ویزا توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است و سالیانه افراد زیادی، به شکل های مختلف، به این کشور مهاجرت می‌کنند. در کنار شرایط کاری، اقتصادی و اجتماعی مطلوب این کشور، کانادا جاذبه‌های گردشگری بسیاری هم دارد. شهرها و ایالت‎‌های مختلف این کشور، دارای بناهای مدرن و پیشرفته هستند و طبیعت بکر و زیبای کانادا هم شهرت جهانی دارد. به همین دلیل ویزا توریستی کانادا هم طرفداران بسیاری دارد. این ویزا، نوعی ویزای اقامت موقت یا Temporary Resident Visa (TRV) است که امکان اقامت 6 ماهه را به دریافت‌کنندگان می‌دهد.

اخذ ویزای توریستی کانادا شرایط و نکاتی دارد که باید با آنها آشنایی داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است شانس شما برای دریافت روادید کاهش پیدا کرده و یا با ریجکتی مواجه شوید. این در حالی است که با دریافت مشاوره درست و برخورداری از اطلاعات صحیح، شانس بالایی برای ویزا شدن خواهید داشت. در ادامه ضمن بررسی شرایط و مدارک موردنیاز برای دریافت این ویزا، نکات آن را نیز بررسی می‌کنیم. کارشناسان مجرب مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS هم در کنار شما هستند تا ضمن ارائه مشاوره تخصصی رایگان پک ویژه، مسیر دریافت ویزای کانادا را برای شما راحت‌تر کنند. کافی است با همکاران ما تماس گرفته و یا فرم مربوط به ویزای توریستی را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات ارائه شده مربوط به زمان نگارش این مطلب بوده و امکان تغییر آنها در آینده وجود دارد. 

انواع ویزا توریستی کانادا

قبل از هر توضیحی، بهتر است با انواع مدل‌های ویزای توریستی کانادا آشنا شوید تا بدانید که کدام‌یک برای شما مناسب است. مدت اقامت و اجازه ورود در این مدل‌ها متفاوت بوده و در جزئیات دیگر آنها نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. به طور کلی ویزا توریستی کانادا به سه نوع یک‌بار ورود، چندبار ورود و سوپر ویزا تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه هر یک از این مدل‌ها را به شکل دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

انواع ویزا توریستی ایتالیا

ویزای یکبار ورود یا Single entry

یکی از انواع ویزای توریستی کانادا، ویزای یکبار مصرف یا Single entry است. در این نوع ویزا کانادا، متقاضی تنها یک بار اجازه ورود به کانادا را دارد. همچنین مدت زمان اقامت هم 6 ماه در نظر گرفته شده  است.

ویزای چندبار ورود یا Multiple entry

ویزای مولتی‌پل یا چندبار ورود هم یکی دیگر از انواع ویزا توریستی کانادا است که امکان تعداد نامحدود ورود را برای متقاضی فراهم می‌کند. مدت اقامت در این ویزا 6 ماه است و پس از پایان این مدت، باید برای تمدید اقدام کرد. در صورتی که پس از پایان مدت، قصد ادامه دادن اقامت خود را داشته باشید، باید به نزدیک ترین مرز کانادا (یا هریک از کشورهایی که ممکن است) رفته و مهر ورود و خروج خود را اجرایی کنید.

سوپر ویزای کانادا (برای والدین)

سومین نوع ویزای توریستی کانادا، سوپر ویزای کاناداست که مربوط به والدین است. این نوع ویزا شامل سرپرست ها (پدر و مادر) و پدربزرگ و مادربزرگ می شود. یعنی پدر و مادرها و یا پدربزرگ و مادربزرگ هایی که فرزند یا نوه آنها اقامت دائم کانادا را دارد. دریافت کننده این نوع ویزا، می تواند در هر بار ورود به کانادا به مدت دو سال در این کشور اقامت داشته باشد. سقف اقامت در این نوع ویزا نیز 10 سال است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

به عنوان بخشی از مهم ترین شرایط برای دریافت ویزا توریستی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت (دارای عکس و حداقل 6 ماه اعتبار)
  • برخورداری از وضعیت سلامتی مناسب (افراد دارای بیماری های خاص، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند)
  • عدم ممنوع‌الخروج بودن متقاضی در شنگن
  • عدم وجود سوء پیشینه یا سابقه محکومیت بین المللی (و یا داخل کشور)
  • برخورداری از سابقه سفر مناسب
  • قانع‌کننده بودن هدف سفر و ارائه برنامه دقیق اقامت
  • اثبات بازگشت متقاضی به کشور خود (با استفاده از مدارک شغلی، وابستگی عاطفی و برخورداری از اموال)
  • اثبات برخورداری از تمکن مالی مورد نیاز
  • دعوتنامه معتبر و قوی
  • تمکن مالی
  • گردش حساب 6 ماهه
  • یک قطعه عکس 5 در 4.5 رنگی
  • ترجمه شناسنامه
  • سند ازدواج (در صورت همراهی همسر)
  • فرم تکمیل شده اطلاعات فردی و خانوادگی
  • ترجمه مدارک مالی و شغلی (گواهی اشتغال به کار، بیمه و …)
  • برنامه اقامت و شرح سفر
  • بلیط رفت و برگشت
  • اسناد ملکی (ساختمان، زمین یا باغ، سند اتومبیل یا حتی اجاره نامه ملک)
مدارک لازم اخذ ویزای توریستی کانادا
مدارک مورد نیاز تاجران برای ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز مشاغل مختلف برای ویزای کانادا

تاجران

اگر متقاضی ویزا توریستی کانادا تاجر باشد، علاوه بر مدارک عمومی، باید مدارک دیگری را نیز ارائه دهند. کارت بازرگانی، گواهی از اتاق بازرگانی، لیست بیمه و لیست پرداخت مالیاتی، مهمترین این مدارک هستند که همگی باید ترجمه شوند.

پزشکان

پزشکان برای دریافت ویزا کانادا به مدارکی همچون ترجمه آخرین لیست مالیاتی، ترجمه کارت پزشکی، ترجمه پروانه دائم، ترجمه پروانه مطب، لیست پرداختی بیمه (خود پزشک و کارمندانش) نیاز دارند.

مدارک مورد نیاز پزشکان برای ویزای کانادا
مدارک مورد نیاز مهندسین برای ویزای کانادا

مهندسین

ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت و ترجمه قرارداد پروژه‌های انجام‌شده، مدارکی هستند که مهندسان باید ترجمه آنها را برای دریافت ویزای توریستی کانادا ارائه دهند.

مشاغل آزاد

اگر شغل آزاد دارید و وارد پروسه اخذ ویزا توریستی کانادا شده‌اید، باید ترجمه‌ای از جواز کسب، آخرین پرداختی مالیاتی، بیمه پرداختی، قرارداد کاری و پروانه بهره برداری را نیز در کنار دیگر مدارک مورد نیاز ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز مشاغل آزاد برای ویزای کانادا
مدارک مورد نیاز بازنشسته ها برای ویزای کانادا

بازنشسته‌ها

بازنشستگان متقاضی ویزای کشور کانادا، علاوه‌بر سایر مدارک، به ترجمه حکم بازنشستگی و فیش حقوقی 3 ماه اخیر هم نیاز دارند.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا با توجه به شرایط متقاضی و نوع ویزا متفاوت است. پردازش ویزا، مصاحبه، آماده سازی و ارسال مدارک و … بخشی از مهم‌ترین مواردی که هستند که باید برای آنها هزینه کنید. همچنین معمولا برای انگشت‌نگاری هم نیاز به پرداخت مبالغی خواهد بود. از طرفی شما باید مبالغ مربوط به رفت و آمد و ترجمه مدارک و … را نیز به هزینه‌های نهایی ویزا توریستی کانادا اضافه کنید. هزینه‌ها در زمان‌های مختلف متغیر بوده و بهتر است پیش از اقدام، از قیمت‌های روز مطمئن شوید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس گرفته و یا فرم مربوط به ویزای توریستی را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

_

مشاوره رایگان مهاجرتی

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزا توریستی کانادا

یکی از شرایط مهم برای ویزا توریستی کانادا، تمکن مالی است. یعنی شما به عنوان متقاضی، باید به میزان مشخصی تمکن مالی ارائه دهید. این مسئله بدین دلیل اهمیت دارد که توانایی شما برای اقامت در کانادا در مدت اعتبار ویزا را نشان می‌دهد. میزان تمکن مالی برای هر فرد، در 6 ماه اقامت، بین 12000 تا 15000 دلار در نظر گرفته می‌شود. دقت کنید که تمکن روال خاص خود را دارد و مدت آن معمولا 1 ماهه است.

اهمیت دعوتنامه و سابقه سفر برای ویزای توریستی کانادا

یکی از مدارک و شرایط پایه ویزا توریستی کانادا، دعوتنامه است که اهمیت و تاثیر بسیار زیادی در این پروسه دارد. دعوتنامه، به شرط معتبر بودن، بعضا از سابقه سفر هم مهم‌تر است و شانس متقاضی را تا حد زیادی برای ویزا شدن افزایش می‌دهد. در کنار این مورد، سابقه سفر هم اهمیت بالایی در این پروسه دارد و یکی از دلایلی است که بازگشت متقاضی از سفر را به افسر اداره مهاجرت ثابت می‌کند. همچنین بد نیست بدانید که مدارک شغلی، وابستگی خانوادگی و برخورداری از اموال هم در اثبات بازگشت شما از سفر توریستی کانادا تاثیرگذار هستند.

شرایط مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

در بخش‌های قبل اشاره کردیم که یکی از مدارک پایه و تاثیرگذار در اخذ ویزا توریستی کانادا، دعوتنامه است. اما دریافت ویزا با دعوتنامه، خود شرایط و نکاتی دارد که به هیچ عنوان نباید آنها را نادیده گرفت. همانطور که بسیاری از متقاضیان به پشتوانه یک دعوتنامه قوی موفق به اخذ ویزا می‌شوند، ممکن است متقاضی با یک دعوتنامه ضعیف و یا عدم رعایت نکات و شرایط مربوطه، ریجکت شود. دعوتنامه‌ای که برای اخذ ویزای توریستی کانادا ارائه می‌شود، باید حاوری مشخصات کامل متقاضی و شخص دعوت‌کننده باشد. همچنین لازم است که نسبت دو طرف به اثبات برد. دلیل سفر، مسئله مهم دیگری است که باید در دعوتنامه ذکر شود.

مدارک مورد نیاز شخص دعوت‌کننده

  • آدرس و تلفن دعوت کننده
  • مدت زمان اقامت (حداقل یک تا 6 ماه )
  • کارت اقامت یا PR کارت
  • پاسپورت یا شناسنامه کانادایی و یا کارت شهروندی
  • گواهی اشتغال به کار فرد دعوت کننده
  • نامه تمکن بانک فرد دعوت کننده
  • برگه‌های مالیاتی
  • و فرم‌های T1 و T4
شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه
تبدیل ویزا توریستی کانادا به کاری

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

کانادا امکانی را برای دارندگان ویزا توریستی کانادا فراهم کرده است که از طریق درخواست open work permit، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. open work permit، نوعی مجوز کار است که امکان کار کردن در کانادا را برای افراد فراهم می‌کند. در این نوع مجوز کار، متقاضی می‌تواند برای هر نوع کارفرمایی (مورد تایید دولت کانادا) کار کند.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

بسیاری از متقاضیان دریافت ویزا توریستی کانادا موفق به اخذ این ویزا نشده و اصطلاحا ریجکت می‌شوند. رد درخواست ویزای کانادا دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

عدم اثبات بازگشت به کشور مبدأ

یکی از رایج‌ترین دلایل رد ویزای توریستی کانادا عدم اثبات بازگشت به کشور مبدأ است. شما باید به افسر پرونده خود ثابت کنید که پس از پایان اعتبار ویزای خود، خاک کانادا را ترک کرده و به کشور خود باز خواهید گشت. به عبارت دقیق‌تر باید افسر را مطمئن کنید که قصد ماندگاری و پناهندگی در کانادا را ندارید. اگر افسر قانع نشده و به این مسئله شک داشته باشد، به احتمال زیاد شما را ریجکت خواهد کرد.

ناکافی بودن تمکن مالی

بسیاری از متقاضیان ویزا توریستی کانادا به دلیل ناکافی بودن تمکن مالی ریجکت می‌شوند. شما با این گواهی ثابت می‌کنید که توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های خود در زمان حضورتان در خاک کانادا را دارید. مسلما اگر تمکن مالی کم باشد و توانایی شما به افسر پرونده ثابت نشود، از ورود شما به این کشور جلوگیری خواهد شد.

سوء سابقه

دلیل دیگری که موجب ریجکتی ویزای گردشگری کانادا می‌شود، داشتن سوء سابقه است. در این صورت افسر پرونده با تصور اینکه متقاضی، تهدیدی برای امنیت کانادا محسوب می‌شود، درخواست او را رد خواهد کرد. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه می‌تواند چنین تصوراتی را از بین ببرد.

ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص

چنانچه اطلاعات و مدارکی که به سفارت ارائه می‌دهید ناقص و یا اشتباه باشند، امکان ریجکت شدن شما بسیار بالا خواهد بود. بسیار مهم است که اطلاعات ارائه شده کاملا درست بوده و صحت آنها قابل بررسی باشد. برای جلوگیری از بروز چنین اشتباهاتی بهتر است فهرست مدارک را به درستی بشناسید و از درستی و کامل بودن آنها اطمینان کامل داشته باشید. کارشناسان ما در AFS برای تکمیل مدارک به صورت صحیح و اصولی در کنار شما هستند.

دلایل ریجکتی ویزا توریستی کانادا
اخذ ویزا توریستی کانادا با پک ویژه در AFS

اخذ ویزای توریستی کانادا با پک ویژه در AFS

مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS با برخورداری از بیش از 11 سال سابقه در زمینه اخذ ویزا و با استفاده از تجربیات چندین ساله، پک ویژه‌ای (شامل سفر شنگن و دعوتنامه معتبر) را به متقاضیان اخذ ویزای توریستی کانادا ارائه می‌دهد. خدماتی که در این پک به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود، شانس صدور ویزا را افزایش می‌دهد. در این پک، یک یا دو ویزای شنگن برای شما اخذ می‌شود و پس از بازگشت از سفرها، برای دعوتنامه معتبر شما اقدام خواهد شد. در ادامه سفر ترکیه شما برای انگشت‌نگاری انجام شده و در نهایت، اپلای انجام خواهد شد. دقت کنید که خدمات این پک، تضمین کننده ویزا نیستند؛ اما به دلیل اضافه شدن سابقه سفر و دعوتنامه به پرونده، شانس شما را برای صدور ویزا افزایش می‌دهند.

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت اعتبار ویزا توریستی کانادا با توجه به نوع آن متفاوت است. این تاریخ در برگه یا تمبر ویزای شما درج شده و با مدت زمان قانونی اقامت شما در کانادا متفاوت است. دارندگان ویزای مولتی کانادا اجازه دارند که تا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند و پیش از پایان این مدت، باید کانادا را ترک کنند؛ در غیر این صورت حضور آنها غیرقانونی بوده و با مشکلاتی مواجه خواهند شد. سوپر ویزای کانادا اما اعتبار بیشتری داشته و در یک بازه ده ساله، فرد با هربار ورود به کانادا اجازه 2 سال اقامت در این کشور را دارد.

مدت اعتبار ویزا توریستی کانادا

در زمان نگارش این مقاله، برای دریافت ویزا توریستی کانادا، لازم است بین 12000 تا 15000 دلار تمکن مالی ارائه دهید. این میزان تمکن، برای 6 ماه اقامت در این کشور است.

بله؛ ویزای چندبار ورود یا مولتی‌پل کانادا قابل تمدید است و متقاضی می‌تواند پس از پایان مهلت، آن را تمدید کند.

برخلاف شنگن، بازه‌ی زمانی مشخصی برای تکمیل پروسه‌ی ویزای توریستی کانادا وجود ندارد. ممکن است صدور ویزای شما تا یک هفته صادر شود و یا چندماه به طول بینجامد.