کشور عمان کجاست؟

شرکت مهاجرتی آوای فرنام سفیر > کشور عمان کجاست؟
کشور عمان کجاست؟

این که کشور عمان کجاست؟ و دارای چه ویژگی‌هایی است به شما کمک می‌کند که دید درست‌تری در مورد این کشور داشته باشید. به این ترتیب در صورت اقدام برای ثبت شرکت در عمان، با آگاهی کامل در مورد شرایط این کشور اقدام خواهید کرد. به طور کلی عمان در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در محل تلاقی خلیج فارس و دریای عرب قرار دارد. بخش اعظم فضای داخلی کشور در منطقه شنی، بی درخت و عمدتاً بی آبِ شبه جزیره عربستان قرار دارد که به ربع الخالی معروف است. این منطقه همچنان در قلمرو عشایر بادیه نشین است، اگرچه امروزه توسط خطوط لوله نفت و گاز نیز متلاشی شده است.

با این حال عمان در چند سال گذشته وارد مسیر پیشرفت شده و سرعت بسیار خوبی داشته است. به طوری که این کشور درحال حاضر، یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه‌گذاری است و با سیاست‌های پیشرو در این زمینه، سرمایه‌گذاران بسیاری را از امریکا، اروپا و دیگر کشورها جذب کرده است.

در ادامه ویژگی‌های بیشتری از کشور عمان را بررسی ‎کنیم تا با این کشور آینده‌دار و رو به رشد بیشتر آشنا شوید. جهت اطلاع از شرایط ثبت شرکت و تور عمان با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید. با پر کردن فرم مربوطه نیز کارشناسان ما با شما تماس گرفته و اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

موقعیت جغرافیایی کشور عمان کجاست؟

برای اینکه بهتر بدانید کشور عمان کجاست، باید در مورد موقعیت جغرافیایی این کشور اطلاعاتی داشته باشید. عمان در گوشه جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. این کشور از شمال شرقی با دریای عمان و از جنوب شرقی با دریای عرب هم‌مرز است. عربستان سعودی از غرب، یمن از جنوب و امارات متحده عربی از شمال نیز مرزهای زمینی عمان را تشکیل می‌دهند. پایتخت این کشور مسقط است و از اواخر قرن نوزدهم، پیوندهای قوی با بریتانیا داشته است. مساحت عمان 309500 کیلومتر مربع است که آن را کمی کوچک‌تر از لهستان یا تقریباً دو برابر مساحت ایالت جورجیا در ایالات متحده می‎کند.

این کشور انواع ویژگی‌های توپوگرافی زیبا را ارائه می‎دهد. دره‌هایی بین رشته کوه‌های ناهموار با باغ‌های پلکانی وجود دارد که در آن انار، زردآلو و گل رز رشد می‌کنند و امتداد وسیعی از یک دشت وسیع با صحرای سنگ‌ریزه‌ای که با وادی‌ها و حوضچه‌های بزرگ آب در وسط آن پراکنده شده است. شهرهای اصلی عمان به طور منظم در امتداد ساحل قرار گرفته اند و افرادی که از تور عمان استفاده می‌کنند، امکان بازدید از این جاذبه‌ها را دارند.

جمعیت حدود 5 میلیون نفر است که از این تعداد 61 درصد عمانی هستند. عمانی‌ها به زبان عربی صحبت کرده و اکثریت آنها از دین رسمی این کشور، اسلام پیروی می‌کنند.

کشور عمان برای زندگی خوب است؟

بعد از بررسی این مسئله که کشور عمان کجاست، بد نیست شرایط زندگی در این کشور را نیز بشناسید. به لطف درآمدهای بالا، مهاجران مستقر در عمان می‌توانند از کیفیت زندگی بالایی برخوردار شوند. عمان همچنین زیرساخت‌های مدرن، به ویژه در شهرهای بزرگ، امکانات بهداشتی درجه یک و یک سیستم آموزشی توسعه یافته ای دارد که زندگی در این کشور را راحت‌تر و البته با کیفیت‌تر می‌کنند.

کشور عمان برای زندگی خوبه؟
عمان برای زندگی خوب است؟

جالب است بدانید که بر اساس شاخص Numbeo برای اواسط سال 2023، مسقط به عنوان برترین شهر آسیا از نظر کیفیت زندگی شناخته شده است. این پایتخت سلطان نشین در شاخص کیفیت زندگی 176.80، بالاتر از ابوظبی (173)، دبی (172.7)، توکیو (166.5)، دوحه (158.5)، بورسا (156)، سنگاپور (153.3) و تایوان 149.9.9 قرار دارد. نرخ جرم و جنایت نسبتاً پایین هم فاکتور دیگری است که زندگی در این کشور را جذاب‌تر می‌کند.

آزادی در کشور عمان چگونه است؟

صرف‌نظر از این که کشور عمان کجاست، آزادی مسئله‌ای مهم است که برای سفر به این کشور و یا کار و زندگی در آن مدنظر قرار می‌گیرد. مسقط به عنوان یکی از بازترین جوامع خاورمیانه مطرح شده و ساکنین یا مسافرین را با محدودیت‌های دست و پا گیر مواجه نمی‌‌کند. محلی‌ها ترجیح می‌دهند از لباس ملی خود، لباس سفید بلند و روسری برای مردان و عبای بلند گشاد با روسری برای زنان استفاده کنند.

مهاجران هم می‎توانند پوشش اختیاری خود را داشته باشند؛ با این شرط که به فرهنگ عمومی آسیبی نرساند. قانون اساسی، طبق سنت، اسلام را دین دولتی و شریعت را منشأ تشریع اعلام می‌کند. همچنین تبعیض بر اساس مذهب را ممنوع کرده و آزادی انجام مناسک دینی را تا زمانی که انجام آن نظم عمومی را مختل نکند، فراهم کرده است.

حجاب در کشور عمان

پاسخ این سوال که کشور عمان کجاست، برای شناخت پوشش مردم در این کشور نیز اهمیت دارد. زنان عمانی ملزم به پوشیدن روسری و پوشاندن بالاتنه هستند. هنگام شنا در مکان‌های عمومی مانند سواحل و وادی‌ها، پوشش مناسب برای مردان و زنان الزامی است. احکام حیا در فرهنگ اسلامی ایجاب می‌کند که زن همیشه پوشیده باشد، مخصوصاً در سفرهای دورتر از خانه.

زنان عمانی معمولا یک لباس بلند تا زانو همراه با شلوار تا مچ پا و روسری یا روسری می‌پوشد که مو و گردنش را می‌پوشاند. با این حال قانونی مبنی بر الزامی بودن حجاب برای گردشگرانی که به عمان سفر می‌کنند، وجود ندارد. البته این اطلاعات مربوط به زمان نگارش مقاله است و احتمال تغییر آن در آینده وجود دارد.

کشور عمان برای مهاجرت خوب است؟

اگر قصد مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در عمان را دارید، هم باید بدانید که کشور عمان کجاست و هم باید با قوانین مهاجرتی این کشور آشنایی داشته باشید. عمان به مهاجران اجازه زندگی و کار می‌دهد، اما دریافت اقامت دائم به طور کلی محدود است. گزینه‌های اقامت طولانی مدت تابع شرایط خاصی هستند و ممکن است متفاوت باشند. تمامی بازدیدکنندگان بین المللی به عمان (به غیر از اتباع شورای همکاری خلیج فارس) برای مدت اقامت خود نیاز به ویزا اقامتی عمان دارند. موضوع مهاجرت و ویزا تحت کنترل پلیس سلطنتی عمان است. از مسافران درخواست می‌شود برای شرایط ویزا با نزدیک‌ترین سفارت عمان با کشور خود یا با یک شرکت مهاجرتی و گردشگری مشورت کنند.

دارندگان پاسپورت ایرانی برای اقامت بیش از 14 روز در این کشور نیاز به ویزای عمان دارند. ورود بدون ویزا تا 14 روز مجاز است، اما این مدت قابل تمدید نیست. استفاده از تور عمان که به صورت تخصصی و با کمترین قیمت در موسسه مهاجرتی و گردشگری afs ارائه می‌شود، به شما کمک می‌کند که اطلاعات دقیق‌تری در خصوص شرایط مهاجرت به این کشور کسب کنید.

کشور عمان برای کار

عمان استاندارد بالایی از زندگی را با امکانات بهداشتی، آموزشی و مسکن خوب ارائه می‌دهد. این کشور به خاطر امنیت و مهمان نوازی شناخته شده است و مکانی راحت برای مهاجران و گردشگران محسوب می‌گردد. عمان در دهه گذشته شاهد رشد بی سابقه فرصت‌های شغلی برای مهاجران بوده است. این کشور یک بازار کار شکوفا با فرصت‎‌های فراوان در بخش‎های مختلف ارائه می‌دهد.

محدوده دستمزد ناخالص برای افرادی که در عمان کار می‎کنند معمولاً از 493 OMR (حداقل حقوق) تا 1769 OMR (بالاترین میانگین، از حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) است. این کل حقوق ماهیانه با احتساب پاداش است. حقوق و دستمزد می‌تواند به شدت در گروه‌های مختلف شغلی متفاوت باشد. همچنین امکان ثبت شرکت در عمان برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم است که برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد شرایط آن می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه AFS تماس بگیرید.

سخن نهایی

کشور عمان کجاست؟ آیا برای مهاجرت، زندگی و کار مناسب است؟ در پاسخ به همه این سوالات می‌توان گفت که کشور عمان در چند دهه گذشته پیشرفت بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله مهاجرت کاری داشته است و به یک قطب مهاجرتی بزرگ تبدیل شده است.

درآمد بالای افراد و ارزش پول بالا باعث شده است که مردمان این کشور از کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردار باشند. برای شناخت دقیق‌تر این کشور و آشنایی با شرایط اقامت یا سفر به آن، با مجموعه مهاجرتی و گردشگری AFS تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول مقاله کشور عمان کجاست؟

  1. کشور عمان کجاست؟
    عمان به پایتختی مسقط، در گوشه جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. این کشور با خلیج فارس و دریای عرب در ارتباط است و با عربستان، یمن و امارات متحده عربی، مرز زمینی دارد.
  2. درآمد مردم کشور عمان چقدر است؟
    محدوده دستمزد ناخالص برای افرادی که در عمان کار می‎کنند معمولاً از 493 OMR (حداقل حقوق) تا 1769 OMR (بالاترین میانگین، از حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) است.
  3. آیا حجاب در کشور عمان الزامی است؟
    اجباری نیست اما بانوان باید تا حدودی گردن، دست و پاها را بپوشانند.
Rate this post

پربازدیدترین مقالات afsviza

  1. تعطیلات کریسمس
  2. تحصیل در ترکیه
  3. برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد
  4. بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا
  5. چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *