لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا 

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا 
لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا 

نقص مدارک و یا وجود خطا در آنها یکی از دلایل رایج ریجکتی در ویزا توریستی کانادا محسوب می‌شود. این درحالی است که در صورت آشنایی با لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا و آماده‌سازی درست و کامل آنها شانس بیشتری برای اخذ این ویزا خواهید داشت. متاسفانه برخی از متقاضیان به دلیل عدم اطلاع از این مدارک و یا ارائه مدارک ناقص، اشتباه و بعضا جعلی، شانس دریافت ویزا را کاهش داده و حتی درگیر پیامدهای قانونی می‌شوند.

در ادامه این مطلب، تمامی نکات مربوط به مدارک مورد نیاز برای ویزای گردشگری کانادا را بررسی می‌کنیم تا با آگاهی کامل، آنها را آماده کرده و ارائه دهید. تمامی اطلاعات ارائه شده مربوط به زمان نگارش مقاله هستند و ممکن است در آینده تغییر کنند؛ لذا توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه اقدام، از اطلاعات روز آگاهی یابید.

بدین منظور و همچنین اطلاع از شرایط پک ویژه ویزا توریستی کانادا می‌توانید با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس گرفته و یا فرم ویزای توریستی را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند. مشاوره در این مجموعه در سطح تخصصی و کاملا رایگان بوده و اطلاعات جامع و به روز به شما ارائه می‌گردد.

چک لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که به ویزای مولتی هم معروف است به شما اجازه اقامت به مدت 5 سال را می‎دهد. شما با هر بار ورود به خاک کانادا اجازه اقامت به مدت 6 ماه را دارید. بعد از این که مدارک خود را آماده کردید باید همه آن‌ها را به زبان انگلیسی ترجمه کنید و سپس به صورت فایل PDF آن را در وب سایت اداره مهاجرت کانادا بارگذاری کنید.  فهرست زیر، یک چک لیست از مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا است که به شما کمک می‌کند این مدارک را سریع‌تر و به شکل درست و کامل آماده نمایید:

  • اصل گذرنامه فعلی (حداقل با یک سال اعتبار)
  • اصل گذرنامه‌های قبلی (برای اثبات سابقه سفری در صورت موجود بودن)
  • دو قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵ (همراه با پس زمینه سفید، چهره‌ای کاملاً مشخص و حداکثر برای 6 ماه گذشته.)
  • مدارک شغلی (گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب، اظهارنامه مالیاتی، لیست واریزی حقوق کارمندان، مدارک تأسیس شرکت)
  • گواهی تمکن مالی از قبیل گردش حساب
  • گواهی گردش حساب (6 ماهه)
  • بیمه مسافرتی معتبر (با حداقل پوشش 30 هزار یورو و معتبر برای 2 روز بیشتر از روز‌های سفر)
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • برگه تأیید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت‌نامه ندارند یا با داشتن دعوت نامه باز هم می‌خواهند در هتل اقامت کنند)
  • کاور لتر (نامه شرح درخواست با شرح تمامی توضیحات)
  • دعوت‌نامه معتبر (در صورت موجود بودن)
  • اسپانسرشیپ لتر (نامه حمایت مالی از یکی از اعضای خانواده مقیم کانادا در صورت موجود بودن)
  • سند ازدواج (برای متاهلین)
  • مدارک هویتی
  • گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان و دانش آموزان)
  • سوابق بیمه تأمین اجتماعی (در صورت نیاز)
  • اجازه خروج برای فرزندان زیر ۱۸ سال که توسط هر والدین امضا شده باشد.
  • سند ملکی و هرگونه سرمایه‌گذاری (در صورت نیاز)

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا برای کارمندان

در کنار مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا، کارمندان باید یک سری مدارک دیگر را نیز ارائه دهند. شما به گواهی اشتغال به کار که به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت چاپ شده باشد نیاز دارید و این موارد باید در آن گواهی لحاظ شده باشد: تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه، نام مدیر و مدت زمان مرخصی. همچنین باید مدارک زیر را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و در کنار سایر موارد، ارائه دهید:

  • ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر
  • ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر
  • ترجمه حکم کارگزینی

مدارک ویزای توریستی کانادا برای کارفرمایان

مدارک ویزا توریستی کانادا برای کارفرمایان
ویزای توریستی کانادا برای کارفرمایان

کارفرمایان نیز باید به لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا مراجعه کرده و مدارکی که در ادامه معرفی می‎کنیم را آماده و ترجمه نمایند:

  • ترجمه «آگهی تاسیس»، «آگهی تغییرات» و «آگهی تصمیمات» شرکت که در روزنامه‌های رسمی به چاپ رسیده باشد.
  • ترجمه فهرست بیمه و فیش حقوقی کارمندان (دو ماه آخر)
  • ترجمه آخرین پرداخت مالیاتی
  • نامه تمکن بانک شرکت و پرینت ۴ ماه آخر به انگلیسی

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه

به غیر از لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا، ممکن است که شما از سمت دوست، خانواده یا فامیل، دعوت نامه داشته باشید. برای این دعوت نامه هم نیاز است که یک سری شرایط و مدارک لحاظ شود که ما در ادامه به معرفی آن‌ها می‎پردازیم.

شخص دعوت کننده باید مدارکی مانند کارت شهروندی یا اقامت دائم، یا نامه ثبت نام دانشگاه، استادی پرمیت و ویزای دانشجویی یا نامه اشتغال به کار و ویزای کار را ارائه دهد.

همچنین هر مدرکی که ثبات وضعیت اقتصادی فرد دعوت کننده را در کانادا نشان می‌دهد مانند اسناد ملکی، فیش‌های حقوقی، برگه پرداخت مالیات و غیره نیز باید آماده شود. در ضمن، ارائه تمکن بانکی از سوی دعوت کننده الزامی نیست ولی برای اینکه نشان دهید دعوت کننده از لحاظ مالی در شرایط خوبی است و توانایی میزبانی شما را دارد، توصیه می‌کنیم از ایشان تمکن بانکی بگیرید و به مدارک اضافه کنید. نکات مربوط به ویزا توریستی کانادا با دعوتنامه در مقاله مرتبط ارائه شده که می‌توانید کامل آن را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای ویزا کانادا 5 ساله

منظور از ویزای مولتی همان ویزای توریستی است که به مدت 5 سال اعتبار دارد. این یعنی شما تا 5 سال می‌توانید به کانادا رفت و آمد داشته باشید و با هر بار ورود به مدت 6 ماه آنجا اقامت کنید. مهم‌ترین مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا 5 ساله عبارتند از:

  • اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس جدید پاسپورتی
  • ترجمه اسناد ملکی
  • ترجمه اسناد مربوط به ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان
  • فرم مربوط به تکمیل اطلاعات فردی و خانوادگی
  • نامه تمکن مالی با مهر امور بین‌الملل بانک
  • گردش حساب شش ماهه
  • ارائه رزرو هتل، برنامه سفر و تاریخ بلیط رفت و برگشت

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

منظور از مدارک مالی همان نامه گردش حساب و تمکن مالی است. برای این کار لازم است که شما گردش حساب 6 ماه اخیر خود را از بانک دریافت کرده و به صورت ترجمه شده، در کنار دیگر موارد لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا به سفارت تحویل دهید.

این گواهی نشان می‌دهد که شما از پس هزینه‌های خود در حین اقامت در کانادا برمی‌آیید و هزینه اضافی به این کشور تحمیل نخواهید کرد. دقت کنید که تهیه مدارک مربوط به تمکن مالی و گردش حساب، نکات ویژه‌ای دارد که در صورت عدم اطلاع از آنها امکان ریجکتی شما افزایش خواهد یافت. کارشناسان مجرب ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS، اطلاعات جامع و کامل را در این خصوص به شما ارائه می‌دهند تا کامل‌ترین و درست‌ترین گواهی را دریافت کرده و ارائه دهید.

ترجمه مدارک برای ویزای توریستی کانادا

درست است که با لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا آشنا شدید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همه این مدارک قبل از ارسال باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند تا از اعتبار کافی برخوردار باشند. ترجمه مدارک برای سفارت کانادا باید به صورت رسمی همراه با مهر و امضا مترجم رسمی دادگستری انجام شود؛ زیرا، هنگام تحویل مدارک به سفارت، این موضوع به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و با استفاده از بارکد دوبعدی حک شده در بالای صفحه قابل پیگیری است.

این موضوع موجب می‌شود درصد جعل اسناد و مدارک به صفر برسد. خدمات ویزای توریستی کانادا در مجموعه ای اف اس ویزا، شامل ترجمه مدارک نیز می‌شود و ترجمه تمامی مدارک شما در این مجموعه، به صورت رسمی، قانونی و کاملا معتبر انجام می‌شود.

پک ویزای توریستی کانادا با شرایط استثنایی

مجموعه AFS ضمن برخورداری از بیش از 10 سال تجربه در زمینه اخذ ویزای کانادا، به خوبی با نکات و بایدها و نبایدهای این حوزه آشنایی دارد. کارشناسان ما با استفاده از تجربه خود در این سالها، به خوبی می‌دانند که چه عواملی شانس اخذ ویزای کانادا را افزایش می‌دهند. بنابراین ما با ارائه پک ویژه با شرایط استثنایی، در کنار تکمیل مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا شانس شما برای دریافت این ویزا را افزایش داده‌ایم.

در این پک‌ها یک یا دو ویزای شنگن بدون پیش‌پرداخت برای شما اخذ شده و پرونده شما با یک دعوتنامه معتبر و قابل استعلام همراه خواهد شد. همچنین سفر شما به کنسولگری‌های کانادا (ترکیه، امارات و …) در قالب تور انجام می‌شود تا شرایط راحت‌تری داشته باشید. جهت اطلاع از جزئیات این پک و افزایش شانس اخذ ویزای کانادا با همکاران ما تماس بگیرید.

سخن نهایی

لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا را به صورت کامل در این مقاله برای شما شرح دادیم. چنانچه مدارکی که به سفارت کانادا یا کنسولگری آن ارائه می‌دهید ناقص باشند، شانس دریافت ویزا برای شما کاهش پیدا می‌کند. همچنین در صورتی که مدارک شما جعلی باشند، علاوه بر ریجکت شدن، متحمل هزینه‌های قانونی این مسئله نیز خواهید شد.

برای اطلاع از مدارک ویزا توریستی کانادا و شرایط و نکات دیگر آن، کافی است با همکاران ما در مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید. کارشناسان ما ضمن مشاوره تخصصی رایگان، خدمات مربوطه را نیز به شما ارائه می‌دهند. پک ویژه ما (شامل سفر شنگن و دعوتنامه معتبر) نیز به شما کمک می‌کند که شانس بیشتری برای دریافت ویزای این کشور داشته باشید.

سوالات متداول درباره لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

  1. لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا شامل چه مدارکی است؟
    اصل گذرنامه فعلی، اصل گذرنامه‌های قبلی، دو قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵
  2. ویزای 5 ساله کانادا چیست؟
    در حال حاضر به ویزای توریستی، ویزای مولتی یا 5 ساله هم گفته می‎شود. شما تا 5 سال می‌توانید به کانادا رفت و آمد داشته باشید و با هر بار ورود به مدت 6 ماه آنجا اقامت کنید.
  3. میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر است؟
    در حال حاضر حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا با مجوز 6 ماه اقامت در این کشور 13 هزار دلار کانادا است؛ اما پیشنهاد ما در مجموعه AFS، ارائه تمکن بیشتر از این مبلغ است.
5/5 - (1 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *