تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟
تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟

هنگامی که قصد سفر به خارج از کشور را دارید، موارد بسیاری را باید مدنظر داشته باشید که یکی از آنها اعتبار پاسپورت است. درواقع باید قبل از سفر تاریخ انقضای پاسپورت خود را بررسی کنید تا در زمان سفر برای شما مشکلی پیش نیاید. با این حال تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟ از چند وقت قبل از سفر باید برای تمدید اقدام کنیم؟ اگر شما هم، چنین سوالاتی دارید، این مقاله از ادامه مقالات ویزا توریستی فرانسه برای شما است.

در ادامه این مطلب، نکات مربوط به تمدید پاسپورت را بررسی کرده و شرایط و مدارک مورد نیاز آن را معرفی می‌کنیم. دقت کنید که تمامی اطلاعات ارائه شده مربوط به زمان نگارش مقاله بوده و احتمال تغییر آنها در آینده وجود دارد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای تمدید مدت اعتبار گذرنامه، حتما از شرایط روز مطلع شوید. مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS ارائه دهنده تورهای متنوع اروپا، عمان و … و خدمات ویزا برای ارائه مشاوره تخصصی رایگان و اخذ ویزا در خدمت شماست.

تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد 1403

پاسخ این سوال که تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟ بسته به تقاضا متفاوت است. در طول ماه‌های بهار و تابستان، معمولا باید زمان بیشتری را برای تمدید پاسپورت مدنظر داشته باشید؛ چراکه در این ماه‌های سال، اغلب مسیرهای مسافرتی بسیار شلوغ هستند.

با این حال حداقل زمانی که شما پاسپورت خود را دریافت می‎کنید، بین 1 هفته تا 10 روز است؛ البته به خاطر داشته باشید که زمان‌های پردازش شامل زمان حمل نمی‌شود. اگر می‌خواهید پاسپورت خود را سریع‌تر پس از پردازش دریافت کنید، می‌توانید بابت خدمات تحویل یک تا دو روزه هزینه اضافی بپردازید.

اگر زمان پاسپورت شما تقریباً به پایان رسیده است، منتظر نمانید همین حالا روند تمدید را شروع کنید. زمانی که درخواست تمدید شما در حال بررسی است، نمی‌توانید سفر کنید و عاقلانه است که مطمئن شوید اسناد سفر شما حداقل شش ماه پس از تاریخ هر سفر بین المللی برنامه‌ریزی شده، معتبر هستند.

روش‌های تمدید پاسپورت

روشی که برای تمدید گذرنامه انتخاب می‌کنید در پاسخ این سوال که تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد تاثیرگذار است. شما می‌توانید به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مراحل مربوط به تمدید اعتبار گذرنامه خود را انجام دهید. همچنین متقاضیان می‌توانند به روش آنلاین برای تمدید پاسپورت خود اقدام کنند. در ادامه هریک از این روش‌ها را مفصل‌تر توضیح می‌دهیم.

پلیس + 10 تمدید گذرنامه

برای صدور یا تمدید گذرنامه باید به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و مدارکی که در ادامه به شما معرفی می‎کنیم را با خود به همراه داشته باشید.

پلیس + 10 در سریع‌ترین حالت ممکن در بازه زمانی 1 الی 3 روزه تمدید را انجام می‌دهد. با این حال پلیس + 10 هیچ تضمینی درباره بازه زمانی تمدید ارائه نمی‎دهد؛ به همین خاطر شما باید حداقل از چند ماه قبل برای تمدید پاسپورت اقدام کنید تا در زمان سفر، نگرانی از این بابت نداشته باشید.

تمدید پاسپورت آنلاین

صرف‌نظر از اینکه تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد، روش آنلاین هم برای این منظور وجود دارد. البته حتی تمدید پاسپورت به صورت آنلاین نیز ضمانتی در سریع‎ بودن روند آن به شما ارائه نمی‎کند. با این حال اگر قصد دارید به صورت آنلاین برای تمدید پاسپورت اقدام کنید باید به آدرس وب سایت egozar.epolice بروید و مراحل تعیین شده را طی کنید. سپس بعد از انجام مراحل منتظر بررسی از سمت پلیس + 10 بمانید. بعد از انجام بررسی‌های لازم پاسپورت تمدید شده و به آدرسی که در وب سایت درج کردید، ارسال می‎شود.

مدارک لازم برای تمدید پاسپورت 1403

حالا که متوجه شدید تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟ باید به سراغ آماده سازی مدارک لازم برای تمدید بروید. مدارکی که باید به پلیس+ 10 تحویل دهید، عبارتند از:

  • اصل و کپی شناسنامه عکس‌دار برای افراد بیشتر از ۱۵ سال
  • اصل و کپی کارت ملی جدید یا تاییدیه ثبت‌ احوال
  • گواهی اشتغال به تحصیل یا دفترچه بیمه برای افراد زیر ۱۵ سال
  • اجازه محضری از طرف پدر یا قیم قانونی برای افراد زیر ۱۸ سال
  • مدارک نحوه ورود به کشور برای متولدین خارج از کشور
  • ارائه‌نامه یگان برای بازنشستگان نظامی یا کمتر از ۵ سال سابقه بازنشستگی
  • ارائه اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان برای نظامیان با سابقه بیشتر از ۵ سال بازنشستگی
  • ارائه موافقت‌نامه یگان برای نظامیان شاغل
  • ۱ قطعه عکس ۶*۴ جدید، تمام‌رخ رنگی با زمینه سفید
  • فرم تکمیل‌شده صدور گذرنامه

نکته:

در صورتی که اولین بار است برای شما پاسپورت صادر می‌شود، تنها لازم است که مدارک هویتی خود را ارائه دهید.

تمدید گذرنامه فوری

برای تمدید گذرنامه به صورت فوری باید به صورت حضوری و نه به صورت آنلاین به پلیس + 10 مراجعه کنید و از فورس بودن تمدید پاسپورت اطلاع دهید. برای تمدید فوری گذرنامه باید مراحل زیر را طی کنید:

  • حضور شخص متقاضی در دفاتر پلیس + ۱۰
  • تکمیل فرم درخواست تمدید گذرنامه
  • ارائه مدارک شامل شناسنامه و کارت ملی و تصویر آن‌ها
  • ارائه گذرنامه قبلی (در صورت وجود)
  • پرداخت هزینه صدور گذرنامه فوری
  • گرفتن عکس پاسپورتی نزد کارشناس مربوطه
  • ارائه مدارک کامل جهت ثبت در سامانه
  • دریافت رسید صدور یا تمدید گذرنامه فوری

هزینه تمدید پاسپورت در سال 1403

جدا از اینکه تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد، باید به هزینه این کار هم توجه داشته باشید. هزینه تمدید پاسپورت در زمان نگارش این مطلب، حدود چهارصد و هفتاد هزار تومان است. شما در مراحل مختلف مثل دریافت فرم، انگشت نگاری، دادرسی، احراز هویت، چاپ و … باید هزینه پرداخت کنید که در مجموع همان مبلغی است که بالاتر به آن اشاره کردیم.

هزینه تمدید پاسپورت 1403
تمدید پاسپورت در سال 1403

این هزینه می‌تواند در برخی از شرایط متغیر باشد. جزئیات مربوط به هزینه تمدید پاسپورت عبارت است از:

  • پرداخت مبلغ 1000 تومان جهت دریافت فرم‌های ثبت نام و شناسه گذرنامه
  • پرداخت 6250 تومان در وجه سازمان شهرداری
  • 000 تومان به حساب سازمان نیروی انتظامی
  • 000 تومان هزینه انگشت نگاری
  • 000 تومان هزینه دادرسی
  • 42000 تومان هزینه عکس و احراز هویت
  • مبلغ 33000 تومان هزینه‌های دفتری می‎باشد.

مجددا یادآوری می‌کنیم که مبالغ ذکر شده مربوط به زمان نگارش این مطلب هستند و احتمال تغییر آنها وجود دارد. ممکن است زمانی که شما این مطلب را مطالعه می‌کنید، کلیه مبالغ افزایش پیدا کرده باشند.

سخن نهایی

پاسخ این سوال که تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر زمان درخواست در پیک کاری باشد (یعنی فصول بهار و تابستان) ممکن است زمان انتظار شما طولانی‌تر شود. همچنین در صورتی که مدارک شما کامل نباشند و یا پروسه پست مختل شود، پاسپورت جدید دیرتر از حد معمول به دست شما خواهد رسید. در حالت عادی، باید بازه‌ای بین 3 تا 10 روز کاری را برای این منظور در نظر داشته باشید.

برای تمدید پاسپورت یا باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و یا باید به صورت آنلاین اقدام نمایید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره تخصصی راجع به انواع تورهای خارجی، ویزای توریستی، تحصیلی، شنگن و … از طریق شماره‌های موجود با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید. همچنین می‌توانید فرم مربوطه را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را ارائه دهند.

سوالات متداول مقاله تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟

  1. تمدید پاسپورت چقدر طول میکشد؟
    تمدید پاسپورت در شرایط عادی، حدود 1 الی 10 روز زمان می‎برد. البته هیچ ضمانتی درباره مدت زمان گفته شده وجود ندارد و ممکن است بیشتر یا کم‌تر نیز شود.
  2. آیا تمدید پاسپورت به صورت آنلاین امکان پذیر است؟
    بله؛ شما باید به وب سایت egozar.epolice شوید و مراحل موجود را طی کنید تا بعد از بررسی‌های لازم پاسپورت شما تمدید شود.
  3. چه مدارکی برای تمدید پاسپورت لازم است؟
    اصل و کپی شناسنامه عکس‌دار برای افراد بیشتر از ۱۵ سال، اصل و کپی کارت ملی جدید یا تاییدیه ثبت‌ احوال، گواهی اشتغال به تحصیل یا دفترچه بیمه برای افراد زیر ۱۵ سال
5/5 - (1 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *