آدرس و شماره تلفن
  3. مشخصات گذرنامه
  4. جزئیات برنامه‌های سفر، و همراهان سفر
  5. جزئیات سفر قبلی آمریکا
  6. نقطه تماس شما در ایالات متحده
  7. جزئیات خانواده، کار و تحصیل
  8. اطلاعات امنیتی، پیشینه و سلامت پزشکی
  9. شناسه SEVIS و آدرس دانشگاه/برنامه ایالات متحده که قصد ثبت نام در آن را دارید (همانطور که در فرم I-20 یا DS-2019 چاپ شده است).
  10. همچنین باید یک عکس جدید و مناسب از خود در قالب توضیح داده شده در شرایط عکس آپلود کنید. اگر آپلود عکس شما با شکست مواجه شد، باید یک عکس چاپ شده – که شرایط را برآورده می‌کند – برای مصاحبه ویزای خود بگیرید.

نکته مهم در رابطه با پر کردن فرم DS-160

مراقب باشید که به تمام سوالات به طور دقیق و کامل پاسخ دهید. زیرا ممکن است مجبور شوید وقت مصاحبه ویزا خود را در صورت بروز هرگونه اشتباه مجددا تنظیم کنید. پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، باید DS-160 خود را به صورت الکترونیکی با کلیک بر روی دکمه «امضای درخواست» در پایان امضا کنید. پس از آپلود درخواست شما، یک صفحه تایید با یک بارکد، شماره بارکد و شماره شناسه درخواست برای شما ارسال می‌شود که باید آن را پرینت بگیرید و به وقت مصاحبه ویزای خود ببرید.تمامی این مراحل را می‌توانید به صورت انفرادی یا در کنار کارشناسان مهاجرتی AFS انجام دهید تا در روند تکمیل فرم و رزرو وقت دچار مشکل نشوید.

لذت بخش ترین مرحله؛ اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

آخرین و لذت بخش‌ترین مرحله برای افرادی که رویای تحصیل و زندگی در آمریکا را دارند؛ اخذ ویزا تحصیلی آمریکا است.

در این مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، شما باید در مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا شرکت کنید. اگرچه امکان مصاحبه ویزا آنلاین از طرف سفارت آمریکا فراهم شده است، اما در نظر داشته باشید که این امکان برای ایرانیان فراهم نیست و شما مجبور به حضور در یکی از سفارت‌های این کشور در کشورهای همسایه هستید. در هر صورت، ابتدا باید پرداخت هزینه MRV را تکمیل کنید، زیرا ممکن است لازم باشد شماره هزینه MRV خود را ارائه بدهید.

آیا امکان تغییر سفارت برای مصاحبه وجود دارد؟

تا زمانی که برای مصاحبه با یک افسر کنسولی حاضر نشده باشید، روند درخواست ویزا تحصیلی آمریکا برای شما تکمیل نمی‌شود. اگر نیاز دارید وقت مصاحبه خود را در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده متفاوت از سفارت یا کنسولگری که قبلاً برای ویزای خود درخواست کرده‌اید تنظیم کنید، نگران نباشید. بارکد DS-160 شما می‌تواند برای بازیابی اطلاعات شما در هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده استفاده شود. زمان انتظار برای قرار ملاقات مصاحبه ویزا بر اساس مکان، فصل و دسته ویزا متفاوت است.

 

چند نکته مهم در زمان حضور در سفارت

مهم است که به موقع برای مصاحبه ویزای خود حاضر شوید – ممکن است از متقاضیان دیرهنگام خواسته شود که برای یک روز دیگر برنامه ریزی کنند. در بیشتر موارد فقط متقاضیانی که قرار ملاقات تعیین شده دارند در داخل سفارت یا کنسولگری ایالات متحده پذیرفته می‌شوند. استثناها شامل والدین کودکان زیر 18 سال، مترجمان و دستیاران معلولان نیز می‌شود – باید با سفارت یا کنسولگری انتخابی خود تماس بگیرید تا نام والدین، مترجم یا دستیار همراه خود  را به آن‌ها بدهید.

در فرایند مصاحبه ویزا چه اتفاقی رخ میدهد؟

هدف از مصاحبه ویزا این است که افسر کنسولی تعیین کند که آیا شما واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا هستید یا خیر و در این صورت، کدام دسته ویزا برای شما مناسب است. آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به روابط با کشور خود، مهارت‌های زبان انگلیسی، سوابق تحصیلی، برنامه‌ای که در ایالات متحده در آن پذیرفته شده‌اید، و اثبات منابع مالی خود باشید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که برنامه‌های خود را برای پایان تحصیلات خود توضیح دهید.

اسکن اثر انگشت دیجیتال بدون جوهر به عنوان بخشی از فرآیند درخواست شما گرفته می‌شود. این معمولا در مصاحبه ویزای شما اتفاق می‌افتد. پس از مصاحبه، افسر کنسولی به شما خواهد گفت که آیا درخواست شما نیاز به پردازش اداری بیشتری دارد یا خیر – این می‌تواند به معنای زمان بیشتری برای شما باشد که منتظر دریافت ویزای خود باشید. زمان انتظار بسته به کشور متفاوت خواهد بود. همچنین نحوه و زمان بازگرداندن پاسپورت همراه با ویزا به شما اطلاع داده می‌شود (معمولاً پیک آپ یا تحویل با پیک). در برخی از کشورها، شرکت پیک یک ایمیل با شماره رهگیری برای شما ارسال می‌کند که می‌توانید از آن برای پیگیری تحویل پاسپورت خود استفاده کنید.

چه زمانی می‌توان وارد خاک ایالات متحده شد؟

ویزای F1 و M1 را می‌توان تا 120 روز قبل از تاریخ شروع تحصیل شما صادر کرد، اما شما اجازه ندارید زودتر از 30 روز قبل از تاریخ شروع به ایالات متحده وارد شوید.

 

شرایط کلی دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

از آنجایی که هیچ تضمینی برای صدور ویزا وجود ندارد، تا زمانی که ویزا نگرفته‌اید، برنامه سفر نهایی را انجام ندهید یا بلیط نخرید. توجه داشته باشید که ویزای معتبر ورود به ایالات متحده را تضمین نمی‌کند: فقط به شما اجازه می‌دهد به یک بندر ورودی ایالات متحده سفر کنید و اجازه ورود به ایالات متحده را درخواست کنید. مجوز ورود توسط یک مقام گمرک و حفاظت مرزی (CBP) وزارت امنیت داخلی (DHS) داده می‌شود.

مدارک مربوط به ویزا را همیشه در چمدان دستی خود داشته باشید، زیرا باید بتوانید مدارک را در بندر ورودی خود ارائه دهید. اگر با هواپیما وارد ایالات متحده می‌شوید، قبل از فرود باید فرم اظهارنامه گمرکی (CF-6059) را پر کنید. اگر فرم را نمی‌فهمید، می‌توانید از مهماندار کمک بخواهید. همچنین باید فرم ثبت ورود/خروج I-94 را به صورت آنلاین یا کاغذی پر کنید. ویزای تحصیلی ایالات متحده شما تا تاریخ نشان داده شده در ویزای شما معتبر است.

شما می‌توانید تا این تاریخ در ایالات متحده بمانید حتی اگر ویزای شما در طول اقامت شما منقضی شود. با این حال، اگر با ویزای منقضی شده ایالات متحده را ترک کنید، قبل از اینکه بتوانید برگردید و تحصیلات خود را از سر بگیرید، باید ویزای جدید دریافت کنید. ویزای دانشجویی در ایالات متحده قابل تمدید یا صدور مجدد نیست. باید در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور انجام شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا

مدارکی که براید برای تهیه آن‌ها دست بجنبانید و در روز مصاحبه با خود به همراه داشته باشید، شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه پس از مدت اقامت شما در ایالات متحده. اگر بیش از یک نفر در گذرنامه شما گنجانده شده باشد، هر فردی که به ویزا نیاز دارد باید درخواست جداگانه‌ای ارائه کند. همچنین ممکن است لازم باشد تمام گذرنامه‌های فعلی و قدیمی خود را به همراه داشته باشید.
  • فرم SEVIS امضا شده I-20 یا DS-2019 (شامل فرم‌های فردی برای همسر/فرزندان)
  • فرم DS-7002 (فقط برای متقاضیان ویزای کارآموز و کارآموز J-1)
  • رسید هزینه SEVIS
  • صفحه تایید برنامه DS-160 با بارکد و شماره شناسه برنامه
  • رسید تایید پرداخت هزینه MRV
  • کپی پرینت نامه مصاحبه ویزا
  • 1 الی 2 قطعه عکس در قالب توضیح داده شده. عکس‌ها باید روی کاغذ با کیفیت عکس چاپ شود.

 

همچنین باید آماده ارائه مدارک زیر باشید:

  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی از موسسات قبلی حضور داشتند.
  • نمرات آزمون‌های استاندارد مورد نیاز موسسه آموزشی مانند تافل، LSAT، GRE، GMAT و غیره.
  • شواهد مالی نشان می‌دهد که شما یا حامی مالی شما (یعنی والدین یا یک حامی دولتی) دارای بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل، سفر و زندگی شما در طول اقامت شما در ایالات متحده است.
  • همچنین می‌توانید فهرست کتبی جداگانه‌ای از تمام کارفرمایان قبلی و مدارسی که در آن شرکت کرده‌اید را برای مرجع به همراه داشته باشید.

 

هر متقاضی ویزای مشتق شده باید موارد زیر را انجام دهد:

  • یک کپی از ازدواج یا گواهی تولد برای اثبات رابطه
  • یک کپی از ویزای متقاضی اصلی (به عنوان مثال F-1، M-1، J-1)، یا اسناد رسمی از USCIS که وضعیت متقاضی اصلی را تایید می‌کند.
  • یک کپی از صفحه اطلاعات شخصی از گذرنامه‌های متقاضی اصلی.

ویزای شما ممکن است تا 120 روز قبل از ورود شما به آمریکا صادر شود.

حدود 20000 هزار دلار برای هر نفر.

ویزا تحصیلی از نوع F1 و M1.

با وجود مدرک زبان شانس شما برای دریافت این ویزا چندین برابر خواهد شد.

  1. رعایت نکردن مقررات
  2. قصد بازگشت نداشتن
  3. تمکن مالی ناکافی
  4. فرم درخواست ناقص
  5. ارائه اطلاعات نادرست
  6. تاخیر در برنامه
  7. مصاحبه بد
  8. موفقیت‎های تحصیلی ناکافی
  9. سابقه بد سفر