تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا
تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

بسیاری از افرادی که با ویزا توریستی کانادا به این کشور سفر می‌کنند، تمایل دارند که برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. این افراد به دنبال تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا هستند تا بتوانند در دانشگاه‌های مدرن و ممتاز این کشور تحصیل کنند. اما آیا امکان انجام این کار وجود دارد؟ سالانه حدود 150000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل می‌شوند که نشان‌دهنده محبوبیت و البته کیفیت بالای آموزش در این کشور است.

اگر شما نیز چنین قصدی دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید تا با بایدها و نبایدها و تمامی نکات مربوط به تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی آشنا شوید. جهت دریافت خدمات اخذ ویزای توریستی و ویزا تحصیلی کانادا و همچنین مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در مجموعه گردشگری و مهاجرتی AFS تماس بگیرید. در صورت پر کردن فرم نیز همکاران ما با شما تماس گرفته و راهنمایی‌ها و نکات لازم را ارائه می‌دهند.

آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا وجود دارد؟

امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا وجود دارد؟
آیا امکان تبدیل ویزا توریستی به تحصیلی کانادا وجود دارد؟

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا تحت شرایط خاصی و با گذراندن یک سری مراحل ویژه وجود دارد. دولت کانادا این امکان را برای افرادی که با ویزای توریستی وارد خاک این کشور می‎شوند و قصد ادامه تحصیل دارند، فراهم کرده است.

قبل از این که برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی اقدام کنید، باید از یک دانشگاه یا کالج پذیرش دریافت کرده باشید. شرایطی که دولت کانادا برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در نظر گرفته است، عبارتند از:

  • زیر 18 سال باشید و قصد تحصیل در یکی از مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان را داشته باشید.
  • بالای 18 سال باشید و از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا پذیرش بی‌قیدوشرط دریافت کرده باشید.
  • از یک مرکز آموزش عالی پذیرش مشروط گرفته باشید و شرط پذیرش شما گذراندن یک دوره پیش‌نیاز بوده باشد.

مراحل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا باید چند مرحله مهم را پشت سر بگذارید. با رعایت همه نکاتی که مربوط به این مراحل است به راحتی می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. این مراحل به طور خلاصه شامل موارد زیر هستند:

  • ویزای توریستی کانادا را دریافت و به این کشور سفر کنید.
  • آموزشگاه زبان یا کالج مورد نظر خود را در کانادا انتخاب کنید.
  • آزمون زبان و پیش نیاز دانشگاه را بگذرانید.
  • از یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید.
  • درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی خود را به اداره مهاجرت ارسال کنید.

مرحله اول؛ اخذ ویزای توریستی کانادا

در این مرحله هنوز در ایران هستید و باید برای ویزای توریستی کانادا از طریق یکی از دفاتر مهاجرتی معتبر اقدام کنید. زمانی که از طریق سفارت کانادا، ویزای توریستی را اخذ کردید باید به سمت کانادا حرکت کنید.

مرحله دوم؛ انتخاب آموزشگاه یا کالج

باید به دنبال آموزشگاه و موسسه‌ای باشید که دارای DLI است. مؤسسه آموزشی منتخب (designated learning institution) یا به اختصار DLI، مدرسه یا آموزشگاهی است که فقط از دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی استقبال می‌کند. نامه پذیرش یا Study Permit باید برای همه دانشجویانی که برای ویزای تحصیلی درخواست می‌دهند صادر شود.

مرحله سوم؛ شرکت در آزمون زبان

اما قبل از این که وارد کالج یا دانشگاه شوید، باید یک دوره پیش نیاز آموزش زبان یا prerequisite course بگذرانید و سپس وارد دانشگاه یا کالجی که از آن پذیرش دریافت کرده‌اید بشوید.

مرحله چهارم؛ اخذ پذیرش از دانشگاه یا کالج

در ادامه مراحل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا، بعد از این که چند مرحله قبل را پشت سر گذاشتید و نمره آزمون زبان شما بالا شد، زمان آن فرا رسیده است که به دانشگاه‌ها یا کالج‌هایی که در لیست تأیید شده DLI هستند، درخواست دهید.

مرحله پنجم؛ درخواست تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

با دریافت نامه پذیرش دانشگاه به سمت اداره مهاجرت کانادا بروید و برای استادی پرمیت یا مجوز تحصیل خود درخواست دهید. استادی پرمیت خود را دریافت کنید و برای تحصیل در در کانادا آماده شوید.

مدارک مورد نیاز برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

برای این که امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا برای شما وجود داشته باشد، لازم است که یک سری مدارک بسیار مهم را آماده کنید که عبارتند از:

  • مدارک هویتی
  • مدارک آموزشی و تحصیلی
  • مدرک اثبات اتمام دوره Prerequisite
  • نامه پذیرش LOA
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی حساب بانکی کانادایی (درصورتی که پولی را به کانادا منتقل کرده‌اید)
  • گواهی سرمایه‌گذاری تضمین شده (GIC) از یک مؤسسه مالی کانادایی (در صورت سرمایه داشتن)
  • گواهی وام دانشجویی از بانک (در صورت دریافت وام)
  • صورت‌حساب گردش مالی 4 ماه گذشته شما
  • صورت حساب پرداخت شهریه و هزینه مسکن
  • نامه اسپانسرینگ (در صورت حامی داشتن)
  • مدارک مرتبط با بورسیه (در صورتی که بورسیه شده‌اید)
  • مدارک پزشکی (در صورت نیاز)
  • ارائه مدارک زبان در صورت نیاز
  • ارائه گواهی CAQ (درصورت تحصیل در کبک)
  • ارائه SOP یا انگیزه نامه

چه افرادی نیاز به تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا ندارند؟

اگرچه تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا پرطرفدار است، اما برخی افراد نیازی به انجام این کار ندارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کودکانی که قصد تحصیل در دوره پیش دبستانی دارند.
  • افرادی که در دوره‌های تحصیلی مجازی و از راه دور ثبت نام کرده‌اند.
  • افرادی که در یک دوره آموزشی 6 ماهه بدون مدرک شرکت کرده‌اند.
  • افرادی که قصد شرکت کردن در دوره‌هایی را دارند که ماهیت آکادمیک و حرفه‌ای ندارند و تا زمان انقضای اعتبار ویزایشان به پایان می‌رسد.
  • شرکت در دوره‌هایی که بازه زمانی آن‌ها 6 ماه یا کم‌تر است.

هزینه تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

در زمان نگارش این مقاله، برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا باید 150 یورو پرداخت کنید. همچنین هزینه‌های جانبی دیگری مثل هزینه بیومتریک که 85 یورو است را باید در نظر داشته باشید.

قطعا انجام این کار نیاز به هزینه بالایی دارد که شما باید از سمت خانواده ساپورت مالی بالایی شوید. مدت پاسخگویی برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی نیز حدود 4 الی 8 هفته زمان می‎برد. دقت کنید که این اطلاعات مربوط به زمان نگارش متن بوده و امکان تغییر آنها در آینده وجود دارد.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای توریستی کانادا می‌خواهند بدانند که آیا امکان تبدیل کردن این ویزا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر. با اینکه تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا، طی شرایط و مراحلی که توضیح دادیم وجود دارد، چنین چیزی در مورد اقامت امکان‌پذیر نیست. درواقع شما نمی‌توانید ویزای توریستی را مستقیما به اقامت کانادا آن هم از نوع دائم تبدیل کنید. برای این منظور باید اول اقدام به اخذ استادی پرمیت یا ورک پرمیت کرده و پس از آن شرایط مورد نظر اداره مهاجرت کانادا را ارائه دهید.

پس از طی این پروسه‌ها و براساس شرایط و قوانین وقت، ممکن است موفق به دریافت اقامت کانادا شوید. به عبارت بهتر اگر مراحل را به درستی و کامل طی کرده و واجد شرایط تشخیص داده شوید، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری و برنامه تجربه کانادایی (CEC) که زیرگروه اکسپرس انتری است، درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارسال کنید. در مجموع بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد با یک وکیل مهاجرت مجرب مشورت کنید تا دچار خطا و اشتباه نشوید.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا

بعد از آشنایی با نکات مربوط به تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا بد نیست که در مورد یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز این ویزا، یعنی تمکن مالی اطلاعاتی داشته باشید. گواهی تمکن مالی به افسر پرونده نشان می‌دهد که شما توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور را دارید. اگر مبلغ تمکن کمتر از مبلغ اعلام شده باشد، ریجکت خواهید شد. همچنین در صورتی که مبلغی بسیار بیشتر از حد اعلام شده را ارائه دهید، باز هم احتمال ریجکت شدن شما وجود دارد.

در زمان نگارش این مقاله، میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا، معادل هزینه یک سال تحصیل در این کشور به همراه 10 یا 11 هزار دلار می‌باشد. شما باید معادل ریالی این مبلغ را در حساب خود داشته و گواهی آن را همراه سایر مدارک، به سفارت یا کنسولگری آن در یکی از کشورهای همسایه (ترکیه، ارمنستان، امارات یا …) تحویل دهید.

سخن نهایی

در این مقاله متوجه شدید که امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا وجود دارد و شرایط آن به چه صورت است. اما باید یک سری مدارک و نکات را به آن دقت داشته باشید که ما به همه آنها اشاره کردیم. با آماده سازی و داشتن یک تمکن مالی بالا و دیگر مدارک و شرایط اعلام شده، پس از طی مراحل ذکر شده می‌توانید ویزا توریستی خود را به ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کنید.

در صورت هرگونه سوال در این زمینه یا دیگر شرایط مهاجرتی موجود، کافی است با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید تا کارشناسان ضمن پاسخگویی به سوالات شما و مشاوره تخصصی رایگان (به صورت حضوری و تلفنی) خدمات مربوطه را به شما ارائه دهند.

سوالات متداول درباره تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

  1. آیا برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا باید از این کشور خارج شد؟
    خیر. شما می‌توانید داخل خاک کانادا برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا اقدام کنید.
  2. برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا نیاز به بیومتریک مجدد است؟
    خیر. اطلاعات انگشت نگاری و بیومتریک شما تا 10 سال معتبر است.
  3. چه مدت زمانی طول می‌کشد که به تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا پاسخ دهند؟
    به طور میانگین 4 الی 8 هفته پاسخگویی به تبدیل ویزای شما زمان می‎برد.
5/5 - (1 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *