حقوق کارگر ساده در عمان 

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > حقوق کارگر ساده در عمان 
حقوق کارگر ساده در عمان 

در سال 2024 حقوق کارگر ساده در عمان مسئله مهمی است که ممکن است بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، با آن روبه‌رو باشند. دستمزدها در این کشور با توجه به شغل و منطقه متفاوت است. در مجموع عمان شرایط نسبتا خوبی را فراهم کرده تا ضمن جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی، مسیر پیشرفت را سریع‌تر طی کند. در همین راستا و با ایجاد انواع مشاغل و ثبت شرکت در عمان تعداد کارگران نیز بیشتر شده که موقعیت خوبی را برای متقاضیان کار فراهم کرده است.

در ادامه ضمن بررسی میزان حقوق کارگران ساده در عمان، نکات دیگری را نیز در این خصوص به شما ارائه می‌دهیم. دقت کنید که نکات ارائه شده مربوط به زمان نگارش این مطلب بوده و امکان تغییر آنها در آینده وجود دارد. اگر متقاضی سفر به این کشور یا راه‌اندازی کسب و کار در آن هستید، کافی است با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید. در این مجموعه خدمات مربوط به ثبت شرکت در عمان ارائه شده و با استفاده تور عمان (با قیمت استثنایی) می‌توانید ضمن سفر به این کشور با شرایط آن آشنا شوید. با پر کردن فرم مربوطه، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

حقوق کارگر ساده در عمان چقدر است؟

برای اطلاع از میزان حقوق کارگر ساده در عمان، بد نیست که در مورد قوانین کار در این کشور هم اطلاعاتی داشته باشید. ساعت کاری در عمان بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته است. کار از ساعت ۸:۳۰ یا ۹ صبح شروع می‌شود و تا ۵:۳۰ یا ۶ بعد از ظهر ادامه دارد. از روز شنبه تا پنجشنبه باید کار کنید و روز جمعه به عنوان روز تعطیل این کشور در نظر گرفته شده است.

حداقل حقوق کارگران ساده در عمان بین 325 ریال عمانی (معادل با 845 دلار آمریکا) است. اما این حقوق و مبلغ برای افرادی است که اقامت عمان را دارند و شهروند این کشور هستند. کارگران خارجی باید با کارفرمای خود بر سر حقوق ماهانه صحبت کنند و به توافق برسند.

بهترین کسب و کار در عمان

کسب و کار در عمان
بهترین کسب و کار عمان

شغل‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آنها در عمان کسب درآمد کرد. شما باید با توجه به نیاز و مهارت شغلی که دارید برای کارفرمای خود رزومه ارسال کنید. با این حال برخی از شغل‌ها در عمان از درآمد و رونق بیشتری برخوردار هستند که به عنوان برخی از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندس عمران
  • حسابدار
  • کادر درمان
  • پرستاران
  • پزشکان
  • دندانپزشکان

با این حال ما در ادامه به بررسی حقوق کارگر ساده در عمان در مشاغل مختلف (البته در زمان نگارش این مطلب) می‌پردازیم.

حقوق نجار در عمان

درآمد یک نجار در عمان، ماهانه 650 ریال عمانی است. البته حقوق کارگر ساده در عمان باز هم به کارفرمای او وابسته است. از طرف دیگه اگر شما خودتان کارفرما باشید و کارگران دیگر زیر دست شما محسوب شوند، قطعا درآمد ماهانه نیز بیشتر می‎شود.

حقوق معلم در عمان

این که معلم چه مقطع تحصیلی در عمان هستید، بر درآمد و حقوق ماهانه شما تاثیرگذار است. اگر معلم ابتدایی هستید، حقوق ماهیانه شما حدود 1200 ریال عمان است. اما حقوق ماهانه معلمان دبیرستان حدود 1350 ریال است.

حقوق راننده در عمان

این که راننده تاکسی هستید یا کامیون، درآمد شما را متغیر می‎کند. حقوق رانندگان پایه در عمان به صورت ماهانه 400 ریال عمان است. اما رانندگان پایه یک در عمان حدود 700 تا 1000 ریال دریافت می‎کنند.

حقوق برقکار در عمان

در ادامه بررسی حقوق کارگر ساده در عمان، درآمد برقکاران را بررسی می‌کنیم. حقوق یک برقکار در ماه حدود 600 تا 1400 ریال عمانی است. چه برقکار معمولی باشید و چه یک مهندس برق، در عمان از درآمد به نسبت خوبی برخوردار خواهید بود. مهندس برق به صورت ماهیانه درآمد 800 تا 1800 ریال عمانی را دریافت می‌کند.

تأثیر زبان برای کار در عمان

جدا از حقوق کارگر ساده در عمان باید به دانش زبانی و تسلطی که بر زبان عربی یا انگلیسی دارید نیز توجه کنید. مردم کشور عمان به زبان عربی صحبت می‎کنند اما از آنجایی که مهاجر در این کشور زیاد است، بعضا به زبان انگلیسی به مکالمه و صحبت در شرکت‌ و مکان‌های رسمی می‎پردازند. اگر بر زبان انگلیسی مسلط باشید قطعا کار شما حتی به عنوان یک کارگر ساده، آسان‎تر می‎شود.

مراحل اشتغال به کار در عمان

اشتغال به کار در عمان
کار در عمان

حال که با حقوق کارگر ساده در عمان نیز آشنا شدید با مراحل پیدا کردن شغل نیز آشنا شوید. برای این که حتی به عنوان یک کارگر ساده در این کشور مشغول به کار شوید لازم است مراحلی را که در ادامه ذکر می‌شوند، طی کنید. این مراحل به ترتیب عبارتند از:

  • جستجوی شغل
  • تهیه مدارک
  • درخواست ویزا
  • مصاحبه شغلی
  • تایید ویزا
  • ثبت نام و اقامت
  • جستجوی شغل

از طریق دوست یا آشنا، وب سایت‌های موجود یا منابع آنلاین، روزنامه‌ها و … می‌توانید به دنبال شغل بگردید.

تهیه مدارک

بعد از این که شغل مورد نظر خود را پیدا کردید زمان آن رسیده است که برای کارفرمای خود مدارکتان را ارسال کنید. برخی از مدارک شامل رزومه، نامه انگیزه، مدارک تحصیلی و تجربیات کاری و … می‌باشد.

درخواست ویزای کشور عمان

صرف‌نظر از میزان حقوق کارگر ساده در عمان، برای این ورد به این کشور و شروع کار، نیاز به ویزای کاری عمان دارید. معمولا ویزای کاری عمان توسط کارفرما برای متقاضی درخواست داده می‌شود.

دعوت به مصاحبه شغلی

در این مرحله، توانایی‌ها، تجربیات و شایستگی‌های شما بررسی می‌شوند. برای همین خودتان را برای یک مصاحبه عالی آماده کنید. معمولا مصاحبه شغلی شما به زبان انگلیسی انجام می‌شود. برخی از شرکت‌ها و کارفرماها نیز مصاحبه شغلی انجام نمی‌دهند و به رزومه شما اکتفا می‎کنند.

تایید ویزای ورود به عمان

بعد از این رزومه و مصاحبه شغلی با شما انجام شد، ویزای کاری شما برای ورود به عمان تایید می‌شود و شما می‌توانید به عنوان یک کارمند یا یک کارگر در عمان مشغول به کار شوید. درباره حقوق کارگر ساده در عمان هم صحبت کرده‌ایم.

ثبت نام و اقامت عمان

بعد از این که وارد عمان شدید باید به دفتر مهاجرت عمان بروید و کارهای اقامت خود را انجام دهید. به شما اقامت موقت داده می‎شود که در این بازه زمانی باید معاش خود را نیز تامین کنید.

سخن نهایی

در این مقاله علاوه بر این که با حقوق کارگر ساده در عمان آشنا شدید، با موارد دیگری مثل مراحل درخواست و پیدا کردن شغل در این کشور نیز آشنایی پیدا کردید.

با این حال اگر همچنان تردیدهایی نسبت به مهاجرت به عمان دارید از یک جلسه مشاوره رایگان مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS کمک بگیرید. این مجموعه، خدمات مربوط به ثبت شرکت در عمان و تور عمان را ارائه می‌دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان و خدمات مربوطه با ما تماس بگیرید و یا فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول درباره حقوق کارگر ساده در عمان

  1. حقوق کارگر ساده در عمان چقدر است؟
    در هر سمت شغلی متفاوت است اما به طور تقریبی حداقل حقوق کارگر ساده در عمان بین 325 ریال عمانی (معادل با 845 دلار آمریکا) است. (البته در زمان نگارش این مقاله)
  2. مراحل پیدا کردن شغل در عمان به چه شکل است؟
    جستجوی شغل، تهیه مدارک، درخواست ویزا، مصاحبه شغلی، تایید ویزا، ثبت نام و اقامت
  3. حقوق نجار در عمان چقدر است؟
    درآمد یک نجار در عمان، در زمان نگارش این متن، 650 ریال عمانی در ماه است.
5/5 - (1 امتیاز)

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *