مهاجرت به کانادا از طریق دوست

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > مهاجرت به کانادا از طریق دوست
مهاجرت به کانادا از طریق دوست

مهاجرت کردن به کانادا آنقدر طرفدار دارد که افراد از هر روش ممکن برای مهاجرت کردن، استفاده می‌کنند! مهاجرت به این کشور روش‌های مختلفی دارد که یکی از این روش‌ها، مهاجرت به کانادا به کمک دوستان است. مهاجرت به کانادا از طریق دوست، خانواده درجه یک یا شرکای تجاری امکان پذیر است به شرط آن که دوست شما شرایط لازم برای ضمانت و اعلام پشتیبانی از شما را از نظر دولت کانادا داشته باشد.

در صورتی که اطلاعات اندکی درباره مهاجرت به کانادا از این روش دارید، خواندن این مقاله به کمک شما خواهد آمد. همچنین شرکت مهاجرتی AFS آماده است تا با بررسی تخصصی شرایط مهاجرتی شما، بهترین مشاوره و خدمات را به شما ارائه دهد.

منظور از مهاجرت به کانادا از طریق دوست چیست؟

منظور از مهاجرت به کانادا از طریق دوست، دریافت دعوتنامه از سمت دوستتان است. دعوتنامه انواع مختلفی دارد که از سمت افراد درجه یک، دوستان، خویشاوندان یا شرکای کاری و تجاری ارسال می‌شود. برخی از انواع دعوتنامه‌ها هستند که امکان حمایت مالی از فرد تقاضا کننده را فراهم می‌کنند اما آیا دوست شما هم امکان حمایت مالی از شما را دارد؟

کلا 5 نفر از اعضای درجه یک خانواده و فامیل امکان حمایت مالی از شما را دارند. این 5 نفر عبارت است از:

  1. پدر و مادر
  2. خواهر و برادر
  3. همسر
  4. فرزندان

دعوت نامه کانادا برای دوستان

اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی کانادا داشته باشید، دعوتنامه کمک زیادی به شما می‌کند. دعوت نامه کانادا برای دوستان، خانواده، فامیل نوشته شده و تاثیر بسزایی در افزایش احتمال صدور ویزای این کشور دارد. البته انواع دیگر دعوتنامه، از قبیل کاری، تحصیلی و … هم وجود دارد که هریک دارای شرایط خاص خود هستند. ما در این مقاله، شرایط و نکات مربوط به دعوتنامه کانادا برای دوستان را بررسی می‌کنیم تا در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید.

دقت کنید که نکات مطرح شده در ادامه مطلب، مربوط به زمان نگارش این متن بوده و امکان تغییر آنها وجود دارد. گفتنی است مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS، پک ویژه‌ای برای افزایش شانس ویزای توریستی کانادا دارد که شامل دعوتنامه معتبر نیز می‌شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و خدمات مربوطه با همکاران ما تماس گرفته و یا فرم ویزا را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

اما آیا واقعا هیچ راهی برای حمایت مالی دوست از فرد تقاضاکننده وجود ندارد؟

در کل شانس ویزا شدن افراد با استفاده از دعوتنامه دوست، نسبت به اعضای درجه یک کمتر است. اما تحت شرایطی خاص ممکن است که دولت کانادا دعوتنامه ارائه شده توسط وت فرد متقاضی را معتبر بداند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

شرایط فرد ارسال کننده دعوت نامه

دعوتنامه جزو مدارک اصلی و ضروری ویزای کانادا نیست؛ اما شانس اخذ آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. این بدان معناست که دوستان یا اعضای خانواده و خویشاوندان شما می‌توانند برای شما دعوتنامه بفرستند تا به دیدار آنها بروید. برای این منظور باید به شرایط ارسال دعوت نامه کانادا برای دوستان توجه داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است این نامه تاثیرگذاری کافی نداشته و حتی به دلیل خطاهای موجود، باعث ریجکتی شما شود.

فردی که قرار است برای شما دعوت نامه ارسال کند باید دارای شرایط خاصی باشد. شرایط فرد ارسال کننده دعوت نامه حتی برای مهاجرت به کانادا از طریق دوست نیز مشابه دیگر انواع دعوت نامه‌ها می‌باشد.

فرد ارسال کننده دعوت نامه
شرایط فرد ارسال کننده دعوت نامه کانادا

فرد ارسال کننده حتما باید بالای 18 سال باشد، اقامت دائم و شهروند کشور کانادا به شمار آید، بدهی به دولت کانادا نداشته باشد، از مهاجران غیرقانونی نباشد و از تمکن مالی خوبی هم برخوردار باشد. زمانی که تمامی ویژگی‌های بالا را داشت باید صلاحیت او مورد تایید دولت کانادا قرار می گیرد؛ بنابراین افرادی که موقعیت ثابتی در کانادا ندارند یا اقامت خودشان تنها 6 ماه است، اجازه ارسال دعوتنامه برای دوست یا خویشاوندان خود را ندارند.

یکی از شرایط دعوتنامه ای که از طرف دوستان متقاضی ارسال می‌گردد این است که فرد دعوت کننده باید توضیح دهید که چگونه به متقاضی کمک می‌کند. برای مثال، ممکن است پیشنهاد پرداخت هزینه بلیط هواپیما یا محل اقامت را بدهد. دعوت نامه می‌تواند کمک کند، اما تضمین نمی‎کند که فرد ویزا بگیرد.

از طرف دیگر اگر فرد ارسال کننده، ویزا PR داشته باشد به عبارتی شهروندی (Citizenship) ندارد و دعوت نامه ارزش و اعتبار خود را از دست می‌دهد. تنها زمانی که صلاحیت شما برای افسران کنسولگری به اثبات رسید، اجازه ارسال دعوتنامه برای دوست خود را دارد.
در نتیجه، دوست فرد متقاضی باید تمکن مالی مناسب، اعتبار یا کردیت کافی، وضعیت اقامت شهروندی را برای ارسال دعوتنامه داشته باشد.

برای چه کسانی میتوان دعوتنامه فرستاد؟

دعوتنامه انواع مختلفی دارد (دعوتنامه کاری، تحصیلی، خویشاوندی، توریستی، درمانی، اسپانسر). فردی که برای شما دعوتنامه ارسال می‌کند، باید بالای 18 سال باشد و هیچ گونه بدهی از جمله مالیات به دولت کانادا نداشته باشد. برای نگارش دعوتنامه نیز باید به نکاتی مثل رسمی و اداری بودن توجه کافی داشته باشید.

شرایط فرد دریافت کننده دعوت نامه

مهاجرت به کانادا از طریق دوست به همین آسانی‌ها هم نیست! فرد دریافت کننده دعوت نامه باید گذرنامه معتبری در اختیار داشته باشد تا افسر در زمان حرکت برای شما مهر تایید بزند؛ همچنین کشور شما باید از درخواست ویزا بازدید کننده کشور کانادا معاف باشد وگرنه شما باید در سفارت کانادا که در کشور شما است، حضور پیدا کنید.

مهاجرت رایگان به کانادا از طریق دعوتنامه

این که به صورت رایگان از طریق دعوتنامه به کشور کانادا سفر کنید، ممکن نیست. تنها راه تقریبا رایگان سفر کردن به کانادا، داشتن دعوتنامه اسپانسر است که فرد ارسال کننده دعوت نامه باید تمامی هزینه‌های شما را پرداخت کند. البته در نظر داشته باشید که حتی در صورت احراز تمامی شرایط، هنوز دعوتنامه ارسال شده از سوی دوست برای مهاجرت به کانادا از طریق دوست در مقایسه با بستگان درجه یک از شانس کمتری برخوردار است.

سفارت برای هر کدام از انواع دعوت نامه ‎ها به خصوص دعوتنامه توریستی به میزان تمکن مالی شما اهمیت بسیار زیادی می‌دهد؛ به همین علت به حساب بانکی خود و میزان مبلغ موجود در آن دقت زیادی داشته باشید.

مزایای دعوتنامه کانادا برای دوست

دعوتنامه کانادا برای دوست
مزایای دعوتنامه کانادا برای دوست

هر کدام از دعوتنامه‌ها دارای مزایای خاص خودشان هستند. دعوتنامه دوست فرد متقاضی در صورت دارا بودن شرایط، شانس شما برای اخذ ویزا را بهببود می بخشد. مهاجرت به کانادا از طریق دوست باعث بیشتر شدن اهمیت ویزا شما و بررسی سریع‌تر آن نیز می‌شود. گفتنی است که دعوتنامه شما حتما باید دارای امضا و تاریخ باشد. در غیر اینصورت فاقد ارزش و اعتبار است.

پناهندگی با دعوتنامه کانادا

پناهندگی 2 حالت دارد:

  1. زمانی که فرد به صورت واقعی واجد دریافت پناهندگی کانادا است. در چنین موقعیتی جان فرد در کشور خودش در خطر است و برای پناهنده شدن باید اقدام کند.
  2. در مورد دوم فرد واجد دریافت پناهندگی نیست و این روش را به عنوان راهی برای مهاجرت انتخاب می‌کند. در چنین موقعیتی وکلا وظیفه دارند که فرد را از سختی مسیر و اتفاقات ناگواری که ممکن است برای او رخ دهد، آگاه کنند.

بنابراین در این بخش از مقاله مهاجرت به کانادا از طریق دوست باید بگوییم این تصور که از طریق دعوتنامه کانادا امکان پناهندگی را داشته باشید از ذهن خود بیرون کنید. حتی فردی که برای شما دعوت نامه ارسال می‌کند باید اقامت دائم و شهروندی کشور کانادا را داشته باشد. اگر شما از دعوت نامه‌ای که برای شما ارسال شده سوء استفاده کنید و برای دریافت پناهندگی اقدام کنید، یک سری عواقب برای فرد ارسال کننده دعوت نامه به وجود خواهد آمد. یکی از این عواقب کاهش اعتبار فرد ارسال کننده دعوت نامه است.

انواع دعوتنامه کانادا

دعوت نامه کانادا برای دوستان، خویشاوندان یا خانواده دارای انواع مختلفی است که بسته به این که برای چه کسی دعوتنامه ارسال می‎کنید، متفاوت است. انواع دعوتنامه کانادا عبارت است از:

  • دعوت نامه کانادا برای همسر
  • دعوت نامه تحصیلی
  • دعوت نامه کاری
  • دعوت نامه توریستی
  • دعوت نامه درمانی
  • دعوت نامه اسپانسر
  • دعوت نامه کانادا برای والدین
  • دعوت نامه کانادا برای خواهر
  • دعوت نامه کانادا برای برادر
  • دعوت نامه کانادا برای پدربزرگ و مادربزرگ
  • دعوت نامه کانادا برای فامیل
  • دعوت نامه کانادا برای دوست

اگر برای والدین یا حتی پدربزرگ یا مادربزرگ خود دعوت نامه ارسال کنید، آن‌ها می‌توانند برای سوپر ویزا درخواست دهند. این سوپر ویزا، نوعی ویزای مولتیپل (multiple visa) است که به شما امکان چندین بار ورود را می‌دهد. این ویزا 10 سال اعتبار دارد و با هر بار ورود شما می‌توانید تا 5 سال در کانادا اقامت داشته باشید. در مقابل دعوتنامه‌ای که برای همسر خود می‎فرستید، زیر مجموعه ویزای همراه قرار می‌گیرد.

نکاتی کلی در مورد دعوت نامه کانادا

در ادامه بررسی شرایط و نکات مربوط به دعوت نامه کانادا برای دوستان، بد نیست که با نکات کلی راجع به دعوت‌نامه کانادا آشنایی داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • نوشتن دعوت‌نامه به‌معنی آن نیست که به‌طور قانونی مسئولیت فردِ دعوت‌شده را به‌عهده دارید.
  • اگر قول و وعده‌ای در دعوت نامه داده‌اید، به آن پایبند باشید.
  • بهتر است فرستنده‌ی دعوت‌نامه در کانادا، شغل و درآمد داشته باشد تا اثر بهتری روی تصمیم آفیسر بگذارد.
  • دعوت نامه باید توسط فرستنده امضا شود و تاریخ نگارش هم در آن ثبت شود.
  • اگر آفیسر درخواست کرد دعوت نامه‌ را notarized کنید، باید تاییدیه‌ی دعوت نامه را توسط دفاتر رسمی کانادا بگیرید. بعد از آن می‌توانید دعوت نامه را بفرستید.
  • افرادی که به‌صورت آنلاین درخواست ویزای اقامت موقت می‌کنند، باید نسخه اسکن‌ شده‌ی دعوت‌نامه را با فرمت PDF در مدارک‌شان قرار بدهند.
  • افرادی که درخواست‌شان را به‌صورت کاغذی ثبت می‌کنند، باید نامه را پرینت بگیرند و نسخه‌ای از آن را ضمیمه مدارک دیگرشان کنند.

شرایط فرستادن دعوتنامه از کانادا

یکی دیگر از مواردی که در زمان ارسال دعوت نامه باید به آن توجه داشت، نحوه نوشتن آن است. چه دعوت نامه کانادا برای دوستان باشد و یا افراد دیگر، باید نکاتی را در نوشتن و ارسال آن مدنظر داشته باشید که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

اطلاعات فردی ارسال‌کننده

  • نام کامل
  • تاریخ تولد
  • آدرس و شماره تلفن کانادایی‌تان
  • عنوان شغلی
  • وضعیت‌ اقامتی‌تان در کانادا
  • اطلاعات مربوط به خانواده‌‌ی خودتان (مانند نام همسر یا کامن لا پارتنر (Common-law partner) و فرزندان وابسته و همچنین تاریخ تولدشان؛ این مورد برای سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ، اجباری است).
  • تعداد کل افرادی که در خانه‌ی شما زندگی می‌کنند (شامل افرادی که اسپانسر آن‌ها هستید؛ این مورد برای سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اجباری است).
  • کپی مدارکی که وضعیت‌ اقامتتان را در کانادا مشخص می‌کند.

 اطلاعات دریافت‌کننده

  • نام کامل
  • تاریخ تولد
  • آدرس و شماره تلفن
  • نسبت فرستنده با فردی که دعوت می‌شود.
  • هدف سفر
  • مدت زمانی که فرد دعوت‌شده قصد دارد در کانادا بماند.
  • محلی که فرد دعوت‌شده در کانادا می‌ماند.
  • چگونگی فراهم کردن هزینه‌های اقامت فرد دعوت‌شده توسط خودش
  • تاریخی که فرد دعوت‌شده به کانادا می‌رسد و تاریخی که قصد دارد کانادا را ترک کند.

هزینه دعوتنامه کانادا

هزینه دعوتنامه کانادا چقدر است
هزینه اخذ دعوتنامه کانادا

دعوت نامه کانادا برای دوستان و یا خویشاوندان، هزینه‌هایی دارد که باید مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است فردی که برای شما دعوتنامه ارسال می‏کند، ناچار به پرداخت هزینه‌هایی اعم از مالیات یا … در کانادا باشد که این مسئله به قوانین هریک از استان‎های این کشور بستگی دارد. همچنین هزینه دعوتنامه باتوجه به نوع و درجه‌بندی آن متفاوت است. مجموعه گردشگری و مهاجرتی AFS انواع مختلف دعوتنامه را در پک ویژه‌ی ویزا توریستی کانادا گنجانده است. برای اطلاع از قیمت هریک از این مدل‌ها و همچنین دریافت خدمات مربوطه با مشاوره تخصصی رایگان، کافی است از طریق شماره‎های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فروش دعوتنامه کانادا

امکان خرید یا فروش دعوت نامه کانادا برای دوستان یا هر شخص دیگری، جرم محسوب می‎شود و شما به هیچ وجه نباید از افرادی که به فروش دعوتنامه می‎پردازند، دعوتنامه‌ای را خریداری کنید. ماموران سفارت در صورتی که متوجه جعلی بودن دعوتنامه شما شوند، احتمال ریجکتی شما صد درصد است.

به صورت قانونی و با کمک آژانس‌های مهاجرتی برای این کار اقدام کنید تا با خیالی آسوده ویزای کانادای خود را دریافت نمایید. گفتنی است دعوتنامه‌های پک کانادا در AFS ویزا، همگی معتبر بوده و به راحتی قابل استعلام هستند.

کلام نهایی

مهاجرت به کانادا از طریق دوست قوانین و نکات خاصی داشت که به صورت کامل در این مقاله شرح داده شد. برای داشتن دعوت نامه از طریق دوست متوجه یک سری نکات شدید که قبل از دریافت دعوتنامه باید برای تهیه آن اقدام کنید. حتی درباره پناهندگی از طریق دعوت نامه نیز صحبت کردیم و فهمیدیم که این کار تقریبا غیر ممکن است و عواقب بدی برای شما و دوست شما به همراه خواهد داشت.

در صورتی که علاقه مند هستید به صورت قانونی و تخصصی اقدام به دریافت دعوت نامه کنید بهتر است که از وکلا خبره شرکت مهاجرتی AFS کمک بگیرید.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا از طریق دوست

  1. مهاجرت به کانادا از طریق دوست امکان پذیر است؟
    بله! دوستان نزدیک شما اگر امکان ضمانت شما را داشته باشند، می‌توانند برای شما دعوت نامه ارسال کنند.
  2. دوست شما امکان حمایت مالی از شما را خواهد داشت؟
    خیر! فقط 5 گروه امکان حمایت مالی از شما را دارند. دوست شما تنها با ارسال دعوت نامه امکان دریافت ویزا ویزیتور را برای شما فراهم می‌کند.
  3. مزیت اصلی مهاجرت به کانادا از طریق دوست چیست؟
    مزیت اصلی این است که اعتبار و شانس دریافت ویزا برای شما بیشتر می‌شود.
5/5 - (2 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *