ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟
ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟

اگر می‌خواهید بدانید که ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله ضمن پاسخ به این سوال، دیگر نکات و موارد مهم مربوط به اخذ ویزا توریستی کانادا مانند ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟ را بررسی می‌کنیم تا اطلاعات کامل‌تری در این خصوص داشته باشید. به طور کلی مدت زمان صدور ویزای کانادا با توجه به شرایط، متغیر است. سفارت کانادا در ایران فعالیت ندارد و متقاضیان باید برای طی مراحل انگشت‌نگاری به یک کشور ثانویه، اعم از ترکیه، امارات و … مراجعه کنند. همین مسئله بر زمان انتظار صدور ویزا تاثیرگذار است. از طرفی ازدحام پرونده‌ها، زمان تقاضا و شرایط سفارت هم روی این مسئله تاثیرگذار بوده و باید به آنها توجه داشته باشید.

در ادامه بر اساس اطلاعات روز، نکاتی را بررسی می‌کنیم که تصور دقیق‌تری در این مورد به شما خواهد داد. با این حال نکات ارائه شده مربوط به زمان نگارش مقاله بوده و احتمال تغییر آنها در آینده وجود دارد. لذا بهتر است برای دریافت اطلاعات به روز، با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه و پک ویژه ویزای توریستی کانادا بهره‌مند شوید.

چرا باید بدانید ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟

اهمیت این مسئله از این جهت است که باید برای زمان سفر خود برنامه‌ریزی کنید. اگر بدانید که ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، برنامه‌ریزی شما دقیق‌تر بوده و هزینه بی‌مورد نخواهید داشت. باید دقت کنید که عوامل متعددی روی زمان صدور ویزای کانادا تاثیر می‌گذارند که یکی از آنها کشور مبدأ است. یعنی کشوری که از آن درخواست می‌دهید، تا حدی می‌تواند زمان انتظار برای صدور پاسخ را تغییر دهد. در زمان نگارش این مقاله، افرادی که از ایران درخواست ویزا توریستی کانادا می‌دهند، باید حدود 60 روز منتظر صدور پاسخ باشند. با این حال تجربه کارشناسان ما در مجموعه AFS ثابت کرده که بهتر است چند روز تاخیر را نیز مدنظر داشته باشید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت‌نگاری

زمان انتظار اصلی متقاضیان اخذ ویزای گردشگری کانادا پس از انگشت‌نگاری آغاز می‌شود. متقاضیان باید برای طی مراحل مصاحبه و بایومتریک به کارگزاری سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنند. ترکیه، امارات و ارمنستان، رایج‌ترین کشورهایی هستند که ایرانیان برای این منظور به آنها سفر می‌کنند. معمولا پس از انگشت نگاری، بین 50 تا 60 روز طول میکشد تا ویزا صادر شود. با این حال برای اینکه بهتر بدانید ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، باید به عوامل دیگری همچون زمان درخواست، حجم پرونده‌های در دست بررسی و … هم توجه داشته باشید.

طولانی شدن جواب ویزای کانادا

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از متقاضیان سفر به کانادا با آن مواجه هستند، طولانی شدن جواب ویزای کاناداست. توضیح اینکه گاهی پروسه صدور جواب ویزا پس از انگشت‌نگاری، بیشتر از حد عادی طول میکشد. به عنوان مثال افرادی که در انتظار ویزا تحصیلی کانادا هستند، در شرایط عادی پس از نهایتا 4 ماه از نتیجه درخواست خود مطلع می‌شوند. اما گاهی و بنا به دلایل مختلف، این زمان افزایش پیدا کرده و حتی تا 6 ماه هم طول میکشد.

طولانی شدن جواب ویزا کانادا
طولانی شدن جواب ویزای کانادا

این مسئله معمولا به دلیل حجم بالای پرونده‌های موجود در سفارت است که موجب افزایش زمان انتظار می‌گردد. گاهی هم ممکن است که مدارک ارائه شده ایرادی داشته و یا به هر دلیل دیگری، روند اعتبارسنجی مدارک طولانی شده باشد. در برخی موارد هم تغییرات ایجاد شده در قوانین، مانع از این می‌شوند که بتوان به درستی تعیین کرد ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد.

عوامل موثر بر مدت زمان جواب سفارت کانادا

برای اینکه بدانید ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، بد نیست عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان صدور ویزا را بشناسید. اداره مهاجرت کانادا  (IRCC)فهرستی از عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان انتظار ویزا را ارائه داده که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • نوع ویزای درخواستی
  • کشوری که متقاضی از آن درخواست می‌دهد
  • کامل یا ناقص بودن مدارک ارائه شده
  • روند بررسی صحت اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی
  • سرعت رسیدگی و بررسی درخواست‌ها توسط افسران IRCC
  • مدت زمان پاسخگویی متقاضی به پیگیری‌های احتمالی

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشد؟

جدا از اینکه ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، بد نیست در مورد زمان انتظار ویزای تحصیلی هم اطلاعاتی داشته باشید. در زمان نگارش این مقاله، حدود 11 هفته زمان لازم است تا پاسخ درخواست ویزای تحصیلی صادر شود. تمامی عواملی که در بخش‌های قبل ذکر شدن، ممکن است بر زمان انتظار این ویزا هم تاثیر بگذارند.

ویزای کاری کانادا چقدر طول میکشد؟

ویزای کاری معمولا پروسه پیچیده‌تری در مقایسه با دیگر انواع ویزا داشته و مدت زمان انتظار آن نیز طولانی‌تر است. این مسئله تا حد زیادی به کامل بودن مدارک و اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی بستگی دارد. ممکن است پروسه صحت و اعتبارسنجی این مدارک طولانی باشد و این مورد، تا حد زیادی روی زمان صدور ویزا تاثیر خواهد گذاشت. درحال حاضر باید دست‌کم 6 هفته را تا صدور جواب ویزای کاری این کشور مدنظر داشته باشید؛ اما احتمال افزایش این مدت نیز وجود دارد.

چطور جواب ویزای توریستی کانادا را پیگیری کنیم؟

با اینکه نمی‌توان به طور دقیق متوجه شد که ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، اما روش‌هایی برای پیگیری جواب ویزا وجود دارد. بعد از اینکه درخواست خود را به صورت آنلاین به اداره مهاجرت کانادا ارسال کردید، یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود. این ایمیل درواقع یک تاییدیه است که یک شماره اپلیکیشن را به شما ارائه می‌دهد. برای پیگیری جواب ویزای کانادا می‌توانید از این این کد استفاده کنید. برای اطلاع از وضعیت پرونده کافی است وارد بخش «Tracker Account» شده و کد درخواست خود را در آن وارد نمایید.

چطور سریع‌تر ویزای کانادا بگیریم؟

بعد از اینکه متوجه شدید ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، ممکن است به دنبال روش‌هایی برای تسریع این روند باشید. با علم به اینکه زمان انتظار برای صدور ویزا به عوامل مختلفی بستگی دارد، اقدامات زیر به شما کمک می‌کنند که مشکلی در روند بررسی پرونده پیش نیاید. به این ترتیب ممکن است زمان کمتری منتظر صدور جواب نهایی بمایند. دقت کنید که این اقدامات تضمینی برای صدور سریع ویزا نیستند و تنها مانع از بروز مشکل یا اختلال در روند بررسی پرونده شما می‌شوند:

  • ارائه اطلاعات درست و کامل و بدون تناقض
  • گزارش هرگونه تغییر در اطلاعات هویتی و شخصی به اداره مهاجرت کانادا
  • اطمینان از واضح و خوانا بودن تمامی مدارک و اسناد ارسال شده
  • ارائه ترجمه‌های معتبر و تایید شده
  • ارائه اطلاعات صحیح درست و اطمینان از جعلی نبودن مدارک
  • انتخاب درست نوع ویزا متناسب با هدف و شرایط متقاضی

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا
میزان تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

اینکه ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد، تا حد زیادی به مدارک ارائه شده توسط متقاضی هم بستگی دارد. یکی از این مدارک، گواهی تمکن مالی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. ارائه تمکن نادرست یا ناکافی جزو دلایل رایج ریجکتی ویزای کاناداست. شما باید ضمن اطلاع از میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا معادل ریالی مبلغ مورد نظر را در حساب خود داشته باشید. سپس گواهی بانکی را دریافت کرده و آن را در کنار دیگر مدارک مورد نیاز به سفارت تحویل دهید. در زمان نگارش این مقاله، مبلغ تمکن برای ویزا توریستی کانادا حدود 13000 دلار کانادا است؛ اما احتمال تغییر این مبلغ در آینده وجود دارد.

سخن نهایی

ویزای توریستی کانادا چقدرطول میکشد؟ پاسخ این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد. در وهله اول، نوع ویزاست که باید به آن توجه داشته باشید. تقریبا تمامی انواع ویزاهای توریستی کانادا (مولتی، سوپر ویزا و …) حدود 60 روز زمان انتظار دارند؛ اما ممکن است به دلیل طولانی شدن پروسه بررسی مدارک در برخی از پرونده‌ها، این زمان طولانی‌تر شود. همچنین در صورتی که تعداد پرونده‌ها زیاد باشند، ممکن است پروسه صدور ویزا هم مدت بیشتر به طول بینجامد.

چنانچه متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا هستید، پک ویژه مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS ، شامل سفر شنگن و دعوتنامه معتبر، به شما کمک می‌کند که شانس بیشتری برای دریافت این ویزا داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و دریافت مشاوره تخصصی رایگان راجع به زمان دریافت ویزا و … با همکاران ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید فرم مربوطه را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته واطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند.

سوالات متداول

  1. ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟
    زمان انتظار برای صدور ویزای توریستی کانادا به عوامل متعددی از جمله نوع ویزا، کشور مبدأ، تعداد پرونده‌ها و … بستگی دارد.
  2. چطور میتوان روند صدور ویزا را تسریع کرد؟
    هیچ روش تضمینی برای کاهش زمان صدور ویزا وجود ندارد؛ ارائه دقیق و کامل مدارک مورد نیاز، ممکن است تا حدی تاثیرگذار باشد.
  3. چطور جواب ویزای کانادا را پیگیری کنیم؟
    ازطریق وب سایت اداره مهاجرت و با استفاده از کد پیگیری که برای شما ایمیل شده است، می‌توانید جواب ویزای کانادا را پیگیری کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *